ΣΤH ΔΡΑΜΑ Ο ΥΦ. ΥΠΟΔΟΜΩΝ Γ. ΜΑΓΚΡΙΩΤΗΣ Υποσχέθηκε την ανάπτυξη της Δράμας μέσω της σύνδεσής της με την Εγνατία και τον Ε-61
ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΣΤΟ ΝΟΜΟ Δράμας πραγματοποίησε ο Υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Γιάννης Μαγκριώτης, το μεσημέρι της Τρίτης 27 Οκτωβρίου, προκειμένου να παραστεί ως εκπρόσωπος της κυβέρνησης στην παρέλαση για την εθνική επέτειο του ΟΧΙ της 28ης Οκτωβρίου.
Μαζί με τους Βουλευτές του νομού του ΠΑΣΟΚ κ. Χρήστο Αηδόνη και κα. Χαρά Κεφαλίδου, το νομάρχη Δράμας κ. Ευμοιρίδη Κώστα, τον επικεφαλής της μείζονος αντιπολίτευσης του Νομαρχιακού Συμβουλίου κ. Χριστόφορο Κορυφίδη και τον Δήμαρχο Νευροκοπίου κ. Βασίλη Γιαννόπουλο, επισκέφθηκαν τον Μεθοριακό Σταθμό της Εξοχής στα Ελληνο-Βουλγαρικά σύνορα.
Τόσο οι Βουλευτές, όσο και οι εκπρόσωποι της Αυτοδιοίκησης, έθεσαν ως άμεση προτεραιότητα το έργο της παράκαμψης του Νευροκοπίου και της βελτίωσης του Οδικού Άξονα Εξοχή- Δράμα.
Στη συνέχεια πραγματοποιήθηκε σύσκεψη στη Δράμα στο ξενοδοχείο «ΚΟΥΡΟΣ», παρουσία και των Διευθυντών των Τεχνικών Υπηρεσιών των Περιφερειών Αν. Μακεδονίας & Θράκης και Κεντρικής Μακεδονίας όπως και του Προέδρου της Εγνατίας Α.Ε κ. Απόστολου Γούλα.
Στη σύσκεψη τονίστηκε η αναγκαιότητα κατασκευής του Άξονα Ε61, που συνδέει τους τρεις νομούς, Σέρρες- Δράμα- Καβάλα και είναι τμήμα των διευρωπαϊκών δικτύων, όπως και η κατασκευή των Οδικών Αξόνων Δράμα- Αμφίπολη και Δράμα - Καβάλα.
Παραδέχθηκε ο κ. Μαγκριώτης, ότι, «η Δράμα είναι από τους λίγους νομούς του μεθοριακού χώρου, όπως και η Πέλλα, η Φλώρινα, η Καστοριά, από τους οποίους δεν περνά ο οριζόντιος βασικός άξονας της Εγνατίας. Οι νομοί αυτοί, νομοί με προβλήματα ανάπτυξης τα προηγούμενα χρόνια, λόγω των μεγάλων παραγωγικών αναδιαρθρώσεων, στην ευρύτερη περιοχή, έχασαν ακόμα περισσότερο λόγω της ανάπτυξης του οριζόντιου άξονα. Γνώρισαν μια διπλή απομόνωση δηλαδή. Και αυτό είναι εμφανές και στη Δράμα και στην Πέλλα και στη Φλώρινα, γιατί την ίδια στιγμή που κατασκευάζονταν ο οριζόντιος άξονας, δεν σχεδιάστηκε η κατασκευή των συνδέσεων αυτών των νομών, που έπρεπε να είναι η απόλυτη προτεραιότητα. Εκτός από την Καστοριά, όπου κατασκευάζεται ο κάθετος άξονας και που τα ευεργετικά αποτελέσματα είναι ήδη ορατά, μόνο που όλα αυτά γίνονται εις βάρος του γειτονικού νομού της Φλώρινας».
