Τετάρτη 23 Μαρτίου 2011

Γ. Παπανδρέου: "Τον έλεγχο μεταξύ Κρήτης και Λιβύης ζήτησε η Τουρκία"!


Για να συμμετάσχει η Τουρκία στις επιχειρήσεις κατά της Λιβύης έθεσε απαίτηση να αναλάβει τον έλεγχο της θαλάσσιας περιοχής μεταξύ Κρήτης και Λιβύης και φυσικά να ελέγξει και τη νότια ΑΟΖ της Ελλάδας, όπως αποκάλυψε μιλώντας πριν λίγο στην Βουλή ο πρωθυπουργός Γιώργος Παπανδρέου!

Συγκεκριμένα απαντώντας στον πρόεδρο του ΛΑΟΣ Γιώργο Καρατζαφέρη ο οποίος επέμεινε ότι έπρεπε να απέχουμε από οποιαδήποτε στρατιωτική εμπλοκή, ο πρωθυπουργός διάβασε μέσα στην Ολομέλεια το εξής κείμενο:
«Ο πρωθυπουργός της Τουρκίας μιλώντας σε στελέχη του κόμματός του πρόσθεσε ότι η Τουρκία είναι πρόθυμη να αναλάβει την διανομή της ανθρωπιστικής βοήθειας στην Λιβύη, να διαχειριστεί το αεροδρόμιο της Βεγγάζης και να αναπτύξει ναυτικές δυνάμεις, ακούστε, για τον έλεγχο της θαλάσσιας περιοχής μεταξύ Βεγγάζης και Κρήτης»!


Φυσικά η κίνηση της Τουρκίας, μόνο έκπληξη δεν προκαλεί. Με ανοικτό το θέμα της ΑΟΖ μεταξύ Ελλάδας και Λιβύης και βέβαια μεταξύ Ελλάδας και Κύπρου, αυτό είναι κάτι παραπάνω από αναμενόμενο.

Το ίδιο ακριβώς θέμα έθεσε και το defencenet στην συνέντευξη Τύπου του υπουργού Εθνικής Άμυνας Ευάγγελου Βενιζέλου για την ελληνολιβυκή ΑΟΖ, αλλά και το πρόσφατο επεισόδιο της τουρκικής κορβέτας με το ιταλικό σκάφος, εντός της ελληνικής υφαλοκρηπίδας.

Οπωσδήποτε ξενίζει η αρχική τοποθέτηση του υπουργού Εθνικής Άμυνας Ευάγγελου Βενιζέλου για το τι είναι ΑΟΖ («Η ΑΟΖ είναι μία θαλάσσια ζώνη, η οποία συνδέεται με τα κύματα, τον αέρα και τους ζώντες οργανισμούς»)…

Defencenet: Μια ερώτηση. Παρά τις καλές σχέσεις και τους εναγκαλισμούς επί 30ετίας των κυβερνήσεών σας με το καθεστώς του Μουαμάρ Καντάφι στη Λιβύη, παρόλα αυτά δεν είχαμε καταφέρει να βρούμε μια λύση στο θέμα της ΑΟΖ μεταξύ της Ελλάδος και της Λιβύης. Θα ήθελα να σας ρωτήσω στους σχεδιασμούς μας τώρα στην παρούσα φάση, είτε στο ΝΑΤΟ είτε στο επίπεδο Οργανισμού Ηνωμένων Εθνών, έχουν ληφθεί υπόψη οι ελληνικές θέσεις επί της ΑΟΖ σε ό,τι αφορά το επιχειρησιακό επίπεδο; Δηλαδή, υπάρχουν κάποιες πάγιες δικές μας θέσεις, κάποιες πάγιες δικές μας επιδιώξεις σε ό,τι αφορά τον καθορισμό της ελληνολιβυκής ΑΟΖ. Αυτές έχουν ληφθεί υπόψη όπως αντίστοιχα ελήφθησαν το θέμα του FIR και πολύ σωστά όπως είπατε προηγουμένως;

E.Bενιζέλος: Το FIR συνδέεται με την προστασία των πολιτικών πτήσεων. Όταν, λοιπόν, έχεις μια εκτεταμένη αεροναυτική επιχείρηση, είναι προφανές ότι πρέπει να έχεις κατά νου την ασφάλεια των πολιτικών πτήσεων. Η διαχείριση του FIR αποκτά αυξημένη κρισιμότητα όταν στην περιοχή μας έχουμε τέτοια συγκέντρωση δυνάμεων κι όταν έχουμε τέτοιες επιχειρήσεις.

Η ΑΟΖ είναι μία θαλάσσια ζώνη, η οποία συνδέεται με τα κύματα, τον αέρα και τους ζώντες οργανισμούς (σσ: ;;;). Τα πολεμικά πλοία και τα μαχητικά αεροσκάφη που συγκεντρώνονται στην περιοχή δεν πρόκειται να ασχοληθούν ούτε με θέματα ζώντων οργανισμών, ούτε με θέματα κυμάτων, ούτε με θέματα αιολικής ενέργειας.

