Πέμπτη, 7 Ιουλίου 2011

Διαφωνούν με την πλήρη απελευθέρωση του επαγγέλματος οι ταξιτζήδες

Τα ταξί της Δράμας έξω από το Διοικητήριο την Τετάρτη 6 Ιουλίου 2011.

24ΩΡΗ ΑΠΕΡΓΙΑΚΗ ΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΤΑΞΙ ΧΘΕΣ
Διαφωνούν με την πλήρη απελευθέρωση του επαγγέλματος οι ταξιτζήδες
Ο νέος υπουργός Μεταφορών κ. Ραγκούσης δεν υπογράφει το Προεδρικό Διάταγμα του προκατόχου του κ. Ρέππα και τις προϋποθέσεις που έθετε

Η ΠΛΗΡΗΣ ασυνεννοησία μεταξύ των υπουργών της κυβέρνησης Παπανδρέου, έφερε και πάλι τους ιδιοκτήτες ταξί στους δρόμους, να απεργούν, να κινητοποιούνται και να ζητούν εκ νέου διαβεβαιώσεις για το τι μέλει γενέσθαι.
Εδώ και έξι μήνες, η Ομοσπονδία Ταξί της χώρας, σε συνεννόηση με τεχνοκράτες του Υπουργείου Μεταφορών αλλά και με τον ίδιο τον πρώην υπουργό κ. Ρέππα, είχε ετοιμάσει ένα νομοσχέδιο το οποίο έθετε τις προϋποθέσεις για το άνοιγμα του κλάδου. Παρ’ όλα αυτά όμως, η αλλαγή ηγεσίας στο Υπουργείο Μεταφορών έφερε και αλλαγές στο σχετικό Προεδρικό Διάταγμα που είχε ετοιμάσει ο κ. Ρέππας. Τώρα, ο νέος υπουργός Μεταφορών κ. Ραγκούσης, αρνείται να δεχθεί και να υπογράψει το σχετικό Προεδρικό Διάταγμα και έτσι ετοιμάζει νέο δικό του, σύμφωνα με το οποίο με μια απλή αίτηση, θα μπορεί ο οποιοσδήποτε να βγάζει μια άδεια ταξί. Και πάνω απ’ όλα, η διαδικασία φεύγει πλέον από το Υπουργείο Μεταφορών και υπεύθυνες θα είναι οι νέες αιρετές Περιφέρειες, οι οποίες θα καθορίζουν τις άδειες ταξί σε κάθε νομό.
Ερώτηση μάλιστα προς τον κ. Ραγκούση, κατέθεσαν και οι βουλευτές του ΠΑΣΟΚ Τόνια Αντωνίου και Νίκος Σαλαγιάννης, με την οποία ζητούν να πληροφορηθούν «γιατί άλλαξε η κυβερνητική απόφαση για τα ταξί    η οποία εξασφάλιζε και προσαρμογή στα ευρωπαϊκά δεδομένα και συναίνεση των κοινωνικών εταίρων».
Σήμερα Πέμπτη συγκαλείται το Κλαδικό Συμβούλιο στα γραφεία της Ομοσπονδίας όπου θα εξεταστούν τα όσα θα συζητηθούν με τον υπουργού και θα παρθούν αποφάσεις για τους περαιτέρω χειρισμούς και κινητοποιήσεις.