[Στη φωτογραφία: Ο κ. Μαγκριώτης, και δεξιά του στη φωτο., ο βουλευτής Δράμας του ΠΑΣΟΚ κ. Αηδόνης και ο συντονιστής της Ν.Ε. ΠΑΣΟΚ κ. Κοτρίδης]
«Γι’ αυτό ακριβώς είναι για εμάς προτεραιότητα η σύνδεση αυτών των τριών νομών, δηλαδή της Δράμας, της Πέλλας και της Φλώρινας, με τον οριζόντιο άξονα της Εγνατίας, αλλά και οι κάθετες συνδέσεις της Εγνατίας που περνούν από αυτούς τους νομούς με τις γειτονικές μας χώρες, και κυρίως με την Βουλγαρία και τη FYROM», τόνισε ο υφυπουργός Υποδομών και Δικτύων κ. Μαγκριώτης.
«Το κλειδί της ανάπτυξης των αναπτυξιακών υποδομών, είναι η Εγνατία, η εταιρεία «Εγνατία ΑΕ» γιατί έχει συμπυκνωμένη και συγκεντρωμένη την συγκεκριμένη τεχνογνωσία, αλλά είναι και ο σχεδιαστής και ο κατασκευαστής του μεγαλύτερου δημόσιου έργου στη χώρα μας τα τελευταία χρόνια και δεν βλέπω ότι θα υπάρξει άλλο τέτοιο μεγάλο έργο», είπε ο κ. Μαγκριώτης, μιας και την εκτέλεση των έργων την ολοκλήρωσή τους θα αναλάβει η συγκεκριμένη εταιρεία.
Στο τέλος της σύσκεψης ο κ. Μαγκριώτης τόνισε:
«Ο νομός Δράμας ζει πάνω από μία δεκαετία συνεχούς οικονομικής και κοινωνικής υποχώρησης, η οποία τα τελευταία χρόνια έχει ενταθεί. Είναι από τους λίγους νομούς από τους οποίους δεν διέρχεται ο οριζόντιος άξονας της Εγνατίας, ούτε έχει κατασκευαστεί κάποιος άξονας που να συνδέει τη Δράμα με την Εγνατία. Γι’ αυτό και η απομόνωση και η περιθωριοποίηση της Δράμας είναι ακόμα πιο μεγάλη.
Όπως έχουμε δεσμευτεί και την προηγούμενη περίοδο ως ΠΑΣΟΚ, περιοχές όπως ο νομός Δράμας, είναι στην απόλυτη προτεραιότητα του νέου αναπτυξιακού μας σχεδίου. Θα επιδιώξουμε τη γρήγορη ολοκλήρωση των μελετών που είναι σε εξέλιξη και θα προκηρύξουμε τις πρόσθετες μελέτες που απαιτούνται, για να αποκτήσουν το γρηγορότερο δυνατόν μελετητική ωριμότητα τα αναγκαία οδικά έργα του νομού.
Χάθηκε πολύτιμος χρόνος, το μεγαλύτερο μέρος του ΕΣΠΑ έχει δεσμευτεί και η Δράμα είναι μέχρι τώρα εκτός των δεσμευμένων πόρων του ΕΣΠΑ. Μέσα από τον επανασχεδιασμό, είμαι βέβαιος, σε συνδυασμό με τους πόρους του ΠΔΕ, ότι θα εξασφαλισθούν οι πόροι για να καλύψουμε το χαμένο έδαφος.
Μπορούμε μέσα στο 2010 να έχουμε το πρώτο εργοτάξιο στο νομό Δράμας, στο έργο της παράκαμψης του Νευροκοπίου. Στις αρχές του 2010 θα έχει ολοκληρωθεί και η προκαταρτική μελέτη της Εγνατίας Α.Ε για την τελική χάραξη του Ε61.
Είναι σημαντικό ότι υπάρχει σύμπνοια στους τοπικούς φορείς γύρω από αυτούς τους στόχους και είμαι ιδιαίτερα ευτυχής γιατί οι προτάσεις για τις αναπτυξιακές υποδομές της Δράμας που έχει προτείνει το ΠΑΣΟΚ τα προηγούμενα χρόνια, είναι κοινές προτάσεις σήμερα όλων των Δραμινών και αποτελούν για την Κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ το βασικό σχέδιο πάνω στο οποίο θα προχωρήσουμε».
Ολόκληρο το απομαγνητοφωνημένο κείμενο των δηλώσεών του
[Ήρθαμε στη Δράμα με ζεστή καρδιά…
Αγαπητέ νομάρχη, ευχαριστώ για τη ζεστασιά που συνάντησα και στην ιδιαίτερη πατρίδα σας στην Εξοχή και εδώ στην πρωτεύουσα της Δράμας.
