Παρασκευή 11 Μαρτίου 2011

ΗΜΕΡΙΔΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΟΥ ΝΟΜΟΥ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΩΣΗ ΞΕΝΟΔΟΧΩΝ ΔΡΑΜΑΣ

Ολοκληρωμένο πρόγραμμα τουριστικής ανάπτυξης η μόνη λύση

Μεγάλες οι τουριστικές δυνατότητες της Δράμας χρειάζεται όμως συνεργασία όλων των ενδιαφερομένων


ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΗΘΗΚΕ το απόγευμα της Τετάρτης 9 Μαρτίου, στην αίθουσα του Επιμελητηρίου Δράμας, ημερίδα με θέμα: «Το νέο μοντέλο για την τουριστική ανάπτυξη της Δράμας», με πρωτοβουλία της Ένωση Ξενοδόχων Δράμας. Στόχος της ημερίδας ήταν η παρουσίαση των απαιτούμενων δράσεων για την αποτελεσματική τουριστική ανάπτυξη και προβολή της Δράμας δεδομένου και των νέων συνθηκών που διαμορφώνουν ο «Καλλικράτης» και η οικονομική ύφεση.

Γράφει ο Θανάσης Πολυμένης

Στην ημερίδα παραβρέθηκαν, ο δήμαρχος Δράμας και πρόεδρος του Επιμελητηρίου Δράμας κ. Κυριάκος Χαρακίδης, ο αρμόδιος αντιδήμαρχος κ. Παύλος Ζαχαριάδης και ο πρόεδρος του δημοτικού συμβουλίου Δράμας κ. Θεόδωρος Μπέσσας, ο πρόεδρος του περιφερειακού συμβουλίου Αν. Μακεδονίας και Θράκης κ. Κώστας Μιχαηλίδης, ο επικεφαλής της αντιπολίτευσης στην περιφερειακή ενότητα Δράμας κ. Κώστας Καραβάς, ο αντιδήμαρχος Προσοτσάνης κ. Θανάσης Τσελεμπής, ο δ/ντής της Αναπτυξιακής Εταιρείας Δράμας κ. Μανώλης Χατζόπουλος, ο πρόεδρος των Επαγγελματιών – Βιοτεχνών Δράμας κ. Όθων Μουρμούρης, ο πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Δράμας κ. Άγγελος Καλλίας που ήταν και ο βασικός εισηγητής, αρκετοί ενδιαφερόμενοι για το θέμα όπως ξενοδόχοι και άλλοι τουριστικοί παράγοντες.
Ο πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Δράμας κ. Άγγελος Καλλίας, περιέγραψε με μελανά χρώματα την κατάσταση στο νομό, επισημαίνοντας ότι υπάρχει σημαντική μείωση στις κρατήσεις και στην επισκεψιμότητα τουριστών στην περιοχή.
Στην ημερίδα παρουσιάστηκαν τα αποτελέσματα της τουριστικής έρευνας που διεξάγει η Ένωση Ξενοδόχων Δράμας και η εισήγηση της κας Ευανθίας Τζήμου (στέλεχος της Δ/νσης Ανάπτυξης της Περιφερειακής Ενότητας Δράμας) με θέμα: «Τουριστικό προϊόν στο νομό Δράμας. Δυνατότητες και προοπτικές».
Η ημερίδα έκλεισε με την εισήγηση του κ. Γιάννη Μιχαηλίδη (διευθυντή της εταιρείας Hospitality & Tourism Consutling, που εξειδικεύεται στην ανάπτυξη και προβολή τουριστικών προορισμών) με θέμα: «Οικονομική ύφεση και Καλλικράτης. Η επόμενη ημέρα και το νέο μοντέλο βιώσιμης τουριστικής ανάπτυξης». Η εισήγηση του κ. Μιχαηλίδη επικεντρώθηκε μεταξύ άλλων στις προοπτικές και τα προβλήματα του «Καλλικράτη», στο νέο ρόλο των δημοσίων και ιδιωτικών τουριστικών φορέων, στη σύσταση οργανισμού διαχείρισης προορισμού, στις νέες τάσεις του σύγχρονου τουριστικού marketing προορισμών καθώς και σε καινοτόμες, πρακτικές προτάσεις που πρέπει να υλοποιηθούν άμεσα.

