Τετάρτη, 3 Δεκεμβρίου 2014

Ο ΔΗΜΑΡΧΟΣ ΔΟΞΑΤΟΥ Δ. ΔΑΛΑΚΑΚΗΣ ΜΙΛΑΕΙ ΣΤΟΝ «ΠΡΩΙΝΟ ΤΥΠΟ»



«Παλεύουμε να μην κλείσει ο Δήμος Δοξάτου»


«Ο Δήμος Δοξάτου χρειάζεται ταυτότητα» – «Δεν λέμε όχι για το όχι στον αγωγό ΤΑΡ» - «Ο δρόμος είναι ένας: ο Ε61. Αν πούμε όχι, θα αποκλειστούμε από παντού!





Του Θανάση Πολυμένη


Ας αρχίσουμε κύριε δήμαρχε από τα οικονομικά του Δήμου Δοξάτου. Όταν είχατε αναλάβει, μας είπατε ότι η κατάσταση είναι πάρα πολύ δύσκολη για τον Δήμο και ότι στα ταμεία, δεν υπήρχε μία!
            Η κατάσταση ήταν δύσκολη, πρώτον, διότι ο Δήμος ήταν αρκετά χρεωμένος, και δεύτερον γιατί στο ταμείο δεν είχαμε κάτι. Στο ταμείο είχαμε ένα ποσό γύρω στις 200.000 ευρώ περίπου. Ήταν ό,τι είχε απομείνει από τα ανταποδοτικά που είχε λάβει ο Δήμος μέσα στο καλοκαίρι και τα οποία είχαν σκορπιστεί, και από το δάνειο του Υπ. Εσωτερικών που είχαμε, έπρεπε εμείς να επιστρέψουμε 234.000 €. Αν εμείς τα επιστρέφαμε, τέλος.
Επομένως εμείς έπρεπε να λειτουργήσουμε χωρίς λεφτά, μήνες. Νέα δαπάνη σαν Δήμος, δεν έχουμε κάνει. Πληρώνουμε οφειλές διαρκώς, αλλά δαπάνη ακόμα δεν έχουμε ούτε μία. Η «Διαύγεια» είναι εκεί και όποιος θέλει μπορεί να το δει. Τα οικονομικά ήταν πολύ άσχημα, γιατί, είχαμε πρόβλημα με το να μπούμε στην επιτήρηση. Επειδή κάναμε αυτή την τρομακτική οικονομία το γλυτώσαμε. Να δούμε πώς θα πάει κι αυτό το τρίμηνο και το επόμενο.
Από την άλλη μεριά είχαμε να αντιμετωπίσουμε όλα τα χρέη, και από την άλλη δεν έβγαινε η χρονιά. Δηλαδή, μακροπρόθεσμα, έχουν μαζευτεί πολλά χρέη κι ένα ακόμα αρνητικό για μας, είναι ότι δεν μας έχουν αφήσει καμία μελέτη έτοιμη, ώστε να την υποβάλουμε το 2016. Άρα εμείς για του χρόνου, θα πρέπει να πάρουμε από τη ΣΑΤΑ μας όλα τα χρήματα, να αφήσουμε τα χωριά μας ασυντήρητα για να κάνουμε μελέτες. Η οικονομική κατάσταση ήταν τραγική. Όταν λέω τραγική… τραγική! Πολλές φορές αναγκαστήκαμε να βάλουμε χρήματα από την τσέπη μας. Για να πάρουμε λάστιχα, υλικά κτλ. Αλλά αυτή η κατάσταση δεν μπορεί να συνεχιστεί. Πρέπει να τελειώσει…

Τι γίνεται τώρα μ’ αυτό ζήτημα; Έχουν γίνει κάποια βήματα;
Σε επόμενο δημοτικό συμβούλιο που θα έχουμε για τα οικονομικά του Δήμου, θα ζητήσω να γίνει διαχειριστικός έλεγχος από το Ελεγκτικό Συνέδριο, τους Οικονομικούς Επιθεωρητές. Υπάρχουν κάποια πράγματα τα οποία ζητούν απαντήσεις και εγώ δεν είμαι διατεθειμένος να καλύψω τίποτα.