Defencenet: Μάλιστα! H τουρκική κορβέτα που προχθές είπε να απομακρυνθεί το ιταλικό σκάφος γιατί είναι στην τουρκική ΑΟΖ αφορούσε τα κύματα και τους ζώντες οργανισμούς;

Ευ. Βενιζέλος: Άλλο αυτό, αυτό είναι άλλο θέμα.

Defencenet: Όχι δεν είναι άλλο θέμα αυτό.

Ευ. Βενιζέλος: Είναι άλλο θέμα, δεν συνδέεται με τη Λιβύη.

Defencenet: Είναι το ίδιο θέμα, η ΑΟΖ είναι ενιαία, το θέμα της ΑΟΖ και η πολιτική μας επί της ΑΟΖ είναι ενιαία.

Ε.Βενιζέλος: Θα με ακούσετε λιγάκι;

Defencenet: Παρακαλώ, μετά μεγίστης προσοχής κ. Υπουργέ.

Ευ. Βενιζέλος: Είμαι βέβαιος ότι είστε βαθύς γνώστης αυτών των θεμάτων. Επειδή απλώς συμβαίνει εκτός από την ιδιότητά μου του Υπουργού της Εθνικής Άμυνας να είμαι και Καθηγητής της Νομικής, αν θέλετε να σας προσφέρω κι εγώ κάποια πρόσθετη πληροφόρηση, για να τη διασταυρώσετε.
Μου φέρνετε το θέμα του περιστατικού με το ιταλικό πλοίο. Λοιπόν, το ιταλικό πλοίο έλαβε άδεια από τις ελληνικές αρχές, οι ελληνικές αρχές εξέδωσαν αγγελία (NAVTEX), το τουρκικό πλοίο παρενόχλησε το ιταλικό πλοίο το οποίο όμως έμεινε μέσα στο πλαίσιο της άδειας που του είχε χορηγηθεί από τις Ελληνικές Αρχές.

Defencenet: Χωρίς να κάνει την αποστολή του όμως.

Ευ. Βενιζέλος: Όχι με συγχωρείτε, την έκανε και θα δούμε και πώς θα εξελιχθεί η υπόθεση αυτή.

Defencenet: Αφού έχει ενημερώσει ότι δεν την έκανε κ. Υπουργέ. Η Ιταλία έχει ενημερώσει έτσι.

Ευ. Βενιζέλος: Με συγχωρείτε, την έκανε σε πάρα πολύ μεγάλο βαθμό.

Defencenet Εντάξει, τώρα είναι θέμα βαθμού; Εν πάση περιπτώσει, υλοποίησης της αποστολής, καλά το ξέρω αυτό..

Ευ. Βενιζέλος: Δεν είμαι ο διαχειριστής του πλοίου, το οποίο είναι σε τελευταία ανάλυση ένα εμπορικό πλοίο. Ένα πλοίο το οποίο παρέχει τεχνικές υπηρεσίες. Αυτό δεν έχει καμία σχέση με το ζήτημα της Λιβύης.
Μου λέτε: υπάρχει εκκρεμότητα στην οριοθέτηση θαλασσίων ζωνών μεταξύ Ελλάδος και Λιβύης; Βεβαίως υπάρχει, είναι ανοιχτές διαπραγματεύσεις για την οριοθέτηση της υφαλοκρηπίδας, αλλά επειδή στη Μεσόγειο ούτως ή άλλως η έκταση της υφαλοκρηπίδας ταυτίζεται με την έκταση της ΑΟΖ, καλό είναι οι θαλάσσιες ζώνες να οριοθετούνται ταυτοχρόνως και παραλλήλως, όπως έγινε με την Αλβανία και ελπίζουμε και φιλοδοξούμε να κυρωθεί η σύμβαση με την Αλβανία.
Παλαιότερα, στη δεκαετία του ’70, η οριοθέτηση αφορούσε μόνον την υφαλοκρηπίδα, όπως έχει γίνει μεταξύ Ελλάδος και Ιταλίας. Τέτοιο πρόβλημα όμως δεν έχουμε μόνο με τη Λιβύη, τέτοιο πρόβλημα έχουμε και με την Αίγυπτο.

Defencenet: Και με την Τουρκία.

Ευ. Βενιζέλος: Προφανώς και με την Τουρκία. Λοιπόν, η Λιβύη δε θα πάψει να υπάρχει ως χώρα, θα συνεχιστούν κάποια στιγμή οι διαπραγματεύσεις. Δεν είναι προτεραιότητα φαντάζομαι κανενός στη Λιβύη αυτή τη στιγμή η οριοθέτηση των θαλασσίων ζωνών με την Ελλάδα.


ΠΗΓΕΣ 1. ΑΣ ΜΙΛΗΣΟΥΜΕ ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ
2. DEFENCENET

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΓΡΑΨΕ ΤΗ ΓΝΩΜΗ ΣΟΥ