Τετάρτη, 3 Δεκεμβρίου 2014

Ημεροδείκτης 3 Δεκεμβρίου 2014




Τέρρυ Φοξ, «Ο Μαραθώνιος της Ελπίδας»
Ο νεαρός Καναδός Τέρρυ Φοξ, συνέδεσε το όνομά του με τον Μαραθώνιο της Ελπίδας. Ο Τέρρυ Φοξ έχασε το πόδι του από καρκίνο σε ηλικία 20 χρόνων. Γεννημένος το 1958, μετά από αυτό το περιστατικό, αποφάσισε να τρέχει καθημερινά έναν ολόκληρο μαραθώνιο με ένα ξύλινο πόδι, για 143 μέρες, με σκοπό να μαζέψει χρήματα για την έρευνα κατά του καρκίνου, αλλά και να δώσει κουράγιο σε ανθρώπους που είχαν περάσει τα ίδια και χειρότερα από αυτόν. Σε ηλικία 22 χρόνων, κατάφερε και έτρεξε 5.000 χιλιόμετρα, κάνοντας το όνειρό του πραγματικότητα. Ο Τέρρυ Φοξ έχασε τη μάχη με τον καρκίνο στις 28 Ιουνίου 1981 σε ηλικία 22 χρόνων. Άφησε όμως πίσω του μια μεγάλη κληρονομιά και έναν μεγάλο θρύλο. Πάνω από 600 εκατομμύρια δολάρια έχουν δοθεί διεθνώς για την έρευνα για την καταπολέμηση του καρκίνου στο όνομα του Τέρρυ Φοξ.




-ΓΙΑ ΝΑ ΠΟΥΜΕ και την αλήθεια, κανείς δεν μπορεί να γνωρίζει τι μεσολάβησε και η πλειοψηφία των Δραμινών φορέων μετέβαλε άποψη σχετικά με την επιλογή του οδικού άξονα.

- Εκείνο που είναι αλήθεια, είναι ότι είχαμε μείνει στο ότι είχε επιλεγεί, κατά κάποιον τρόπο, ο άξονας Δράμας – Αμφίπολης. Τουλάχιστον αυτό γνωρίζαμε λίγο – πολύ ότι «έπαιζε», μέχρι την προχθεσινή συνεδρίαση του άτυπου συντονιστικού οργάνου κεκλεισμένων των θυρών, στο γραφείο του κ. Πατακάκη.

- Όλοι οι δήμαρχοι του νομού Δράμας (Μαμσάκος, Δαλακάκης, Γιαννόπουλος, Σωτηριάδου, Λύσσελης) και οι δύο βουλευτές Κυριαζίδης και Καραγιαννίδης και ο θεματικός αντιπεριφερειάρχης Χρ. Γεωργιτσόπουλος.

- Δεν ξέρω πώς έγινε και αποφασίζουν για όλο το νομό 10 άνθρωποι, που ναι μεν είναι εκλεγμένοι, αλλά κανείς δεν τους έχει δώσει εξουσία για αποφάσεις «εν λευκώ»! Το ίδιο σχόλιο είχε εκφράσει η στήλη και παλαιότερα, αλλά απάντηση δεν πήρε για ένα τόσο σοβαρό ζήτημα!

- Με μια φορά που συναντήθηκαν οι φορείς με το που ανέλαβε ο νέος αντιπεριφερειάρχης, δεν μπορεί να βγει κανένα συμπέρασμα. Ο καθένας είχε τη δική του άποψη και ο καθένας εξέφραζε τα συμφέροντα του δικού του φορέα.

- Και πώς φτάσαμε τελικά στον διευρωπαϊκό άξονα Ε61; Δεν λέω, μπορεί να μοιάζει ως μια από τις καλύτερες λύσεις, αλλά είναι όντως έτσι; Γιατί η Δράμα πιέζεται αφόρητα τους τελευταίους μήνες από όλες τις πλευρές;

- Γιατί μας είχε πει ο ίδιος ο υπουργός Μεταφορών, Υποδομών και Δικτύων κ. Χρυσοχοΐδης ότι η Δράμα μπαίνει στον οδικό άξονα Δράμας – Αμφίπολης και η «Εγνατία ΑΕ» θα μάζευε τις μελέτες και όλα θα πήγαιναν προς τα εκεί;

- Γιατί αντιδρά σε απίστευτο βαθμό η Περιφέρεια Αν. Μακεδονίας – Θράκης με τις αποφάσεις της Δράμας για έξοδό της προς την Αμφίπολη;

- Ουσιαστικά, με την επιλογή του διευρωπαϊκού οδικού άξονα Ε61, ευνοείται άμεσα η κατασκευή του Δράμας – Καβάλας, ως μέρος του Ε61, ο οποίος θα συνδέσει σε ευθείας τις Σέρρες με την Καβάλα και φυσικά τις Σέρρες απευθείας με τη Σόφια Βουλγαρίας!

- Το ζήτημα είναι πότε θα γίνουν όλα αυτά και αν το Υπουργείο δώσει όντως προτεραιότητα στο κομμάτι της Δράμας – Καβάλας, όπως θα ζητήσουν οι Δραμινοί. Λέμε τώρα… αλλά βλέπω ότι θα καταλήξουμε στο να ’χαμε να λέγαμε τελικά!