Εννοείται για το πού πήγαν κάποια χρήματα; Μας εξηγείται;
Να πω ένα παράδειγμα. Στη Δημοτική Κοινωφελή Επιχείρηση Δήμου Δοξάτου (ΔΗΚΕΔΗ), δεν έχει για παράδειγμα βιβλίο συμβάσεων. Οι απολογισμοί του 2012-2013 ήρθαν να εγκριθούν φέτος. Αυτά είναι αδιανόητα πράγματα. Γιατί η ΔΗΚΕΔΗ είναι επιχείρηση ιδιωτικού δικαίου. Σε καμιά επιχείρηση δεν γίνονται αυτά! Υπάρχουν κάποια πράγματα τα οποία θέλουμε να μάθουμε. Γιατί δεν έκαναν απολογισμό… Όλα αυτά εμείς πρέπει να τα δούμε. Αυτά κυρίως οφείλει να τα δει ο δημότης. Γιατί τα χρήματα αυτά δεν είναι ούτε δικά μου, ούτε της προηγούμενης δημοτικής αρχής, ούτε της επόμενης. Αυτά είναι χρήματα των δημοτών. Οι δημότες πρέπει να μάθουν πού πάνε τα χρήματά τους.

Αυτή τη στιγμή σε ποιο σημείο βρισκόσαστε;
Οικονομικά παλεύουμε να κλείσει η χρονιά. Να πληρώσουμε τους υπαλλήλους μας και τα πετρέλαιά μας. Τα λειτουργικά να καλύψουμε δηλαδή. Έσοδα ουσιαστικά δεν έχουμε. Τα ανταποδοτικά ήρθαν μέσα στο καλοκαίρι. Τα εισέπραξαν τα μοίρασαν. Απλώς εμείς δεν βρήκαμε τίποτα τώρα. Γι’ αυτό δεν έχουμε κάνει καμία νέα δαπάνη. Πρέπει να είμαστε ο μοναδικός Δήμος που δεν έχει κάνει και δεν μπορούμε να κάνουμε, ούτε ένα νέο έργο. Ούτε στυλό δεν έχουμε πάρει… Καφέ φέρνουν τα κορίτσια από το σπίτι τους. Σ’ αυτή την κατάσταση είμαστε! Γιατί αν είναι να το συνεχίσουμε και πω κι εγώ ότι δεν ευθύνομαι για την προηγούμενη (σ.σ. δημοτική αρχή), ο Δήμος θα είχε κλείσει ήδη. Και παλεύουμε φέτος να μην κλείσει. Αυτό κάνουμε…

