Δευτέρα, 14 Φεβρουαρίου 2011

Κ Α Τ Α Ν Α Λ Ω Ν Ο Υ Μ Ε Ο Τ Ι Π Α Ρ Α Γ Ο Υ Μ Ε

Πριν από δύο ή τρεις  μήνες , διάβασα ότι δημιουργήθηκε  στην Αθήνα από πολλούς φορείς , επιτροπή για την  στήριξη των Ελληνικών Προϊόντων . Δεν γνωρίζω αν η αφίσα που κυκλοφόρησε στο  διαδίκτυο <ΝΤΥΝΟΜΑΙ, ΤΡΩΩ, ΚΑΝΩ ΤΟΥΡΙΣΜΟ ΕΛΛΗΝΙΚΑ> με υπογραφή ΚΙΝΗΜΑ ΠΟΛΙΤΩΝ  είναι δημιούργημά της . Πάντως με τις απεργιακές κινητοποιήσεις ,σαφώς έχει έρθει σε δεύτερη μοίρα η Επιτροπή .

    Πάντως σαν πρώτη κίνηση η αφίσα , είναι πέρα για πέρα σωστή ,αλλά οπωσδήποτε η όλη προσπάθεια στήριξη των ελληνικών προϊόντων θέλει συνέχεια, θέλει εμπλουτισμό με νέες ιδέες και προτάσεις , εξειδίκευση κατά επάγγελμα κλπ .
       Η πρώτη οργανωμένη προσπάθεια στο παρελθόν στήριξης των ελληνικών προϊόντων με ραδιοφωνικά μηνύματα, καταχωρήσεις σε εφημερίδες κλπ  έγινε επί δικτατορίας με την καθοδήγηση της τότε κυβέρνησης . Το κεντρικό σύνθημα ήταν ΕΧΕ ΕΜΠΙΣΤΟΣΥΝΗ ΣΤΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΧΕΡΙΑ . Η ενέργεια δεν έτυχε της λαϊκής στήριξης λόγω της  μη  δημοκρατικής  κατάστασης.
             Αργότερα ,μέσα στη δεκαετία του 90 , που ήδη είχαν κλείσει πολλές σημαντικές βιομηχανίες όπως ΠΙΡΕΛΛΙ , GOODYEAR (ελαστικά), ΝΑΜΚΟ (συναρμολόγησης των πασίγνωστων ΠΟΝΥ ), ΙΖΟΛΑ (ηλεκτρικές συσκευές)
Επαναλήφθηκε προσπάθεια στήριξης των Ελληνικών Προϊόντων . Τον  Φορέα αυτής της κίνησης   δεν τον θυμάμαι , αλλά αυτή την φορά υπήρχαν πετυχημένα σποτ στη τηλεόραση με κεντρικό πρόσωπο τον <Λάκη τον Εισαγόμενο> . Σατίριζε τον Έλληνα-καταναλωτή , που αγόραζε ότι ήταν εισαγόμενο . Η κίνηση είχε σαν κεντρικό σύνθημα  ΕΠΙΜΕΝΩ ΕΛΛΗΝΙΚΑ . Η ανταπόκριση στην προσπάθεια πιστεύω ότι ήταν μικρή
  Ο ευδαιμονισμός της κοινωνίας εκείνης της εποχής , που διαπερνούσε όλα τα κοινωνικά στρώματα  από τη μια και η ανυπαρξία  ελληνοκεντρικής πολιτικής σε όλες τις εκφράσεις των ηγεσιών ( πολιτική, συνδικαλιστική, αυτοδιοίκησης, συνεταιριστικής ) δεν έφερε τα αναμενόμενα αποτελέσματα . Δυστυχώς το σύνθημα του αείμνηστου ΑΝΔΡΕΑ  ΠΑΠΑΝΔΡΕΟΥ  <Η Ελλάδα ανήκει στους Έλληνες > , έμεινε μόνο σε επίπεδο εθνικό και δεν εξειδικεύτηκε ,αναλύθηκε  σε όλους τους τομείς της καθημερινότητας . Ερμηνεύτηκε μόνο από την πλευρά του Εθνικού Πατριωτισμού , χωρίς να παρουσιαστεί και η διάσταση του Οικονομικού Πατριωτισμού.