Ευανθία Τζήμου: «Τα δυνατά και αδύνατα σημεία»
Η κα Ευανθία Τζήμου, στέλεχος της Δ/νσης Ανάπτυξης της περιφερειακής ενότητας Δράμας, είχε εισήγηση με θέμα «το τουριστικό προϊόν στο νομό Δράμας. Δυνατότητες και προοπτικές».
Μιλώντας η ίδια στον «Πρωινό Τύπο» πριν από την εκφώνηση της εισήγησής της, αναφέρθηκε στην παρουσίαση της μέχρι τώρα πορείας του τουριστικού φαινομένου στο νομό, μέσα από ποια στάδια πέρασε, από τι χαρακτηρίζεται ως προς τα θετικά του σημεία, τα δυνατά σημεία και ως προς τα αδύναμα σημεία και τα προβλήματα που εκτιμούμε ότι υπάρχουν, και έκανε μια παρουσία της διαμόρφωσης του τουριστικού προϊόντος σύμφωνα μ’ αυτό που προσφέρουμε, ποιο είναι αυτό που προσφέρουμε και πώς γίνεται τουριστικό προϊόν.
Χαρακτηριστικά η κα Τζήμου επεσήμανε: [Γιατί καθετί το οποίο έχουμε δεν σημαίνει ότι είναι και προϊόν. Θα δώσουμε έτσι μια βαρύτητα σ’ αυτό το κομμάτι, γιατί γενικώς μιλάμε και λέμε ότι έχουμε πολύ ωραία πράγματα, αλλά πώς αυτά τα πράγματα εισάγονται στην τουριστική αγορά είναι ένα ζητούμενο. Θα θίξουμε λίγο αυτό το κομμάτι, της διαμόρφωσης του τουριστικού προϊόντος, θα δώσουμε μια έμφαση στην ανάγκη της ενιαίας ετικέτας που πρέπει να υπάρχει στο νομό, της ενιαίας εικόνας ούτως ώστε να συστρατευθούμε σε ένα όραμα κοινό, σε μια απόφαση κοινή γιατί το τι είμαστε, τι έχουμε και να μη διαφοροποιείται ο κάθε φορέας, ο κάθε επιχειρηματίας από αυτό. Με λίγα λόγια θα ισχυροποιήσουμε την άποψή μας, από το πώς ο τουρισμός θα πρέπει να γίνει δυνατός, μοναδικός, διακριτός, μέσα στο πλαίσιο ενός γενικότερου ανταγωνισμού που υπάρχει και στην Ελλάδα και στην Ευρώπη.
Λίγα λόγια για την ανάγκη της δικτύωσης μεταξύ τοπικών φορέων, τοπικής αυτοδιοίκησης, σχολείων, εκπαιδευτηρίων με την έννοια ότι η εμπειρία πρέπει να διαχέεται, το ίδιο και η γνώση, και η συνεργασία και οι υπηρεσίες. Κλείνουμε με μια αναφορά στην τοπική κοινωνία, πόσο χρήσιμη είναι και πόσο αναγκαία η τοπική κοινωνία να συμβάλλει και να συμμετάσχει σε όλη τη διαδικασία διαμόρφωσης του τουριστικού προϊόντος και στην προβολή του].