Κατεβήκατε στην Αθήνα, μήπως μπορέσετε και βρείτε κάποια βοήθεια από εκεί μέσω των Υπουργείων. Καταφέρατε να πάρετε κάποια ποσά, πήρατε κάποιες υποσχέσεις. Θα μπορέσει να κινηθεί ο Δήμος;
Άμεσα, αυτά που πετύχαμε δεν βοηθάνε. Δηλαδή, το οικονομικό πρόβλημα δεν το λύνουμε. Η διευθέτηση της ταμειακής οφειλής, είναι κάτι το οποίο μακροπρόθεσμα ωφελεί πολύ το Δήμο. Γιατί είναι μια μακροπρόθεσμη αντίστοιχα οφειλή η οποία υπήρχε. Αυτή τη στιγμή αυτό έχει φύγει και είμαστε καλά.
Οι 15.000 € που πήραμε από το Υπ. Εργασίας, είναι χρήματα τα οποία θα πάνε στους ενδεείς συμπολίτες μας. Είναι μια βοήθεια. Οι 50.000 € για αντιπλημμυρικά έργα, είναι πολύ μικρό ποσό, πάλι θα ανακουφίσουν την περιοχή και τους δημότες. Αλλά απευθείας ανακούφιση, άμεση χρηματική ένεση προς τον Δήμο δεν υπήρξε. Να είναι αξιόλογη, μεγάλη, να μας λύσει τα προβλήματα. Βεβαίως, αυτό που έκανε ο υπ. Εσωτερικών κ. Ντινόπουλος (σ.σ. διέγραψε την υπόλοιπη δόση του δανείου από το ίδιο Υπουργείο), είναι εξαιρετικό. Δεν το συζητάμε αυτό… Γιατί θα έπρεπε να πληρώσουμε τώρα τη δόση.
Κατ’ αρχάς είμαστε σε ένα Δήμο που δεν έχει κανονισμούς. Δεν έχει κανονισμό άρδευσης, ύδρευσης, κανονισμό νεκροταφείων. Εμείς αποφασίσαμε να κάνουμε ένα πρόγραμμα το οποίο να είναι κοινωνικά δίκαιο, μέσα από κανονισμούς και θα το περάσουμε φέτος αυτό, έτσι ώστε αυτοί οι οποίοι καταναλώνουν πολύ θα πληρώνουν πολύ, αυτοί που καταναλώνουν λίγο θα πληρώνουν λίγο. Δεν μπορεί ένας επιχειρηματίας να πληρώνει όσο πληρώνει μια γιαγιά που είναι συνταξιούχος και είναι μέσα στο σπίτι της και παίρνει 300 € και δεν έχει να ζήσει. Δεν μπορεί να πληρώνει το ίδιο ο ένας και το ίδιο ο άλλος. Άλλη κατανάλωση έχει ο ένας, άλλη κατανάλωση έχει ο άλλος. Και από εκεί και πέρα θα μπουν και κοινωνικά κριτήρια. Εμείς θέλουμε να λαμβάνουμε χρήματα από τους συμπολίτες μας, αλλά με κοινωνικά δίκαιο τρόπο. Και θα το κάνουμε αυτό!
Από εκεί και έπειτα έχουμε ένα πρόγραμμα το οποίο θα παρουσιάσουμε και είναι μέσα στην πενταετία μας, όπου εμείς βάζουμε πρώτα τον πολίτη ως προς τα έσοδα. Δηλαδή θα προσπαθήσουμε να αυξήσουμε το εισόδημα του πολίτη.

Πώς θα αυξήσετε το εισόδημα του πολίτη;
Δεν θα το κάνουμε με τον τύπο του ελάχιστου εγγυημένου εισοδήματος. Εμείς δεν είμαστε μέσα στους 13 Δήμους. Τονώνοντας την ίδια την αγορά! Έχουμε ένα συγκεκριμένο πρόγραμμα, που θα προσπαθήσουμε να φέρουμε κόσμο στο Δήμο Δοξάτου από έξω για να τροφοδοτηθεί η εσωτερική αγορά Εάν τροφοδοτηθεί η εσωτερική αγορά θα πάρουν ανάσα όλοι οι επαγγελματίες και οι συμπολίτες μας. Κι εμείς θα μπορέσουμε να παίρνουμε … τα νερά για παράδειγμα… που τώρα αδυνατούν να τα πληρώσουν και βρίσκονται σε αδυναμία. Δεν είμαστε της λογικής να κάνουμε μια πολιτική φορομπηχτική επειδή έχουμε πρόβλημα, να μετακυλήσουμε όλο το βάρος στο δημότη ο οποίος δεν μπορεί να το εξυπηρετήσει. Θέλουμε να κάνουμε το αντίστροφο! Αυτό βέβαια θα πάρει λίγο καιρό, αλλά εμείς αυτό θα προσπαθήσουμε να το εφαρμόσουμε!

