Τετάρτη, 30 Μαρτίου 2011

24ΩΡΗ ΑΠΕΡΓΙΑ ΔΑΣΚΑΛΩΝ ΚΑΙ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ ΣΗΜΕΡΑ

24ΩΡΗ ΑΠΕΡΓΙΑ ΔΑΣΚΑΛΩΝ ΚΑΙ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ ΣΗΜΕΡΑ

Ερήμην της εκπαιδευτικής κοινότητας οι καταργήσεις – συγχωνεύσεις σχολείων

70 οργανικές θέσεις κενές στη Δράμα από τις καταργήσεις και συγχωνεύσεις στην Πρωτοβάθμια εκπαίδευση

Κατάληψη στα δημοτικά σχολεία Βαθυτόπου και Βροντούς


ΜΕ 24ωρη απεργιακή κινητοποίηση σε όλη τη χώρα, απαντά η Διδασκαλική Ομοσπονδία (ΔΟΕ) σε όλη τη χώρα σήμερα, διαμαρτυρόμενη για τη συνεχή υποβάθμιση της Παιδείας, μέσω των συγχωνεύσεων και καταργήσεων σχολικών μονάδων, καθώς και για τη δύσκολη κατάσταση στην οποία έχουν περιέλθει οι εκπαιδευτικοί, όσον αφορά την μισθολογική τους κατάσταση, την ασφάλισή τους και άλλα ζητήματα.
Στη Δράμα, η συγκέντρωση των απεργών εκπαιδευτικών σήμερα, που γίνεται μαζί με αυτή των εκπαιδευτικών της Δευτεροβάθμιας, πρόκειται να πραγματοποιηθεί στις 10.00 το πρωί στο Εργατικό Κέντρο Δράμας.
Από τη συνέντευξη Τύπου που παραχώρησαν χθες στο τοπικά μέσα ενημέρωσης, ο πρόεδρος του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης κ. Τσίμπος Παναγιώτης και ο αντιπρόεδρος κ. Κωνσταντινίδης Δημήτρης, έγινε γνωστό ότι, από τις καταργήσεις και συγχωνεύσεις δημοτικών σχολείων και νηπιαγωγών που ανακοινώθηκαν για το νομό Δράμας, δημιουργούνται 56 κενές οργανικές θέσεις και συνολικά 7ο αν υπολογίσουμε τις ειδικότητες, όπως γυμναστές, αγγλικών, μουσικοί κ.α.
Από χθες μάλιστα έχει ξεκινήσει και κατάληψη στα δημοτικά σχολεία Βαθυτόπου και Βροντούς.

Αιτήματα
Τα αιτήματα των δασκάλων και νηπιαγωγών επικεντρώνονται στα εργασιακά, ασφαλιστικά, μορφωτικά και οικονομικά δικαιώματά τους, τα οποία κωδικοποιούνται κυρίως στα παρακάτω θέματα:
1. Όχι στο νέο σχολείο, στις συγχωνεύσεις – καταργήσεις – υποβιβασμούς σχολείων, την κατάργηση των Διδασκαλείων, την αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας.
2. Όχι στο νέο μισθολόγιο λαιμητόμο και τη σύνδεση μισθού – παραγωγικότητας.
3. Να χρηματοδοτηθεί ο ΟΠΑΔ ώστε να εξασφαλιστεί δωρεάν ιατροφαρμακευτική περίθαλψη στους δικαιούχους.
4. Να πληρωθούν τώρα οι αναπληρωτές του ΕΣΠΑ.
5. Έκτακτη χορήγηση για την κάλυψη των αναγκών των σχολείων τώρα.