Τα δυνατά και αδύνατα σημεία
Σε ερώτησή μας, ποια είναι τα δυνατά και τα αδύνατα σημεία, η κα Τζήμου επεσήμανε ότι: «Τα δυνατά μας σημεία είναι κατ’ αρχήν ότι έχουμε μια ευλογία σ’ αυτόν τον τόπο, όσον αφορά τους πόρους, δηλαδή, ένα περιβάλλον φυσικό και ένα περιβάλλον πολιτισμικό, τα οποία πραγματικά είναι ιδιαίτερα. Αυτό θα μπορούσαμε να το πούμε για τον κάθε τόπο. Το θέμα είναι πώς αναδεικνύεις τη σημασία τους και την αξία τους. Παρ’ όλα αυτά όμως και αντικειμενικά έχουμε πάρα πολλά ιδιαίτερα πράγματα και επίσης έχουμε και μια θέση γεωμορφολογικά, που είναι πολύ σημαντική στον ευρύτερο Βαλκανικό χώρο. Σε γενικές γραμμές, θεωρώ ότι είναι πολύ δυνατά σημεία.
Τα αδύνατα σημεία μας, είναι αυτή η αδυναμία, ότι δεν καταφέραμε ακόμα να συνειδητοποιήσουμε τι έχουμε, ποια είναι η τουριστική αξία αυτών των πραγμάτων, να το πιστέψουμε, δεν διαθέτουμε ακόμα πλούσια εμπειρία στον επιχειρηματικό τομέα, ο οποίος εμφανίστηκε στην πορεία βέβαια, όμως παρουσιάζουμε αδυναμία σ’ αυτό το κομμάτι, παρουσιάζουμε αδυναμία στο κομμάτι της συνολικής εικόνας και της διακριτότητας».

Κ. Καραβάς: «Να βγούμε από την τουριστική απομόνωση»
«Είναι γεγονός ότι ο τόπος μας έχει αξιοθέατα τα οποία μπορούν να επισκεφθούν και Έλληνες και ξένοι επισκέπτες, είναι ένα προϊόν όμως το οποίο δεν έχει φτάσει ακόμα στο ανάλογο σημείο πώλησης και διάθεσής του. Δεν είναι μόνο το θέμα της προβολής», σημείωσε μιλώντας στον «Πρωινό Τύπο», ο επικεφαλής της αντιπολίτευσης στον περιφερειακή ενότητα Δράμας και περιφερειακός σύμβουλος Δράμας κ. Κώστας Καραβάς.
Ο κ. Καραβάς, αναφέρθηκε επίσης στην ανάγκη «να γίνει ένα σχέδιο τουριστικής ανάπτυξης στο νομό, να γίνουν συνεργασίες με τουριστικούς πράκτορες, με πρακτορεία ταξιδιών και του εσωτερικού και του εξωτερικού ούτως ώστε να μπορέσουμε να προσελκύσουμε επισκέπτες. Δεν φτάνει μόνο να προβάλουμε ότι έχουμε ωραία δάση, ότι έχουμε ωραίες πηγές, χρειάζεται και οι περιοχές αυτές να είναι προσβάσιμες να πάει ο επισκέπτης, αλλά και να μπορέσουμε να κρατήσουμε τον επισκέπτη έστω και για ένα βράδυ. Δεν είναι το θέμα να περάσει και να φύγει. Το ζητούμενο είναι να μπορέσει να διανυκτερεύσει τουλάχιστον για μια μέρα.
Εκεί θα πρέπει να επικεντρωθεί η όλη προσπάθεια για την τουριστική ανάπτυξη του νομού και οπωσδήποτε θα πρέπει να γίνουν οι κατάλληλες υποδομές. Οι υποδομές είναι θέμα της περιφερειακής αρχής και εκεί θα πρέπει να δώσουμε ιδιαίτερο βάρος και εμείς ως περιφερειακή ενότητα και περιφερειακή οντότητα. Προς την κατεύθυνση αυτή εμείς τουλάχιστον θα συμβάλλουμε προς την κατεύθυνση των δυνατοτήτων μας, γιατί ο νομός μας πρέπει να βγει από την τουριστική απομόνωση, θα πρέπει να γίνουμε τόπος προορισμός τουριστών και του εσωτερικού και του εξωτερικού».