Αναφορικά με το ζήτημα των δημοτικών τελών, μιας και αναφερθήκατε. Τι γίνεται μ’ αυτό το θέμα;
Ο Δήμος έχει δημοτικά, ανταποδοτικά τέλη. Αυτοί είναι λογαριασμοί που πληρώνουμε όλοι μας εξάλλου. Θα πρέπει να δούμε πάλι το ζήτημα της ανταποδοτικότητας των τελών, να το θέσουμε σε μια νέα βάση, έτσι ώστε αυτά που πληρώνονται να ανταποδίδονται στο δημότη και αντίστοιχα, η υπηρεσία η οποία απολαμβάνει ο δημότης να ανταποδίδεται χρηματικά προς το Δήμο, να καλύπτει δηλαδή τις ανάγκες. Σ’ αυτή τη διπλή φάση θα πρέπει να θέσουμε το ζήτημα. Αυτό δεν είναι απλώς στα λόγια. Θα αποτυπώνεται μέσα στους κανονισμούς οι οποίοι πρέπει να ψηφιστούν φέτος, έτσι ώστε να μπορέσουν να ισχύουν από 1 Ιανουαρίου 2015.

Βλέπω στο γραφείο σας έναν κουμπαρά! Προφανώς συμβολίζει κάτι…
Αυτός ο κουμπαράς; Ναι! Την οικονομία… (γελάμε). Αυτόν μου το έκαναν δώρο. Όταν ήρθα την πρώτη μέρα στο γραφείο, μου έφεραν έναν κουμπαρά, συμβολικά. Και συμβολίζει ότι θα πρέπει να κάνουμε όλοι οικονομία και να συνεισφέρουμε στον κουμπαρά και να μην τον σπάμε! Γιατί έχουμε συνηθίσει να σπάμε τον κουμπαρά και να το μοιράζουμε εκεί που δεν πρέπει, αλόγιστα… Εμείς θέλουμε να πετύχουμε ένα πνεύμα σύνεσης. Δεν λέμε ότι δεν θέλουμε εμείς να μαζέψουμε τα χρήματα για να μην τα ξοδεύουμε υπέρ των δημοτών μας. Εμείς θέλουμε ό,τι δαπάνη γίνεται, να γίνεται συνειδητά υπέρ των δημοτών και να μην γίνεται στον αέρα.

ΣΑΤΑ και ΚΑΠ. Πόσα πήρε ο Δήμος Δοξάτου;
Οι ΚΑΠ που έρχονται κάθε χρονιά, έχουν ψαλιδιστεί πάρα πολύ από το κεντρικό κράτος. Ο Δήμος παίρνει 2,1 εκατ. € την χρονιά και είναι για καλύψουν ουσιαστικά λειτουργικές ανάγκες του Δήμου, εν πάσει περιπτώσει ένα τμήμα. Από την άλλη μεριά οι ΣΑΤΑ έχουν ψαλιδιστεί πάρα πολύ. Στο Δήμο Δοξάτου η ΣΑΤΑ είναι γύρω στις 380.000 €. Παλιότερα π.χ. 400.000 € έπαιρνε μόνο η κοινότητα Καλαμπακίου από μόνη της, είτε το Δοξάτο από μόνο του! Είναι τρομακτική η μείωση των δαπανών. Εμείς με 380.000 € για του χρόνου, θα πρέπει να στηρίξουμε τα χωριά μας και να ετοιμάσουμε μελέτες, γιατί όπως είπαμε δεν έχουμε μελέτες και το 2016 πρέπει να τις υποβάλουμε ενόψει ΕΣΠΑ.
Να ξέρουν οι συνδημότες μου ότι δεν θα δουν πολλά έργα το 2015. Προτεραιότητά μας είναι, το μεγαλύτερο ποσοστό των χρημάτων να πάει στις μελέτες, έτσι ώστε να εντάξουμε όσο περισσότερα έργα μπορούμε στο ΕΣΠΑ. Και αυτό θα κάνουμε. Αλλά σε γενικές γραμμές, υπάρχει πρόβλημα σε όλους τους Δήμους. Νομίζω ότι είναι ένα στοίχημα το οποίο πρέπει να το κερδίσει η νέα διοίκηση της ΚΕΔΕ με συνεχείς πιέσεις προς το υπουργείο. Να γνωρίζετε ότι η αυτοδιοίκηση έχει κάνει πραγματική οικονομία στον προϋπολογισμό του κράτους. Διότι συνεχώς κόβονται προς αυτήν οι επιχορηγήσεις, αλλά φτάσαμε σε ένα σημείο πλέον, όπου οι ΟΤΑ, οι Δήμοι, δεν μπορούν να λειτουργήσουν. Και γενικότερα οι μικροί και μικρομεσαίοι Δήμοι. Γιατί όλες οι λειτουργικές δαπάνες κτλ., εάν δεν έχεις αρκετή χρηματοδότηση, σε υποχρεώνουν να τις αναζητήσεις από τους πολίτες. Αυτό όμως είναι εντελώς λάθος τακτική. Δεν μπορείς, όταν ξέρεις ότι ο δημότης χειμάζεται από την οικονομική κρίση, να πάει ο Δήμος και να ζητήσει χρήματα. Πρέπει να γίνεται το αντίστροφο…

