Πέμπτη, 15 Οκτωβρίου 2009

Θα πονοκεφαλιάσει η Διαμαντοπούλου!!!

Σε πονοκέφαλο αναμένεται να εξελιχθεί η κατάσταση στην Παιδεία, μιας και ο χώρος είναι καζάνι που βράζει. Δειλά-δειλά, ήδη έχουν ξεκινήσει κάποιες καταλήψεις σε σχολεία, που όλο και εξαπλώνονται. Όπως φαίνεται, η πολιτική του ΠΑΣΟΚ για τον τομέα της Παιδείας, αναμένεται να αντιμετωπίσει προβλήματα, καθώς η νέα υπουργός Άννα Διαμαντοπούλου, δεν έχει δώσει ακόμα ξεκάθαρα δείγματα της τακτικής που θ’ ακολουθήσει. Και οι αποφάσεις της, μάλλον θα προκαλέσουν δύσκολες μέρες! Δύσκολη εξίσωση η Παιδεία…


● ΤΟ ΟΤΙ Η ΠΑΡΑΠΑΙΔΕΙΑ αποτελεί έναν μεγάλο βραχνά για αυτή τη χώρα, είναι γενικώς παραδεκτό από όλους. Τεράστια ποσά ξοδεύονται κάθε χρόνο από τα ελληνικά νοικοκυριά, προκειμένου τα βλαστάρια τους να μπορέσουν να ανεβάσουν τους βαθμούς τους και να περάσουν την τάξη, αλλά και να βελτιώσουν τα μόριά τους για τις πανελλήνιες εξετάσεις.

● Στην παραπαιδεία, βασίζεται ένα τεράστιο κομμάτι της ελληνικής κοινωνίας. Από την παραπαιδεία επίσης, σιτίζεται ένα μεγάλο πλήθος άνεργων καθηγητών, οι οποίοι αδυνατούν να βρουν δουλειά στον τομέα της δημόσιας Παιδείας. Οι λόγοι γνωστοί σε όλους μας!

● Καλοί και κακοί μαθητές, πάντα υπήρχαν και θα υπάρχουν. Τι να κάνουμε, δεν γεννηθήκαμε όλοι φωστήρες. Θα υπάρχουν επίσης και οι αριστούχοι που θα γεμίζουν με 18, 19 και 20, όπως οι μαθητές εκείνοι που την ώρα του μαθήματος «χάφτουν μύγες».

● Αλλά ακόμα και οι καλοί και άριστοι μαθητές, ακόμα κι εκείνοι, υποκύπτουν κάποια στιγμή στο να παρακολουθήσουν φροντιστηριακά μαθήματα ή ιδιαίτερα, από κάποιον «καλό καθηγητή». Τι είναι λοιπόν αυτό που δεν αρκεί και το δημόσιο σχολείο δεν μπορεί να αποδώσει; Στην ουσία, γιατί ο καθηγητής δεν αποδίδει στη διδασκαλία του και γιατί ο μαθητής δεν μπορεί να μάθει μέσα στο σχολείο του;

● Ερωτήματα που δεν έχουν βρει τη λύση τους. Γιατί αν την είχαν βρει, τότε δεν θα υπήρχαν τα φροντιστήρια, ούτε και οι καθηγητές που παραδίδουν μαθήματα στο σπίτι τους, στα κρυφά σε μαθητές που ήδη διδάσκουν στο δημόσιο σχολείο!!!

● Για να «αντιμετωπίσει» λοιπόν το πρόβλημα της παραπαιδείας η κυβέρνηση Σημίτη, εμπνεύστηκε την Πρόσθετη Διδακτική Στήριξη. Στην ουσία, τα λεγόμενα «κρατικά φροντιστήρια» για την Β’ και τη Γ’ τάξη του λυκείου. Πανούργο ελληνικό δαιμόνιο, χτύπημα στην ιδιωτική παραπαιδεία, μείωση της ανεργίας των καθηγητών ή ενδιαφέρον για τον μαθητή;

● Στην Πρόσθετη Διδακτική Στήριξη (ΠΔΣ), οι μαθητές είχαν τη δυνατότητα να παρακολουθούν ιδιαίτερα έξτρα μαθήματα με λεφτά που πλήρωνε το κράτος και όχι οι γονείς τους. Οι καθηγητές που συμμετείχαν στο πρόγραμμα θα ήταν αδιόριστοι, και θα μπορούσαν να μαζεύουν μόρια, τα οποία θα τους επέτρεπαν να διοριστούν όσο το δυνατόν συντομότερα σε μόνιμες θέσεις.

● Τα προβλήματα όμως που ενέκυψαν, πολλά. Οι μόνιμοι καθηγητές που έκαναν παράνομα ιδιαίτερα μαθήματα, έκαναν τα πάντα για να μην δουλέψει η ΠΔΣ. Οι καθηγητές που αναλάμβαναν τις προσλήψεις των ωρομίσθιων καθηγητών φρόντιζαν να προσλαμβάνουν μόνο τα πράσινα ή γαλάζια παιδιά, τα οποία θα μπορούσαν ευκολότερα να διοριστούν.