Θεώρησα καλό να αξιοποιήσω την παρουσία μου ως εκπροσώπου της κυβέρνησης στους εορτασμούς της επετείου του ΟΧΙ, και να έρθω από την προηγούμενη ημέρα για να έχω αυτές τις συναντήσεις, να δούμε όλοι μαζί, οι αρμόδιοι κρατικοί, κυβερνητικοί φορείς, η νομαρχιακή τοπική αυτοδιοίκηση, συνάδελφοι βουλευτές, όλοι μαζί, τα μεγάλα και σημαντικά θέματα των αναπτυξιακών υποδομών του νομού Δράμας.
Πιστεύω πως ήταν ένα γόνιμο απόγευμα και εκτιμώ πως θα έχουμε αποτελέσματα. Θα έχουμε αποτελέσματα, γιατί η Δράμα δεν μπορεί άλλο να ζει στο περιθώριο, να ζει ακόμα περισσότερο με τις ελλείψεις βασικών αναπτυξιακών υποδομών. Όπως είχα αναφέρει και στην επίσκεψή μου εδώ, σε μια σύσκεψη που κάναμε οι συνάδελφοι του ΠΑΣΟΚ των τριών νομών της Δράμας, της Καβάλας και των Σερρών, και είχα βρεθεί ως πολιτικός εκπρόσωπος του ΠΑΣΟΚ για τα δημόσια έργα στις αρχές του 2009, τα τέλη του Μάρτη, και είχαμε πει σ’ εκείνη τη σύσκεψη, πως η Δράμα πρέπει και θα είναι για μας προτεραιότητα. Γι’ αυτό είμαι και σήμερα εδώ, για να επιβεβαιώσω αυτή την επιλογή μας και την κυβερνητική δέσμευση ταυτόχρονα.
Η Δράμα είναι από τους λίγους νομούς του μεθοριακού χώρου, όπως και η Πέλλα, η Φλώρινα, η Καστοριά, από τους οποίους δεν περνά ο οριζόντιος βασικός άξονας της Εγνατίας. Οι νομοί αυτοί, νομοί με προβλήματα ανάπτυξης τα προηγούμενα χρόνια, λόγω των μεγάλων παραγωγικών αναδιαρθρώσεων, όπως ξέρετε, στην ευρύτερη περιοχή, έχασαν ακόμα περισσότερο λόγω της ανάπτυξης του οριζόντιου άξονα. Γνώρισαν μια διπλή απομόνωση δηλαδή. Και αυτό είναι εμφανές και στη Δράμα και στην Πέλλα και στη Φλώρινα, γιατί την ίδια στιγμή που κατασκευάζονταν ο οριζόντιος άξονας, δεν σχεδιάστηκε η κατασκευή των συνδέσεων αυτών των νομών, που έπρεπε να είναι η απόλυτη προτεραιότητα. Εκτός από την Καστοριά, όπου κατασκευάζεται ο κάθετος άξονας και που τα ευεργετικά αποτελέσματα είναι ήδη ορατά, μόνο που όλα αυτά γίνονται εις βάρος του γειτονικού νομού της Φλώρινας.
Γι’ αυτό ακριβώς είναι για εμάς προτεραιότητα η σύνδεση αυτών των τριών νομών, δηλαδή της Δράμας, της Πέλλας και της Φλώρινας, με τον οριζόντιο άξονα της Εγνατίας, αλλά και οι κάθετες συνδέσεις της Εγνατίας που περνούν από αυτούς τους νομούς με τις γειτονικές μας χώρες, και κυρίως με την Βουλγαρία και τη FYROM.
Το κλειδί της ανάπτυξης των αναπτυξιακών υποδομών, είναι η Εγνατία. Είναι η εταιρεία «Εγνατία ΑΕ» γιατί έχει συμπυκνωμένη και συγκεντρωμένη την συγκεκριμένη τεχνογνωσία, αλλά είναι και ο σχεδιαστής και ο κατασκευαστής του μεγαλύτερου δημόσιου έργου στη χώρα μας τα τελευταία χρόνια και δεν βλέπω ότι θα υπάρξει άλλο τέτοιο μεγάλο έργο.