- Γιατί, άλλο τοπικός δρόμος και άλλο διευρωπαϊκός άξονας! Δεν ξέρω τι, αλλά μάλλον κάτι μας ξεφεύγει στην όλη υπόθεση. Δεν ξέρω κατά πόσο θα μπορούσε να δοθεί προτεραιότητα σε έναν διευρωπαϊκό άξονα όπως τον Ε61 που θα συνδέσει Σόφια – Σέρρες και Καβάλα…

- … η Δράμα θα μπορέσει να πετύχει κατά προτεραιότητα την κατασκευή του τμήματος Δράμας – Καβάλας, να βγει στην Εγνατία στον κόμβο του Αγίου Σίλα, και κατά προτεραιότητα επίσης, να πετύχει κατασκευή δρόμου από το σημείο του Ε61 προς την Αμφίπολη, ως κάθετο προς την Εγνατία επίσης!

- Προφανώς κάποιοι δεν βλέπουμε το ίδιο όνειρο! Αλλά ο χρόνος θα δείξει και μακάρι να γίνουν όλα όπως θα έπρεπε να γίνουν με μοναδικό όφελος τη Δράμα και την περιοχή της!

- ΤΑ ΣΚΟΥΠΙΔΙΑ, σήμερα, κοστίζουν εκατομμύρια. Είτε ως κέρδη, είτε ως πρόστιμα. Η Ελλάδα βρίσκεται απίστευτα πίσω με άλλες ευρωπαϊκές χώρες, τόσο στον τομέα της ανακύκλωσης, αλλά κυρίως στον τομέα της διαχείρισης των απορριμμάτων και το μεγάλο πρόβλημα με τις χωματερές, οι οποίες έπρεπε να έχουν κλείσει από το 2005 ακόμα!

 - Η κεντρική πολιτική της Ελλάδας στον τομέα αυτόν μέχρι σήμερα, μοιάζει με μια τεράστια αποτυχία. Αντί να δημιουργήσει ΧΥΤΑ σε κάθε νομό και σε κάθε νομό από μια μονάδα ανακύκλωσης, υποτίθεται ότι προσπάθησε να κάνει περιφερειακό σχεδιασμό…

- … ο οποίος σήμερα παραπαίει κυριολεκτικά, χωρίς να υπάρχουν ορατές λύσεις στον ορίζοντα! Λύσεις πραγματικές όμως και όχι εκ νέου προχειρότητες, που σε δύο χρόνια θα οδηγήσουν σε νέα προβλήματα.

- Μπορεί τα υπουργεία Εσωτερικών και Περιβάλλοντος να εκδίδουν Κοινές Υπουργικές Αποφάσεις (ΚΥΑ) να κλείσουν οι χωματερές, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι μπορούν να γίνουν, όταν δεν δίνουν λύσει για το πού θα πηγαίνουν τα σκουπίδια και πώς θα πηγαίνουν μέχρι τον επόμενο ΧΥΤΑ!

- Έτσι, μόλις προχθές, το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο αποφάσισε την επιβολή προστίμου στην Ελλάδα, η οποία δεν έχει εφαρμόσει προηγούμενη απόφασή του από το 2005, για το κλείσιμο των παράνομων χωματερών οι οποίες ακόμα εξακολουθούν να λειτουργούν.

- Πρόκειται για μια νέα εξέλιξη στην όλη υπόθεση, καθώς μέχρι σήμερα πρόστιμα ακούγαμε και πρόστιμα δεν βλέπαμε. Το πρόστιμο ανέρχεται στα 10 εκατομμύρια ευρώ για την Ελλάδα αλλά και μέχρι την πλήρη εκτέλεση της απόφασης του 2005 χρηματικής ποινής της οποίας το ποσό θα εξαρτάται από την πρόοδο στην -εκ μέρους της Ελλάδας- εκτέλεση της απόφασης αυτής και το οποίο θα ανέλθει, ελλείψει τέτοιας προόδου, σε 14 και πλέον εκατ. ευρώ ανά εξάμηνο καθυστέρησης.

- ΑΝΑΦΟΡΙΚΑ με τον ΕΝΦΙΑ στους Δήμους, διευκρινίζεται ότι ο φόρος θα πληρώνεται από τους Δήμους, μόνο σε περίπτωση που τα δημοτικά κτήρια εκμισθώνονται και αποφέρουν έσοδα, ενώ αντίθετα σε κανένα δημοτικό κτήριο που ιδιοχρησιμοποιείται (δημοτικά καταστήματα, σχολεία, παιδικοί σταθμοί κτλ) δεν θα υπολογίζεται ο εν λόγω φόρος.

- Επίσης διευκρινίστηκε ότι δίνεται δυνατότητα στους Δήμους στους οποίους έχει λανθασμένα υπολογιστεί η καταβολή του συγκεκριμένου φόρου, να διορθώσουν ως τις 19 Δεκεμβρίου μέσα από την ηλεκτρονική πλατφόρμα τα στοιχεία των ακινήτων τους, επισημαίνοντας ότι ιδιοχρησιμοποιούνται, ώστε να ακυρωθεί η επιβολή του φόρου. Επίσης δυνατότητα διόρθωσης γίνεται και με την υποβολή εντύπου αλλά σε συνεννόηση με τις κατά τόπους Δ.Ο.Υ..