Αυτή τη στιγμή ποια είναι τα αναγκαία έργα να γίνουν στα δημοτικά διαμερίσματα του Δήμου, για να μπορέσουν να λειτουργήσουν;
Εμείς θέλουμε, τα έργα τα οποία θα έχουμε, να δώσουν μια νέα πνοή στο Δήμο μας και σε κάθε χωριό χωριστά. Εμείς πρέπει κατ’ αρχάς, να αποκτήσουμε σαν ολότητα, ταυτότητα. Ταυτότητα ο Δήμος μας δεν διαθέτει. Και θέλουμε ο Δήμος να αποκτήσει ταυτότητα και να μπει στο χάρτη.

Τι ακριβώς εννοείτε όταν λέτε ταυτότητα; Προς τα πού προσανατολίζεστε;
Για παράδειγμα, στην Αθήνα, πολλοί δεν γνωρίζουν, όχι που βρίσκεται ο Δήμος Δοξάτου, αλλά ούτε καν η Δράμα. Εμείς θέλουμε να αποκτήσουμε ταυτότητα, έτσι ώστε να είμαστε γνωστοί για συγκεκριμένα πράγματα, να αποκτήσουμε φήμη και αναπτυξιακό όραμα και να προσελκύουμε συνεχώς κόσμο από έξω. Αυτό όμως για να γίνει, θέλει ένα οργανωμένο σχέδιο. Το σχέδιο αυτό εμείς το έχουμε εκπονήσει προεκλογικά.
Δεν γνωρίζαμε φυσικά επ’ ακριβώς την οικονομική κατάσταση η οποία επικρατεί, δεν μπορούμε να το πραγματοποιήσουμε αυτό το σχέδιο αποκλειστικά με ίδιους πόρους, θα προσπαθήσουμε όμως αυτό να το πραγματοποιήσουμε μέσω του ΕΣΠΑ. Δεν θα είναι μια έκθεση ιδεών, θα είναι δράσεις στοχευμένες, δεν θα έχουν διάσπαρτα έργα ασύνδετα μεταξύ τους. Θα προσπαθήσουμε να συνδέσουμε όλα τα έργα γύρω από δύο-τρεις άξονες, όπως πολιτισμός – τουρισμός, ή ο αγροτοδιατροφικός τομέας στην περιοχή μας, και όλα αυτά να μπορούν να συνδέονται μεταξύ τους.
Πέρα από τα έργα, προτεραιότητα για μας είναι και η δημιουργία μιας κοινωνικής ομπρέλας. Στα πλαίσια αυτά έχουμε ανακοινώσει το τμήμα της κοινωνικής μας πολιτικής πρόσφατα και πολύ σύντομα θα ανακοινώσουμε ένα ειδικό πρόγραμμα για την τρίτη ηλικία και για τα παιδιά. Αυτές οι ομάδες πρέπει να τύχουν ιδιαίτερης μεταχείρισης και να συμπεριλαμβάνονται στο όραμα του Δήμου. Εκεί θα μπορέσουμε να εφαρμόσουμε δράσεις καινοτόμες. Δεν εφαρμόζονται πουθενά και δεν απαιτούν χρήματα πολλά. Όπως κάναμε και στην κοινωνική πολιτική, όπου ο προϋπολογισμός των δράσεων είναι σχεδόν μηδενικός. Υπάρχει ο τρόπος, αυτό προσπαθούμε να κάνουμε εμείς. Για να δώσουμε και ένα μήνυμα στην κοινωνία, δεν είναι όλα χαμένα και δεν βρισκόμαστε στο τέλμα. Ακόμα και στο τέλμα να βρισκόμαστε, ακόμα και χρήματα να μην έχουμε, οφείλουμε να βρούμε τρόπους να βελτιώσουμε τη ζωή των συμπολιτών μας, με δράσεις οι οποίες δεν απαιτούν χρήματα. Τα πάντα στη ζωή δεν περιστρέφονται γύρω από το χρήμα.