Π. Ζαχαριάδης: «κοινή στρατηγική»
«Θεωρώ ότι η πρώτη αυτή συνάντηση ήταν μια πολύ καλή κίνηση από την Ένωση Ξενοδόχων Δράμας. Νομίζω ότι τέτοιες πρωτοβουλίες θα πρέπει να αναληφθούν και στο μέλλον. Είναι απαραίτητο πλέον από κοινού να χαράξουμε μια στρατηγική ούτως ώστε να μπορέσουμε να αναπτύξουμε όσο το δυνατόν περισσότερο τον τουρισμό», λέει στον «Πρωινό Τύπο» ο αρμόδιος αντιδήμαρχος Δράμας κ. Παύλος Ζαχαριάδης, ο οποίος αναφέρεται στη συνέχεια και στις ενέργειες της δημοτικής αρχής για το ζήτημα αυτό:
«Τα στατιστικά στοιχεία τα οποία δόθηκαν στη συνάντηση, πιστεύω ότι θα αποτελέσουν τον οδηγό για να μπορέσουμε να θέσουμε τους στόχους και τις προτεραιότητες που θα πρέπει να έχουμε σαν νομός. Ο εισηγητής που ήταν προσκεκλημένος από την Ένωση των Ξενοδόχων, νομίζω ότι έδωσε αρκετές ιδέες για το πώς πλέον λειτουργεί το σύγχρονο μάρκετινγκ στον τουρισμό και ο ποιες κινήσεις πρέπει να κάνουμε στη συνέχεια.
Είναι θετικό ότι οι ΟΤΑ της Δράμας μπορούμε να έρθουμε σε μια καλύτερη συνεννόηση μεταξύ μας, για το πώς θα μπορέσουμε από κοινού και σε συνεργασία και με την περιφερειακή αυτοδιοίκηση, να ξεκινήσουμε και να θέσουμε ένα πλάνο. Εμείς ως Δήμος Δράμας έχουμε κάνει συναντήσεις με όλους τους αρμόδιους φορείς, έχουμε ενημερωθεί για τα προβλήματά τους, ήδη έχει ξεκινήσει και μια συνεργασία με την περιφέρεια και είμαστε εν αναμονή κάποιων κινήσεων σ’ αυτή την κατεύθυνση.
Ως δημοτική αρχή, υποδομές που αφορούν τον τουρισμό τις έχουμε βάλει σε προτεραιότητα, ήδη καταθέτουμε πρόταση για το Σιδηρόνερο και το πάρκο της Ελατιάς για τη σύνδεση με καλύτερο δρόμο που χρειάζεται, για την αξιοποίηση σε συνεργασία με το Δασαρχείο για τα πέτρινα τα οποία βρίσκονται πάνω στο Καράντερε και θα ακολουθήσουνε και άλλες τέτοιες κινήσεις».

Θ. Τσελεμπής: «Χρειάζεται ολοκληρωμένο πρόγραμμα»
Μιλώντας στον «Πρωινό Τύπο», ο αντιδήμαρχος Προσοτσάνης κ. Θανάσης Τσελεμπής, επεσήμανε ότι αυτό που άμεσα χρειάζεται η Δράμα, είναι ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα τουριστικής ανάπτυξης, τονίζοντας ότι «ο τουρισμός είναι από τους ακρογωνιαίους λίθους της τοπικής τουριστικής οικονομίας».
Πιο συγκεκριμένα, ο κ. Τσελεμπής μας είπε: «Ο νομός μας έχει πάρα πολλά κάλλη να αναδείξει, απλά όλα αυτά τα χρόνια δεν έχει υπάρξει ένα ολοκληρωμένο σχέδιο, ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα τοπικής τουριστικής ανάπτυξης και μάρκετινγκ, ούτως ώστε μέσα από αυτό το σχέδιο να μπουν οι στόχοι και η τοπική πολιτική εξουσία να εξασφαλίσει τα μέτρα για την επίτευξη αυτών των στόχων. Γι’ αυτό φτάσαμε στη σημερινή κατάντια επειδή ακριβώς δεν υπήρξε αυτός ο μακροχρόνιος σχεδιασμός από τις τοπικές αρχές στο παρελθόν.
Νομίζω ότι ο «Καλλικράτης» δεν αλλάζει και πολλά πράγματα. Εφόσον υπάρχει βούληση από τις τοπικές πολιτικές αρχές μπορεί να υπάρξει κάποια ολοκληρωμένη πρόταση, ένα πρόγραμμα από όλους τους Δήμους του νομού γιατί η ανάπτυξη είναι κοινό αίτημα όλων των δημάρχων, ούτως ώστε μέσα από αυτή τη συνεργασία που θα υπάρξει, έστω και τη διαδημοτική, να υπάρξει τελικά αυτό το ολοκληρωμένο πρόγραμμα τουριστικής ανάπτυξης του νομού μέσω του οποίου θα οδηγηθεί όλος ο νομός και όχι μεμονωμένα τμήματά του.
Εγώ φαντάζομαι όλο το νομό να δίνει μεγάλο βάρος στο Φαλακρό, στο Σπήλαιο του Αγγίτη και στο Μενοίκιο όρος, και μέσα από αυτό το πρόγραμμα να προβλέπεται η πολυπόθητη τουριστική ανάπτυξη και οι τουριστικές εκδηλώσεις που υπάρχουν σχεδόν σε όλους τους Δήμους, ολοκληρωμένα, και μέσω του πολιτισμού και μέσα από τα αξιοθέατα που έχουμε να αναδείξουμε και να προβάλουμε. Να δούμε το ζήτημα ως μια συνολική εικόνα, με όλα τα αξιοθέατα που έχουμε στο νομό, ανεξαρτήτως των Δήμων που υπάρχουν και να μην καταφεύγει κάθε Δήμο στους δικούς του τουριστικούς οδηγούς και στα δικά του έντυπα προβολής».