                                                 - 2 -
     Σήμερα  κάτω από την κατάσταση πραγμάτων ,που δημιούργησε η οικονομική κατάσταση της χώρας ,ξεκίνησε πάνω από ένα χρόνο μια κοινή και ΜΗ συντονισμένη  προσπάθεια πολιτών από όλα τα μέρη της πατρίδας , κύρια μέσω του διαδικτύου , για την στήριξη των Ελληνικών Προϊόντων .
       Για άλλους ,ήταν μια κίνηση αντίδρασης σε αυτούς που έβριζαν ή λοιδορούσαν τους Έλληνες, για άλλους μια συνειδητή προσπάθεια να στηριχθεί ο ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΟΣ ΠΥΛΩΝΑΣ της οικονομίας της χώρας , τώρα και μελλοντικά, με τις θετικότατες επιπτώσεις οικονομικές, κοινωνικές κλπ
     Η κοινή αυτή ΜΗ συντονισμένη προσπάθεια , εκφράζεται  με αμέτρητα blogs
Στο διαδίκτυο με κεντρικό <Αγοράζουμε Ελληνικά Προϊόντα>
Άρθρα, ειδήσεις για ελληνικά προϊόντα, πληροφορίες για ελληνικές εταιρείες παραγωγής ή υπηρεσιών, πληροφορίες για την ελληνική διατροφή κλπ είναι το περιεχόμενο αυτών των ηλεκτρονικών σελίδων με στόχο να ΚΑΤΑΝΑΛΩΝΟΥΜΕ (εμείς ) ΟΤΙ ΠΑΡΑΓΟΥΜΕ ( σε αυτή τη χώρα) . Αυτά τα blogς σήμερα έχουν πολλές χιλιάδες φίλους , που καθημερινά αυξάνουν .
  Κίνηση πέρα για πέρα σωστή και επιβεβλημένη ΑΝ θέλουμε κάποτε να γίνουμε σεβαστή σαν χώρα.
  Κίνηση πέρα για πέρα σωστή και επιβεβλημένη , για να ταρακουνήσει , να  προβληματίσει και να ενεργοποιήσει όλους τους Έλληνες. Με το γενικό σύνθημα ΚΑΤΑΝΑΛΩΝΟΥΜΕ ΟΤΙ ΠΑΡΑΓΟΥΜΕ ,στόχο έχει να κινητοποιήσει όλους τους Έλληνες, μια και όλοι μας ΠΡΩΤΑ και ΚΥΡΙΑ είμαστε πολίτες-καταναλωτές .Είναι μια κοινή ιδιότητα που έχουμε όλοι οι Έλληνες-πολίτες.
      Αυτή η κοινή προσπάθεια ,που έχει ξεκινήσει εδώ και πάνω από ένα χρόνο, πρέπει να εμπλουτισθεί ΣΗΜΕΡΑ με νέα στοιχεία , ιδέες , προτάσεις.
    Ήδη το σλόγκαν ΚΑΤΑΝΑΛΩΝΟΥΜΕ ΟΤΙ ΠΑΡΑΓΟΥΜΕ  έχει υπαρκτό πρόβλημα στην εφαρμογή του , όταν προσπαθούν να αγοράσουν οι Έλληνες-καταναλωτές .
   Πιο συγκεκριμένα  στα τόσες χιλιάδες, χιλιάδων προϊόντα   που κυκλοφορούν στα χιλιάδες  καταστήματα όλης της χώρας με ελληνικά ή ξένα ονόματα , ΠΟΙΑ τελικά παράγονται στη χώρα μας ,ΠΟΙΑ είναι πράγματι Ελληνικά Προϊόντα ?