● Σαν να μην έφταναν όλα αυτά, φρόντιζαν έτσι ώστε τα μαθήματα της ΠΔΣ να γίνονται αμέσως μετά τη λήξη της σχολικής ημέρας, και ο μαθητής να βρίσκεται στο σχολείο από τις οκτώ το πρωί μέχρι τις πέντε το απόγευμα. Ποιος αντέχει τόσες ώρες;

● Το αποτέλεσμα ήταν τα τμήματα της ΠΔΣ να υπολειτουργούν αλλά οι καθηγητές να πληρώνονται. Και τα φροντιστήρια συνέχιζαν να θησαυρίζουν! Ταυτόχρονα, το Δημόσιο αδυνατούσε να εκπληρώσει τις χρηματικές του υποχρεώσεις απέναντι στους καθηγητές της ΠΔΣ οι οποίοι έχουν μείνει απλήρωτοι εδώ και μήνες!

● Με άλλα λόγια, οι αδιόριστοι καθηγητές της ΠΔΣ ανέλαβαν να διδάξουν στους μαθητές εκείνα που οι διορισμένοι συνάδελφοί τους δε μπορούσαν ή δεν ήθελαν, ώστε να αποκτήσουν μόρια για να προσληφθούν κι εκείνοι με τη σειρά τους στο μόνιμο διδακτικό προσωπικό της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, και με τη σειρά τους, ως μόνιμοι δημόσιοι υπάλληλοι πλέον, να μη μπορούν ή να μη θέλουν να διδάξουν τους μαθητές εκείνα που όταν ήταν ωρομίσθιοι μπορούσαν, και πάει λέγοντας…

● Με το που ανέλαβε η κυβέρνηση Παπανδρέου, η νέα υπουργός Παιδείας Άννα Διαμαντοπούλου, πιάνει και στέλνει την πρώτη της εγκύκλιο στις 8 Οκτωβρίου:
[Προς: Διευθύνσεις Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης
Κοιν.: Περιφερειακές Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας & Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης
ΘΕΜΑ: Πρόγραμμα πρόσθετης διδακτικής στήριξης σχολικού έτους 2009-2010
Αναφορικά με το αντικείμενο του θέματος σας καλούμε να μην προχωρήσετε στην υλοποίηση του Προγράμματος της Πρόσθετης Διδακτικής Στήριξης και, όπου έχουν τεθεί σε εφαρμογή οι διαδικασίες υλοποίησης, να διακοπούν.
Με εντολή Υπουργού
Κωνσταντίνος Κουτρομάνος
Γενικός Διευθυντής Διοίκησης
Πρωτοβάθμιας & Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης]

● Η επιστολή ξεσήκωσε σάλο διαμαρτυριών. Η πρώτη, ουσιαστικά, απόφαση της κυβέρνησης ΠΑΣΟΚ, οδηγούσε τα παιδιά στην ιδιωτική παραπαιδεία, ή στην ιδιωτική φροντιστηριακή στήριξη, αν θέλετε! Μέσα σε 24 ώρες, ξεσηκώθηκε κόσμος και κοσμάκης.

● Κι εγώ αναρωτήθηκα, τι θέλει να κάνει το ΠΑΣΟΚ τελικά; Αυτές είναι οι προθέσεις του; Τέρμα η Πρόσθετη Διδακτική Στήριξη; Πού οδηγείται η Παιδεία μας; Γιατί να πλουτίζουν τα φροντιστήρια; Πότε επιτέλους θα χτυπηθεί το κακό στη ρίζα του; Ούτε τώρα λοιπόν; Ακούστηκαν τόσα πολλά, που σε απόσταση αναπνοής, την ίδια μέρα παρακαλώ, η νέα υπουργός Παιδείας εκδίδει νέα εγκύκλιο:

● [ΘΕΜΑ: Διευκρινίσεις για το Πρόγραμμα πρόσθετης διδακτικής στήριξης σχολικού έτους 2009-2010
Σε συνέχεια του εγγράφου μας με αριθ. πρωτ.: ΓΔ-1544/8-10-2009, και επειδή η Υπηρεσία μας δέχεται ερωτήματα για το μέλλον της Πρόσθετης Διδακτικής Στήριξης, σας ενημερώνουμε ότι το Πρόγραμμα αναστέλλεται προσωρινά, γιατί μέχρι σήμερα δεν έχουν εξασφαλιστεί οι αναγκαίοι οικονομικοί πόροι για την επιτυχή και αποτελεσματική υλοποίησή του.
Με εντολή Υπουργού]

● Τι έγινε τελικά; Μέσα σε μια μέρα, η υπουργός Παιδείας πήρες δυο διαφορετικές αποφάσεις για ένα συγκεκριμένο ζήτημα: Καταργείται η Πρόσθετη Διδακτική Στήριξη, ή απλά αναστέλλεται προς το παρόν με το σκέψη στο μέλλον;