Booking.com
Η εταιρεία Booking.com, μια πολυεθνική εταιρεία κρατήσεων με παγκόσμια δραστηριότητα, η οποία τα 3 τελευταία χρόνια διατηρεί γραφεία στην Ελλάδα, είχε τη δική της παρουσία στην ημερίδα. Την εταιρεία εκπροσώπησαν οι κυρίες Βάσο Φακίρη υπεύθυνη για την Ηπειρωτική Ελλάδα και Γιώτα Μπάρδη μάνατζερ για την περιοχή της Δράμας.
Σε δηλώσεις τους στην εφημερίδα μας, αναφέρθηκε στο έργο της εταιρείας που είναι η διεκπεραίωση κρατήσεων και αφίξεων στα ξενοδοχεία χωρίς να παίρνουν προκαταβολικά χρήματα από τους πελάτες τους, ενώ πληρώνονται με ποσοστό από τους ξενοδόχους, όταν και εφόσον ο πελάτης – τουρίστας πραγματοποιήσει την άφιξη και την κράτηση.
Σε ερώτησή μας ποια είναι η κατάσταση σήμερα γενικότερα στη χώρα από άποψη κρατήσεων, οι κυρίες Β. Φακίρη και Γ. Μπάρδη μας είπαν ότι οι κρατήσεις για την Ελλάδα για το ερχόμενο καλοκαίρι είναι σε πολύ καλή κατάσταση και παρουσιάζουν μάλιστα αυξητική τάση, κυρίως σε αφίξεις από το εξωτερικό.
Όσον αφορά την περιοχή της Δράμας, επεσήμαναν ότι για το νομό μας υπάρχει μια αυξητική τάση, κυρίως για τον χειμερινό τουρισμό, ειδικότερο για ορεινές περιοχές όπως είναι η Δράμα, το Φαλακρό, το Παρανέστι κτλ. «Για το λόγο αυτό είμαστε εδώ σήμερα, για να δείξουμε ότι υπάρχει ενδιαφέρον για τη Δράμα και για να μπορέσουμε έτσι να κάνουμε νέες συνεργασίες», μας είπε χαρακτηριστικά η κα Φακίρη, η οποία τονίζει επίσης ότι, «υπάρχουν απίστευτες δυνατότητες για προβολή του νομού Δράμας, έχει μεγάλο τουριστικό ενδιαφέρον, διαφορετικά θα πρέπει να πούμε ότι δεν θα ήμασταν εδώ αν δεν είχαμε ενθαρρυντικά και υψηλά στοιχεία όσον αφορά τη ζήτηση. Αυτό που θέλουμε είναι να έχουμε ξενοδοχεία για να μπορούμε να κάνουμε κρατήσεις. Είμαστε εδώ για το μέλλον και πρέπει να πούμε ότι η ζήτηση είναι πολύ μεγαλύτερη από αυτή που φαίνεται να υπάρχει».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΓΡΑΨΕ ΤΗ ΓΝΩΜΗ ΣΟΥ