  Στα μεν τρόφιμα , που έχουμε καθημερινή σχεδόν επαφή είτε γιατί βρίσκονται στα περισσότερα καταστήματα τροφίμων  είτε με το παρεξηγημένο 520……..,κάτι από διάφορες  πληροφορίες, κάτι γιατί κάποια προϊόντα είναι τοπικής προέλευσης , είτε γιατί γνωρίζουμε ποιες αλυσίδες σούπερ-μάρκετ είναι ελληνικές και ποιες ξένες , είμαστε σε θέση να γνωρίζουμε σε μεγάλο βαθμό ποια είναι το Ελληνικά Προϊόντα. Τα τελευταία χρόνια όμως έχει μπερδέψει η κατάσταση ,ιδίως στα σούπερ-μάρκετ με τα προϊόντα ΙΔΙΩΤΙΚΗΣ ΦΙΡΜΑΣ, που είναι διαφορετικά από αλυσίδα σε αλυσίδα, αλλά και μπορούν να παραχθούν σε εργοστάσια σε διάφορα σημεία του πλανήτη.
    


                                                 - 3 –
Η κατάσταση είναι εντελώς θολή όταν θέλουμε να αγοράσουμε ρούχα , εσώρουχα, παπούτσια , έπιπλα, χρώματα , ηλεκτρικές συσκευές και διάφορα άλλα είδη . Εκεί είναι πάρα-πολύ δύσκολο ή και ακατόρθωτο να βρεις ποιο προ         ιόν είναι ΕΛΛΗΝΙΚΟ ή ΕΙΣΑΓΟΜΕΝΟ . Ούτε 520……υπάρχει, ούτε γράφουν πάνω χώρα παραγωγής , ούτε……………
   Αν θέλει λοιπόν κάποιος πολίτης – καταναλωτής  να αγοράσει ελληνικό προϊόν, πρέπει να χαθεί ψάχνοντας στα ράφια ή να ρωτάει συνέχεια τους υπαλλήλους….
   ΑΝ υπάρχει ΣΗΜΕΡΑ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΒΟΥΛΗΣΗ για ΣΤΗΡΙΞΗ της ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ , πρέπει να βρεθεί λύση για την αντιμετώπιση της παραπάνω κατάστασης .Πρέπει να μπορεί άμεσα και γρήγορα , κάθε καταναλωτής-πολίτης , να ξέρει που παράγεται το προϊόν που θέλει να αγοράσει.
   Η λύση είναι ΜΙΑ και απλή. Η καθιέρωση ΕΝΙΑΙΟΥ ΣΗΜΑΤΟΣ εύκολης αναγνώρισης ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ από όλους , μικρούς ή μεγάλους , από γυναίκες ή άνδρες , από αγράμματους ή μορφωμένους……
  Η καθιέρωση ΕΝΙΑΙΟΥ ΣΗΜΑΤΟΣ εύκολης αναγνώρισης ,δεν θα γίνει βέβαια ούτε γρήγορα ούτε εύκολα. Θέλει ομαδική ,συστηματική και επίμονη πίεση με κάθε τρόπο και μέσο , που κρίνει ο καθένας καλύτερο ,σε όλο το φάσμα των ηγεσιών αυτής της χώρας .Στην πολιτική ηγεσία, στα κόμματα , στην τοπική και περιφερειακή αυτοδιοίκηση , στην συνδικαλιστική ,στην συνεταιριστική……
    Παράλληλα δε για να μπορούν να εφαρμόσουν οι πολίτες-καταναλωτές το ΚΑΤΑΝΑΛΩΝΟΥΜΕ ότι ΠΑΡΑΓΟΥΜΕ , πρέπει ΠΡΩΤΑ και ΚΥΡΙΑ να βρίσκει τα ελληνικά προϊόντα ,στα διάφορα είδη καταστημάτων ,που κάνουν τις αγορές τους. Πρέπει πρώτα κάποιοι άλλοι δηλ. οι Έλληνες-καταστηματάρχες , να εφαρμόσουν το ΠΟΥΛΑΜΕ και ότι ΠΑΡΑΓΟΥΜΕ . Με άλλα λόγια να βάλλουν ΚΑΙ  ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΠΡΟΪΟΝΤΑ, όσα παράγονται βέβαια σήμερα, δίπλα στα διάφορα άλλα προϊόντα ,που πουλούν . ΟΧΙ να βγάλουν αυτά που πουλάνε μέχρι σήμερα, αλλά ΔΙΠΛΑ  σε αυτά να τοποθετήσουν και να ΠΟΥΛΑΝΕ και ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΠΡΟΪΟΝΤΑ . Από εκεί και πέρα ο Έλληνας-καταναλωτής  θα αποφασίσει……………….