Διέλευση αγωγού φυσικού αερίου TAP και οδικοί άξονες. Για τον αγωγό έχετε αντιρρήσεις, για τον οδικό άξονα μια διαφορετική άποψη.
Για τον TAP, τα πράγματα ουσιαστικά είναι στο ίδιο σημείο, δεν έχει αλλάξει κάτι. Η μελέτη έχει βγει όπως έχει βγει από το Υπουργείο. Από εκεί και έπειτα, μόλις χθες το βράδυ ήμουν στο Νεροφράκτη όπου είχαμε πάλι λαϊκή συνέλευση με τους αγρότες. Πηγαίνω εγώ στους αγρότες και παρουσιάζω το ζήτημα. Προσπαθώ να αφουγκραστώ, ζητώ να μου πουν τις δικές τους απόψεις ώστε να μπορέσουμε να προχωρήσουμε, προς όφελος των δημοτών μας και των κατοίκων της περιοχής. Δεν είναι μόνο αγροτικό το ζήτημα, αλλά είναι ποιότητας ζωής. Πρέπει να το δούμε συνολικά.
Να ενημερώσουμε ότι την προηγούμενη Δευτέρα, εκδόθηκε ένα ψήφισμα από το Δήμο Δοξάτου, όπου ο Δήμος είπε όχι στη διέλευση του αγωγού μέσα από τα εδάφη του. Το ζήτημα εδώ είναι πολύ απλό για μένα. Όταν γίνεται ένας κάθετος οδικός άξονας, ο δρόμος αυτός απαλλοτριώνει αγροτική γη, χάνεται εντελώς. Όταν όμως χάνεις αγροτική γη αλλά κερδίζεις άλλα πράγματα, όπως γρήγορη μετακίνηση, ασφαλή μετακίνηση των ανθρώπων και των εμπορευμάτων. Μπορεί ένας κάθετος οδικός άξονας να σε συνδέσει με έναν μεγαλύτερο οδικό άξονα, ή μπορεί να σου δώσει πρόσβαση σε αεροδρόμιο, πρόσβαση σε λιμάνι. Αποκτάει αξία η περιοχή όταν έχει κάθετο οδικό άξονα και εκεί κανείς δεν μπορεί να πει όχι.
Σε ό,τι αφορά τον TAP, δεσμεύει αγροτική γη, λιγότερη από έναν κάθετο άξονα, αλλά ο TAP δεν δίνει κάτι. Πάλι έχουμε δέσμευση, πάλι χάνουμε καλλιεργήσιμη γη, αλλά δεν δίνει κάτι. Εμείς δεν θέλουμε να πούμε όχι για το όχι, ή όχι για το φαίνεσθε. Όταν λέμε όχι, έχουμε διακύβευμα. Έχουμε κάτι συγκεκριμένο το οποίο μας ενοχλεί, μας πειράζει. Εάν εκλείψουν οι λόγοι που μας υποχρεώνουν να πούμε όχι, θα πούμε ναι. Αλλά αυτό δεν το βλέπω να συμβαίνει, για να είμαστε πραγματιστές. Από την άλλη πλευρά, πρέπει να πούμε ότι ειδικά πάνω στο θέμα του TAP, δεν είναι ένα θέμα που αφορά μόνο τους αγρότες και να πάει ο δήμαρχος να βγάλει την ουρά του απ’ έξω. Εδώ γίνεται το αντίστροφο, εγώ πηγαίνω στους αγρότες να τους ενημερώσω. Και δεν μπορεί ένας δήμαρχος να πηγαίνει μόνος του στην Αθήνα. Δεν είναι θέμα ενός δημάρχου ή ενός δημοτικού συμβουλίου.
Στην περιοχή μας έχουμε βουλευτές, έχουμε αντιπεριφερειάρχη, έχουμε θεσμικούς φορείς. Όλοι οφείλουν να πάρουν θέση. Δεν είναι ένα ζήτημα που θα το πετάξουμε στον κάλαθο των αχρήστων και θα πούμε πέρασε και τελείωσε και δεν μπορούμε να πάρουμε θέση. Όλοι οφείλουν να πάρουν θέση, διότι όλοι εκλέγονται. Οι εκλογές πλησιάζουν και οφείλουν να πάρουν θέση και οι πολιτευτές. Γιατί σε λίγο θα αρχίσουν να έρχονται στα χωριά και να ζητάνε από τους αγρότες την ψήφο τους. Για τον TAP τι κάνουν οι πολιτευτές όλων των παρατάξεων. Έχουν θέση;