Γι’ αυτό πρέπει να είμαστε περήφανοι όλοι οι Έλληνες και ιδιαίτεροι οι Βορειοελλαδίτες, για την κατασκευή της Εγνατίας. Ένα έργο που διαχρονικά στηρίχθηκε από όλες τις κυβερνήσεις, από όλα τα κόμματα, και που όταν ολοκληρωθεί με τις κάθετες με τις Βαλκανικές χώρες αλλά και με τους κόμβους και τις συνδέσεις με τα τοπικά και περιφερειακά αναπτυξιακά κέντρα της Ηπείρου, της Θεσσαλίας της Μακεδονίας και της Θράκης, και ταυτόχρονα με τις πύλες εξόδου της χώρας μας, λιμάνια, αεροδρόμια και σιδηροδρομικά δίκτυα, θα δημιουργήσει ένα δίκτυο υποδομών που θα είναι η ραχοκοκαλιά της ανάπτυξης της ευρύτερης περιοχής, και η ζώνη των αναπτυξιακών και οικονομικών συνεργασιών της χώρας μας με την ευρύτερη περιοχή της Νοατιοανατολικής Ευρώπης αλλά και της Ευρώπης.
Σ’ αυτήν λοιπόν την προσπάθεια, δεν πρέπει άλλο να μείνει από έξω ο νομός Δράμας και οι άλλοι νομοί, με τα ανάλογα προβλήματα. Γι’ αυτό λοιπόν, και στην πρωινή συνάντηση που είχα με τη διοίκηση της Εγνατίας στη Θεσσαλονίκη, δίνουμε προτεραιότητα στην ολοκλήρωση των μελετών για τον Ε-61 που είναι ο βασικός άξονας που συνδέει τους τρεις νομούς και δίνει μεγάλα πλεονεκτήματα στην ευρύτερη περιοχή. Την ενοποιεί αναπτυξιακά και παραγωγικά και ταυτόχρονα τη συνδέει με τα μεγάλα ευρωπαϊκά δίκτυα, αλλά και τις πύλες εξόδου όπως είναι το λιμάνι της Καβάλας και το λιμάνι της Θεσσαλονίκης και ο σιδηροδρομικός άξονας Θεσσαλονίκη – Αλεξανδρούπολη.
Κρίσιμο σημείο είναι η τελική χάραξη του άξονα αυτού, το εάν θα ακολουθήσει την αρχική επιλογή της Εγνατίας για να κινηθεί στα όρια του νομού Δράμας, ή θα καλύψουμε με την τελική της χάραξη και το βασικό αίτημα αλλά και την ανάπτυξη του ζωτικού άξονα Δράμας – Καβάλας. Να είστε βέβαιοι, πως, όλα δείχνουν ότι η επιλογή για την τελική χάραξη που θα μας δίνει και τις δύο λύσεις ταυτόχρονα θα είναι η πιο λογική και η πιο σωστή. Θα πρέπει όμως να περιμένουμε όλοι τις μελέτες που είναι σε εξέλιξη, ιδιαίτερη την προκαταρκτική, για να μας δώσει πιο ασφαλή συμπεράσματα. Η δική μας βούληση, όπως την έχουμε τονίσει και την επαναλαμβάνω, είναι αυτή: αυτή που κι εσείς ζητήσατε προηγουμένως. Τις λεπτομέρειες όμως, αλλά και την τελική επιλογή, θα πρέπει να την δούμε όλοι αφού ολοκληρωθούν οι προκαταρκτικές μελέτες κι απ’ ό,τι φαίνεται στις αρχές του 2010 κ. Γούλα θα έχουν ολοκληρωθεί. Συνεπώς τότε θα μπορέσουμε να μιλήσουμε ακόμη πιο συγκεκριμένα για την τελική χάραξη του Ε-61, του τόσο ζωτικού αυτού άξονα τμήμα των διευρωπαϊκών δικτύων.