   Η Ελληνική Αλληλεγγύη μεταξύ των Ελλήνων Παραγωγών (αγρότες, βιοτέχνες ,βιομήχανοι ) που ΠΑΡΑΓΟΥΝ του Ελληνικού Εμπορίου (καταστηματάρχες ,επαγγελματίες ) που ΠΟΥΛΑΝΕ και των πολιτών-καταναλωτών που ΚΑΤΑΝΑΛΩΝΟΥΝ , έπρεπε στις σημερινές συνθήκες της χώρας ,να ανακαλυφθεί και να καταναλωθούν τόνοι μελάνης για να αναλυθεί, παρουσιαστεί κλπ 
    Για να εφαρμόσουν οι πολίτες-καταναλωτές το ΚΑΤΑΝΑΛΩΝΟΥΜΕ ότι ΠΑΡΑΓΟΥΜΕ πρέπει επίσης οι διάφορες ηγεσίες της χώρας (αυτοδιοίκησης, συνδικαλιστικές, συνεταιριστικές) , να παρουσιάσουν με όλους τους τρόπους και μέσα στους πολίτες-καταναλωτές ,στους πολίτες-καταστηματάρχες και

Επαγγελματίες τι Παράγουμε σήμερα στη χώρα μας.
   Για να ενημερωθούν π.χ ότι το 75% του βοδινού κρέατος ή το 55% του χοιρινού κρέατος είναι εισαγόμενα ενώ το 95% των πουλερικών ή το 100% των ψαριών ιχθυοτροφείου(τσιπούρες, λαυράκι ) είναι ελληνικής παραγωγής .
  Για να ενημερωθεί π.χ ο Έλληνας ξενοδόχος, από το Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο, ποια είναι ¨ελληνικά προϊόντα που (α) μπορεί να χρησιμοποιήσει για το πρωινό ή στο γεύμα των πελατών του (β) να τα χρησιμοποιήσει για τον εξοπλισμό και την λειτουργία της μονάδος του .
 Για να ενημερωθεί π.χ ο ηλεκτρολόγος, ο υδραυλικός , ξυλουργός ,βαφέας και άλλοι, από τους Συνδικαλιστικούς τους Φορείς του χώρου τους, Ποια είναι τα ελληνικά προϊόντα ,που μπορούν να χρησιμοποιήσουν στη δουλειά τους.
   Μέχρι  όμως να γίνουν όλα τα παραπάνω ,και διάφορες άλλες ιδέες, δηλαδή το ΕΝΙΑΙΟ ΣΗΜΑ για όλα τα ελληνικά προϊόντα , μέχρι να υλοποιήσουν  το ΠΟΥΛΑΜΕ ΚΑΙ ότι ΠΑΡΑΓΟΥΜΕ , μέχρι οι διάφορες ηγεσίες της χώρας παρουσιάσουν ότι παράγεται στη χώρα μας , ΕΜΕΙΣ οι πολ ίτες –καταναλωτές
 Θα ψάχνουμε στα καταστήματα τα Ελληνικά Προϊόντα
 Θα τα ζητούμε από τους καταστηματάρχες
 Θα πιέζουμε τις ηγεσίες για ΕΝΙΑΙΟ ΣΗΜΑ
 Θα γράφουμε ,θα ενημερώνουμε και θα ενημερωνόμαστε από τα διάφορα blogs
 Θα επιμένουμε να ΚΑΤΑΝΑΛΩΝΟΥΜΕ  ΟΤΙ  ΠΑΡΑΓΟΥΜΕ
Θα προτιμούμε καθημερινά από την ΑΠΑΙΣΙΟΔΟΞΙΑ ΤΗΣ ΣΚΕΨΗΣ την ΑΙΣΙΟΔΟΞΙΑ ΤΗΣ ΠΡΑΞΗΣ…………Για την Ελλάδα ρε γαμώτο
     Η κοινή προσπάθεια συνεχίζεται καθημερινά                                                                                                                                Γιάννης  Παπαγεωργίου