Σχετικά με τον οδικό άξονα ποια είναι η δική σας θέση;
Εδώ έχει γίνει μια παρανόηση, μια πολύ μεγάλη παρανόηση. Κατ’ αρχάς, είναι υποχρέωση της χώρας να συνδεθεί το λιμάνι της Καβάλας με έναν άξονα που θα έρθει από τη Βουλγαρία. Από την Σόφια ξεκινάει, πάει στον Προμαχώνα και κατεβαίνει νότια. Αυτός είναι ο δρόμος Ε61, ο οποίος περνάει από τις Σέρρες, από τη Δράμα και καταλήγει στην Καβάλα. Το να θέσει κανείς το δίλλημα, θα κάνω τον Δράμα – Καβάλα ή τον Δράμα – Αμφίπολη, είναι λάθος. Ο δρόμος είναι ένας. Θα ξεκινήσει από τις Σέρρες ή θα ξεκινήσει από την Καβάλα, δεν ξέρω από ποια μεριά θα ξεκινήσει, καλύτερα να ξεκινήσει για μας από την Καβάλα, να κάνει όλη αυτή τη διαδρομή και μετά τα 30 χιλιόμετρα τα οποία μένουν για να γίνει το υπόλοιπο τμήμα προς Αμφίπολη, να γίνουν και εκείνα.
Αλλά δεν μπορούμε εμείς να χάσουμε την ευκαιρία να γίνει αυτός ο οδικός άξονας. Πρέπει να γίνει, γιατί μ’ αυτόν τον τρόπο εμείς θα συνδεθούμε κατ’ αρχάς με το λιμάνι της Καβάλας, το οποίο ενδεχομένως να το πάρουν οι Κινέζοι στο μέλλον ή κάποιος άλλος επενδυτής και να αλλάξει όψη, με το αεροδρόμιο της Χρυσουπόλεως το οποίο ενδεχομένως να γίνει cargo με ότι αυτό συνεπάγεται για τη δική μας περιοχή κτλ.
Από την άλλη μεριά, θα μπορούμε να πηγαίνουμε Σέρρες όταν ολοκληρωθεί ο άξονας και με μια μικρή προσθήκη να βγαίνουμε στην Αμφίπολη και από εκεί προς τη Θεσσαλονίκη. Νομίζω ότι έχει τεθεί σε λάθος βάση. Δεν είναι ζήτημα ποιον από τους δύο άξονες εμείς θα επιλέξουμε. Ο δρόμος είναι ένας, και είναι ο Ε61.