Συγχωνεύσεις – καταργήσεις σχολείων
Μιλώντας στα μέσα ενημέρωσης χθες, ο  κ. Τσίμπος Παναγιώτης και ο αντιπρόεδρος κ. Κωνσταντινίδης Δημήτρης, αναφέρθηκαν αναλυτικότερα στα ζητήματα που απασχολούν τον κλάδο.
Αναφορικά με το νομοσχέδιο για τις καταργήσεις και συγχωνεύσεις των σχολείων, ο κ. Τσίπος τονίζει ότι αυτό έγινε «ερήμην της εκπαιδευτικής κοινότητας, χωρίς να υπάρξει διάλογος, παρ’ ότι η ΔΟΕ ήταν κατ’ αρχήν θετική σε ορισμένες συγχωνεύσεις που θα είχαν παιδαγωγικό χαρακτήρα. Από το νομοσχέδιο φάνηκε ότι οι συγχωνεύσεις και καταργήσεις σχολείων έγιναν καθαρά με οικονομικά κριτήρια και όχι με παιδαγωγικά κριτήρια. Από τη συνένωση αυτών των σχολείων χάνονται οργανικές θέσεις. Αυτό θα δημιουργήσει προβλήματα στους συναδέλφους, περιορισμό των μεταθέσεων και των αποσπάσεων καθώς επίσης και των μόνιμων διορισμών που είναι πάγιο αίτημα του κλάδου».
«Πέρα από όλα αυτά, επισημαίνει ο κ. Τσίμπος, θα υπάρξουν και κοινωνικές συνέπειες λόγω των συγχωνεύσεων. Θα δούμε χωριά να ερημώνουν διότι τα σχολεία θα κλείσουν, θα υπάρξουν δυσκολίες στις μετακινήσεις των μαθητών, χάσιμο χρόνου για τους ίδιους τους γονείς και τους μαθητές για να πηγαίνουν στα καινούρια σχολεία τους και αυτό ενέχει και κινδύνους για την ασφάλεια των μαθητών, λαμβάνοντας υπόψη το δύσκολο οδικό δίκτυο της χώρας και τις κλιματολογικές συνθήκες (πολλά ορεινά χωριά) και όλες αυτές οι μετακινήσεις γίνονται χωρίς συνοδούς».

Κατάργηση μετεκπαίδευσης εκπαιδευτικών
Για το θέμα της διετούς κατάργησης μετεκπαίδευσης των εκπαιδευτικών, ο κ. Τσίπος σημειώνει ότι, «επί 90 χρόνια υπήρχε επιμόρφωση των εκπαιδευτικών και τώρα πλέον αυτή καταργείται. Καταργούνται τα Διδασκαλία τα οποία έδιναν την ευκαιρία στους εκπαιδευτικούς να παρακολουθήσουν τις εξελίξεις στον τομέα τους, να μάθουν τις καινοτομίες στην εκπαιδευτική και να μεταφέρουν αυτές τις γνώσεις στα σχολεία τους με κύριο αποδέκτη τον μαθητή, ενώ καταργείται και η διετής άδεια για την μετεκπαίδευση του εκπαιδευτικού. Το να θέλουμε να επενδύσουμε στην εκπαίδευση και ταυτόχρονα να αποδυναμώνουμε την επιμόρφωση στο βωμό της εξοικονόμησης, ο κλάδος δεν θα το δεχθεί. Ζητάμε να μην καταργηθούν τα διδασκαλία».

Ενιαίο μισθολόγιο
Θα υπάρξει νέο ψαλίδισμα των ήδη ψαλιδισμένων αποδοχών των εκπαιδευτικών και κατάργηση επιδομάτων. Ήδη έχουν επιληφθεί μειώσεις 20% στα επιδόματα, έχουν περικοπεί τα δώρα, χωρίς να έχει ληφθεί υπόψη ότι ο εκπαιδευτικός είναι ουραγός στην μισθολογική κλίματα και ιεραρχία των δημοσίων υπαλλήλων. Είναι ο τελευταίος τροχός της αμάξης και είναι νέες μειώσεις στις αποδοχές των εκπαιδευτικών. Οι εκπαιδευτικοί είναι απόφοιτοι πανεπιστημιακής εκπαίδευσης και πολλές φορές δεν φτάνουν μισθολογικά απόφοιτους δημοτικού σχολείου που δουλεύουν σε κάποια άλλα υπουργεία.