Στη Δράμα
Και στη Δράμα χθες, τα ταξί πραγματοποίησαν πορεία διαμαρτυρίας στους δρόμους της πόλης και στάθμευση για δυο περίπου ώρες στο χώρο μπροστά από το Διοικητήριο, όπου αντιπροσωπεία του Σωματείου Ιδιοκτητών Αυτοκινήτων Ταξί Δράμας, συναντήθηκε με τον αντιπεριφερειάρχη Δράμας κ. Γιάννη Ξανθόπουλο και του επέδωσε σχετικό ψήφισμα, το οποίο δημοσιεύεται παρακάτω.
Μιλώντας στον «Πρωινό Τύπο» ο πρόεδρος του Σωματείου Ιδιοκτητών Αυτοκινήτων Ταξί Δράμας κ. Δημήτρης Κουλαξίδης, ο οποίος τόνισε:
«Είχαμε την 24ωρη έκτακτη απεργία, εξαιτίας του γεγονότος ότι ο κ. Ραγκούσης έχει πάρει μια απόφαση με την οποία απελευθερώνει πλήρως την άδεια του ΤΑΞΙ. Δηλαδή μπορεί ο καθένας με μια απλή αίτηση να βγάλει μια άδεια. Αυτά είναι παράλογα πράγματα. Ενώ είχαμε συζητήσεις το προηγούμενο διάστημα με τον κ. Ρέππα, και είχε βγει ένα Προεδρικό Διάταγμα, ξαφνικά και ενώ πήγαινε για το Συμβούλιο της Επικρατείας, το ακύρωσε ο κ. Ραγκούσης. Τώρα περιμένουμε να ανακοινωθούν οι προϋποθέσεις και οι όροι που θα μπορεί κάποιος να βγάζει μια άδεια ταξί. Πιστεύουμε τώρα ότι οι αρμοδιότητες θα είναι στην Περιφέρεια, η οποία θα καθορίζει εν τέλει τις άδειες οι οποίες θα δοθούν και οι οποίες θα πρέπει να είναι ανύπαρκτες στην πόλη μας, γιατί είμαστε ήδη υπεράριθμοι. Όπως το ίδιο έλεγε και ο κ. Ρέππας και άλλοι υπουργοί της κυβέρνησης, ότι είμαστε ήδη υπεράριθμοι. Ξαφνικά δηλαδή θέλουν να δώσουν και άλλες άδειες; Για ποιο λόγο; Για να πεινάσουνε περισσότεροι άνθρωποι; Είναι ανεξήγητο αυτό για μας».

«Ας ελπίσουμε ότι θα έχει αίσιο τέλος…»
Ο Ιδρυτής Περιφερειακών Συμβουλίων Ταξί Ελλάδος και μέλος του Περιφερειακού Συμβουλίου Ταξί Αν. Μακεδονίας και Θράκης και χρόνια πρόεδρος κ. Χρήστος Λιθηρόπουλος, μιλώντας στον «Πρωινό Τύπο», επισημαίνει μεταξύ άλλων:
«Αποδείχθηκε ότι υπάρχει ένας πλήρης αποσυντονισμός της κυβέρνησης σχετικά με τους υπουργούς. Ξαφνικά ο κ. Ραγκούσης, που προσωπικά δεν τον θεωρώ υπουργό, τον λέω ο κοινοτάρχης Ραγκούσης, από το πουθενά δεν δέχεται το Προεδρικό Διάταγμα του κ. Ρέππα ο οποίος το είχε ετοιμάσει εδώ και έξι μήνες σε συνεργασία με την Ομοσπονδία μας, και έναν κλάδο 70.000 οικογενειών τον έκανε κυριολεκτικά άνω – κάτω. Ξαφνικά δημιούργησε ένα κοινωνικό πρόβλημα στην Ελλάδα που δεν έχει όρια. Από το πουθενά, λέει, με μια απλή αίτηση, θα μπορείς να βγάζεις μια άδεια Ταξί. Αυτό είναι φύση αδύνατον! Εμείς, αυτό που θέλουμε, είναι να μπουν τα πράγματα σε μια τάξη, να υπάρχει μια συνεργασία του κ. Ρέππα και του κ. Ραγκούση, γιατί δυστυχώς ο κ. Ραγκούσης μ’ αυτό το οποίο κάνει, δεν δικαιούται καν διάλογο. Γι’ αυτόν ακριβώς το λόγο γίνεται και αυτή η 24ωρη πανελλαδική απεργία και θα έχει και συνέχεια. Και πιστεύω ότι όλη αυτή η κατάσταση θα δημιουργήσει ένα τεράστιο κοινωνικό πρόβλημα. Γιατί δυστυχώς η απελευθέρωση πουλάει στην Ελλάδα, είμαστε πρώτο θέμα στα κανάλια και στις εφημερίδες και γι’ αυτόν ακριβώς το λόγο ας ελπίσουμε ότι θα έχει αίσιο τέλος όλη αυτή η κατάσταση».