Όπως είπατε, ο δρόμος αυτός δεν συζητείται τελευταία και έχουμε επικεντρωθεί στους δύο άλλους άξονες. Γιατί γίνεται αυτό;
Εγώ πιστεύω ότι υποχρέωση της χώρας είναι να προσθέσει τον δρόμο της Σόφιας με τις Σέρρες και την Καβάλα. Τώρα, εάν εμείς θα κωλυσιεργήσουμε και θα μας πατήσουν, γιατί αυτόν τον ήθελαν οι Σερραίοι, έναν δρόμο ο οποίος να περνάει κάτω από το Παγγαίο και να πηγαίνει απευθείας στην Καβάλα, και πάλι βρεθούμε απομονωμένοι, τότε καλώς να βρεθούμε απομονωμένοι. Οφείλουμε να εκμεταλλευτούμε τα δίπολα και τα τρίπολα όπως υπάρχουν στον περιφερειακό σχεδιασμό εδώ και χρόνια. Γιατί να ξέρετε, και οι περιφερειακοί σχεδιασμοί δεν κτίζονται αυθαίρετα, κτίζονται πάνω σε δομές, σε υποδομές. Όπως θα γίνει και ο ηλεκτρικός σιδηρόδρομος για παράδειγμα. Αυτά καθορίζουν τον περιφερειακό σχεδιασμό και την ανάπτυξη της περιοχής.
Εμείς θα πρέπει να δούμε ακόμα και πολεοδομικά, πώς θα κάνουμε ενιαία δράση μαζί με την Καβάλα! Θα πρέπει να παίξουμε μ’ αυτό το δίπολο, που μας συμφέρει. Έτσι πιστεύω, μπορεί να κάνω λάθος. Μπορεί να μας συμφέρει να κάνουμε δίπολο για παράδειγμα, με τα βότσαλα στην Τούζλα… αν θέλουμε να το κάνουμε. Κι αυτό επιλογή είναι! Ακόμα κι αν αρχίσει από την Καβάλα και φτάσει μέχρι τη Δράμα, αυτός δεν πρόκειται να ολοκληρωθεί μέχρι το 2020. Θα πάει μέχρι το 2025. Το υπόλοιπο τμήμα θα αργήσει ακόμα περισσότερο αν δεν το ξεκινήσουν οι Σέρρες γιατί θα πάει Κεντρική Μακεδονία. Αυτά όμως θα πρέπει να τα δούμε εμείς. Ή θα πούμε ότι δεν μας ενδιαφέρει ο Ε61; Και αν δεν μας ενδιαφέρει εμάς ο Ε61 και πάει να γίνει ο Σέρρες – Καβάλας απευθείας και έχουμε αποκλειστεί, τότε θα είμαστε αποκλεισμένοι. Πιστεύω ότι πρέπει να πάμε στον Ε61. Για να κατασκευαστεί ολόκληρος και αν έχει οικονομική δυνατότητα η χώρα, να κάνει και τα 20 χιλιόμετρα έξτρα και να συνδεθεί ο Ε61 με την Αμφίπολη, με την Εγνατία δηλαδή και να τελειώνει η υπόθεση.

Κλείνοντας κ. Δαλακάκη θέλετε να προσθέσετε κάτι τελευταίο;
Να γνωρίζουν όλοι οι πολίτες και όλοι οι δημότες ότι η ζωή μπορεί να είναι δύσκολη, αλλά είναι και ωραία! Εμείς αυτή τη στιγμή σαν Δήμος βρισκόμαστε σε μεγάλη δυσκολία. Και επειδή βρισκόμαστε εμείς σε μεγάλη δυσκολία βρίσκονται και οι δημότες μας, αλλά εμείς αυτό που λέμε είναι ότι βρισκόμαστε εδώ και εργαζόμαστε μέρα και νύχτα για να κάνουμε τη ζωή τους ωραία και θα την κάνουμε. Αρκεί να έχουν λίγη υπομονή και να μας εμπιστευτούν.

ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Η συνέντευξη με τον κ. Δαλάκη έγινε μερικές ημέρες πριν από τη συνεδρίαση του άτυπου συντονιστικού οργάνου του Νομού Δράμας στο γραφείο του αντιπεριφερειάρχη κ. Πατακάκη, αναφορικά πάντα με το ζήτημα των οδικών αξόνων και αυτό σίγουρα έχει τη δική του σημασία.