Ιατροφαρμακευτική περίθαλψη
Όσον αφορά την κατάργηση της ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης, τα βιβλία του ΟΠΑΔ δεν γίνονται πλέον δεκτά από φαρμακοποιούς και γιατρούς, αρνούνται οι φαρμακοποιοί να χορηγήσουν φάρμακα επί πιστώσει γιατί έχουν ένα και δύο χρόνια να πληρωθούν. Αυτό όμως δεν έχει να κάνει με τους εργαζόμενους, γιατί οι εκπαιδευτικοί πληρώνουν κανονικά τις εισφορές τους, αλλά έχει να κάνει με το κράτος, γιατί αυτό δεν αποδίδει αυτό που πρέπει να αποδώσει στους γιατρούς και στους φαρμακοποιούς καθυστερώντας τις πληρωμές. Απαιτούμε να στηριχθεί οικονομικά ο ΟΠΑΔ από το κράτος, να στηριχθούν τα ασφαλιστικά ταμεία των εκπαιδευτικών.

Πληρωμή αναπληρωτών μέσω ΕΣΠΑ
Για μεγάλο διάστημα παραμένουν απλήρωτοι οι αναπληρωτές εκπαιδευτικοί μέσω ΕΣΠΑ. Πολλές φορές έχουν φύγει μακριά από τον τόπο τους, αναγκάζονται με δικά τους έξοδα να διαμένουν στα σχολεία που έχουν διοριστεί και είναι μεγάλο πρόβλημα, από τη στιγμή που δεν πληρώνονται τα δεδουλευμένα τους.

Μείωση χρηματοδότησης στην Παιδεία
Αναφερόμενος στην χρηματοδότηση της Παιδείας από την πολιτεία ο αντιπρόεδρος των Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Δράμας κ. Κωνσταντινίδης, σημειώνει ότι στην Ελλάδα σήμερα ανέρχεται στο 2,75%, ποσοστό που είναι το χαμηλότερο των τελευταίων χρόνων. Την ίδια ώρα σε όλη την Ευρώπη το ποσοστό αυτό ανέρχεται στο 5,5%.
«Αυτά τα χρήματα κόβονται από διαφόρους τομείς. Για παράδειγμα, κόβουν 7 εκατ. ευρώ από τις επιχορηγήσεις τα ΑΕΙ και ΤΕΙ. 17 εκατ. ευρώ κόβονται από την έρευνα και 100 εκατ. ευρώ κόβονται από τα λειτουργικά έσοδα του σχολείου. Στο σχολείο μου για παράδειγμα, από περίπου 14.000 ευρώ που παίρναμε, κατέβηκε το ποσό στις 8.000 ευρώ. Οι καθαρίστριες παραμένουν απλήρωτες εδώ και τρία χρόνια και αναγκαζόμαστε να τις πληρώσουμε στο τέλος της χρονιάς», επισημαίνει ο κ. Κωνσταντινίδης.
Από τα σοβαρότερα ζητήματα, είναι η ασφάλεια των παιδιών κατά τη μεταφορά τους στο σχολείο χωρίς συνοδούς, για μαθητές που βρίσκονται κυρίως στα χωριά. Τώρα οι μετακινήσεις θα πολλαπλασιαστούν λόγω των συγχωνεύσεων.
«Όσον αφορά το ζήτημα των ποιοτικών χαρακτηριστικών γεννιέται ένα σοβαρό ζήτημα», τονίζει ο κ. Κωνσταντινίδης. «Με την αύξηση των μαθητών στα συγχωνευμένα σχολεία, αυξάνονται οι μαθητές σε κάθε τάξη και φτάνουν στους 25, που σημαίνει ότι αυξάνεται η παραβατικότητα, η περιθωριοποίηση και μειώνεται το επίπεδο της μόρφωσης που λαμβάνουν οι μαθητές».

Κενά στα ολοήμερα σχολεία
«Ένα ακόμα σημαντικό ζήτημα, κυρίως για το νομό Δράμας, είναι η κάλυψη διαφόρων ειδικοτήτων στα ολοήμερα σχολεία, επισημαίνει ο κ. Κωνσταντινίδης. Στην αρχή της σχολικής χρονιάς η υπουργός Παιδείας υποσχόταν ότι δεν θα υπάρξουν κενές θέσεις στα ολοήμερα, δυστυχώς όμως ο χρόνος τη διέψευσε. Στη Δράμα, ακόμα και σήμερα υπάρχουν σημαντικά κενά στα ολοήμερα σχολεία για παράδειγμα σε μουσικούς και άλλες ειδικότητες».
Θανάσης Πολυμένης