Στο δεύτερο άξονα που συνδέει τη Δράμα με την Αμφίπολη και που ένα μέρος μπορεί να είναι και τμήμα του Ε-61, εδώ εμπλέκονται και συνεργάζονται τρεις αρχές, τρεις κρατικοί φορείς, και θα έλεγα και ένας τέταρτος και η Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Δράμας με την περιμετρική της Δράμας, εδώ τις επόμενες ημέρες φαντάζομαι, με τις νέες ηγεσίες της Περιφέρειας, να έχουμε την ευκαιρία να συνεργαστούμε για να μεγιστοποιήσουμε το αποτέλεσμα αυτής της παράλληλης προσπάθειας. Είναι εμφανές, μια εκτίμηση θα κάνω, ότι αυτή η διασπορά στην κατασκευή αυτού του άξονα, δείχνει κατ’ αρχάς την έλλειψη χρηματοδότησης, τα είχαμε πει αυτά και την άλλη φορά, παρ’ ότι εδώ οι τοπικοί αξιωματούχοι και παράγοντες, και της Νέας Δημοκρατίας, το ήθελαν πάρα πολύ αυτό και το επεδίωξαν, δυστυχώς ούτε στο τομεακό πρόγραμμα του ΥΠΕΧΩΔΕ, ούτε και στα Περιφερειακά Επιχειρησιακά Προγράμματα (ΠΕΠ) των δύο Περιφερειών, στην τέταρτη προγραμματική περίοδο δεν υπάρχουν διασφαλισμένοι πόροι, δηλαδή μέχρι το 2015, για την κατασκευή αυτών των αξόνων.
Είναι σημαντικό ότι, κατά τον τελευταίο χρόνο και κάτω από την πίεση που ασκήσαμε και εμείς ως αντιπολίτευση, αλλά και οι τοπικές αρχές της Δράμας, όλα τα κόμματα, γιατί πράγματι έφτασε στο απροχώρητο η κατάσταση της Δράμας, χρηματοδοτήθηκαν κάποιες από τις μελέτες, κάποιες από αυτές ολοκληρώνονται, κάποιες έχουν ακόμα δρόμο. Αυτό που μπορώ να πω είναι: 1ον, θα συνεργαστούμε με τις δυο Περιφέρειας, θα δούμε και την προοπτική αυτή που θίξατε κ. Νομάρχη εάν μπορούν να μεταφερθούν ή αν θέλετε, να αναλάβει η Εγνατία τη συνολική κατασκευή αυτού του άξονα, γιατί μεταφορά πόρων δεν υπάρχει λόγος να γίνει, δεν υπάρχουν διασφαλισμένοι πόροι, ούτε φυσικά από την πλευρά της Εγνατίας ούτε στο τομεακό του ΥΠΕΧΩΔΕ, ούτε φυσικά μέχρι σήμερα, ούτε και στα ΠΕΠ των δύο Περιφερειών. Ελπίζω ότι οι μελέτες θα ολοκληρωθούν γρήγορα, αυτό θα επιδιώξουμε και με τις ηγεσίες των Περιφερειών και ευχαριστώ και πάλι γιατί οι γεν. γραμματείς των Περιφερειών, οι κ.κ. Σταμάτης και ο κ. Τσότρας, αμέσως προσφέρθηκαν, ειδοποίησαν τους διευθυντές των Τεχνικών Υπηρεσιών και είναι εδώ μαζί μας σήμερα και μας ενημέρωσαν ιδιαίτερα αναλυτικά και θα έχουμε συνεργασία πιο στενή και στη συνέχεια.
Το βασικό λοιπόν είναι να ολοκληρωθούν γρήγορα οι μελέτες, να ωριμάσουν τα έργα, ούτως ώστε, στον επανασχεδιασμό που θα γίνει της τέταρτης προγραμματικής, περιόδου, ένας προβλέπεται να γίνει πολύ σύντομα, και είμαι βέβαιος στα όρια του 2010 θα πρέπει να γίνει και ένας δεύτερος με βάση τις απορροφήσεις και την πορεία…]
ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Το δημοσιεύω ολόκληρο, για τον λόγο να υπάρχουν ντοκουμέντα. Να δούμε τι θα γίνει το 2010, το 2011 και να δούμε πότε επιτέλους θα γίνει κάτι σ’ αυτόν τον πολύπαθο νομό. Θανάσης Πολυμένης
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
ΓΡΑΨΕ ΤΗ ΓΝΩΜΗ ΣΟΥ