Ψήφισμα
Σωματείο Ιδιοκτητών Αυτοκινήτων Ταξί Δράμας
ΤΑΧΙ: ΟΧΙ στον αφανισμό, ΝΑΙ στην ανάπτυξη του κλάδου
Το Σωματείο Ιδιοκτητών Αυτοκινήτων Ταξί Δράμας, διαμαρτύρεται ενάντια στην παράλογη πρόθεση του Υπουργού Μεταφορών κ. Ιωάννη Ραγκούση για την πλήρη απορρύθμιση του τρόπου λειτουργίας του ταξί και της ισοπέδωσης του κλάδου.
Εδώ και πολλούς μήνες η Ομοσπονδία των Ιδιοκτητών Ταξί και Αγοραίων σε συνεννόηση με την τότε ηγεσία του Υπουργείου Μεταφορών κ. Μιχάλη Ρέππα, κατέληξαν επί της αρχής σε ένα προσχέδιο Προεδρικού Διατάγματος, το οποίο απελευθέρωνε το επάγγελμα κατά τα ευρωπαϊκά πρότυπα δημιουργώντας παράλληλα ένα πλαίσιο που επιτύγχανε.
- Ασφαλές εργασιακό περιβάλλον για τους ιδιοκτήτες (παλιούς και νέους).
-  Υψηλής ποιότητας μεταφορική υπηρεσία προς τους πολίτες.
- Αναβάθμιση του κύρους του επαγγέλματός μας και εξίσωση των υπηρεσιών μας με αυτές των υπολοίπων ευρωπαϊκών χωρών.
Ο νέος όμως υπουργός Μεταφορών κ. Ιωάννης Ραγκούσης, αποφάσισε πως δεν επιθυμεί να υπογράφει το Προεδρικό Διάταγμα για την απελευθέρωση των ταξί που είχε εντάξει ο προκάτοχός του, λέγοντας πως στο πλαίσιο του Ν. 3919/2011 «Αρχή της επαγγελματικής ελευθερίας, κατάργηση αδικαιολόγητων περιορισμών στην πρόσβαση και άσκηση επαγγελμάτων», η απελευθέρωση του ταξί είναι ήδη εν ισχύ, χωρίς το Υπουργείο να προσδιορίσει τους τρόπους, με τους οποίους κάποιος θα απευθύνεται στην Περιφέρεια, προκειμένου να αποκτά άδεια ταξί, ή τους όποιους περιορισμούς. Η ασυνέπεια του ίδιου του κ. Ραγκούση, και η ασυνέχεια της πολιτικής του Υπουργείου, φέρνουν τον κλάδο του ταξί ένα βήμα πριν τον αφανισμό καταστρέφοντας παράλληλα πολλούς μήνες συνεργασίας και μελέτης τεχνοκρατών του Υπουργείου και συναδέλφων αυτοκινητιστών, που δημιουργούσαν ένα περιβάλλον εργασίας με βάση τις ρεαλιστικές ανάγκες, τις πραγματικές συνθήκες και την ευρωπαϊκή εμπειρία.
Η μόνη αντίδραση του Σωματείου μας είναι ένα βροντερό ΟΧΙ στον αφανισμό του κλάδου μας. Η 24ωρη απεργία της Τετάρτης 6ης Ιουλίου 2011, είναι μόνο η αρχή. Επιφυλασσόμαστε για περαιτέρω κινητοποιήσεις.
Για το Δ.Σ.
Ο Πρόεδρος
Κουλαξίδης Δημήτριος
Ο Γραμματέας
Χαριζάνης Στέλιος

Θ.Πολ.