Το προεδρείο της ΕΛΜΕ Δράμας στο γραφείο του αντιπεριφερειάρχη Γ. Ξανθόπουλου |
ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΤΟΥ Δ.Σ. ΤΗΣ ΕΛΜΕ ΔΡΑΜΑΣ ΣΤΟΝ ΑΝΤΙΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΡΧΗ ΔΡΑΜΑΣ
Όχι στις συγχωνεύσεις και καταργήσεις σχολείων στο νομό
Καμία τάξη με πάνω από 25 μαθητές
Απεργιακές κινητοποιήσεις 22-23 Φεβρουαρίου
ΤΡΙΩΡΗ στάση εργασίας πραγματοποίησαν χθες οι καθηγητές της ΕΛΜΕ Ν. Δράμας, από τις 11.00 το πρωί μέχρι τις 14.00 το μεσημέρι, διαμαρτυρόμενοι κατά των συγχωνεύσεων και των καταργήσεων σχολικών μονάδων στην περιοχή, που ζητάει το υπουργείο Παιδείας. Στα πλαίσια των κινητοποιήσεών τους, αντιπροσωπεία της ΕΛΜΕ Ν. Δράμας, αποτελούμενη από τον πρόεδρο κ. Αρναούτη Γιάννη, τη γραμματέα κα Παπαγγελή Χριστίνα και τα υπόλοιπα μέλη, τον κ. Λάμπρο Μπαλάσκα, τον κ. Χρήστο Ηλιόπουλο, τον κ. Τάσο Μωυσίδη κ.α. επισκέφθηκαν τον αντιπεριφερειάρχη Δράμας κ. Γιάννη Ξανθόπουλο, όπου του κατέθεσαν τις θέσεις της ΕΛΜΕ Ν. Δράμας, να μην κλείσει και να μην συγχωνευθεί καμιά σχολική μονάδα στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση του νομού Δράμας.
Επί της ουσίας, τα αιτήματα της ΕΛΜΕ Ν. Δράμας είναι:
- Καμιά κατάργηση – συγχώνευση σχολείων.
- Ούτε ένα ευρώ από την τσέπη των γονιών τη λειτουργία των σχολείων και τη μεταφορά των μαθητών (όπως έγινε με τα αθλητικά σχολεία).
- Άμεση χρηματοδότηση των σχολικών επιτροπών από τον κρατικό προϋπολογισμό.
- Καμιά τάξη με πάνω από 25 μαθητές.
Το υπόμνημα
Ευθύς εξ’ αρχής με το που έλαβε γνώση του θέματος, ο αντιπεριφερειάρχης Δράμας κ. Γ. Ξανθόπουλος, διευκρίνισε ότι δεν έχει καμία αρμοδιότητα επί του θέματος και μάλιστα επέμεινε σ’ αυτό. Από εκεί και πέρα όμως, δέχθηκε να ακούσει τις απόψεις της ΕΛΜΕ, εκφράζοντας παράλληλα και τις δικές του.
Το μέλος της ΕΛΜΕ κ. Μπαλάσκας, επισήμανε προς τον κ. Ξανθόπουλο, ότι, «μπορεί τυπικά να μην έχετε λόγο, αλλά ως αντιπεριφερειάρχης έχετε σκοπό και στόχο την περιφερειακή ανάπτυξη και γι’ αυτό ήρθαμε κι εμείς εδώ. Θέλουμε να στηρίξετε οποιαδήποτε ενέργεια κάνουμε εμείς, οι σύλλογοι γονέων και οι σύλλογοι καθηγητών ακόμα και οι Δήμοι, για να μην κλείσουν τα σχολεία από κάποια χωριά που φημολογείται ότι κλείνουν και οδηγηθούμε σε μια ερήμωση της υπαίθρου».
Ο κ. Ξανθόπουλος σημείωσε ότι «ανεξαρτήτως αν είναι δική μας ή όχι αρμοδιότητα, μας ενδιαφέρει οτιδήποτε έχει να κάνει με την ανάπτυξη, με τα προβλήματα του νομού, την υγεία, την πρόνοια, την παιδεία».
Αναπτύσσοντας το σκεπτικό του ο κ. Ξανθόπουλος, σημείωσε ότι, «επειδή υπάρχει η ύφεση και ο οικονομικός μαρασμός γι’ αυτό και κλείνουν τα σχολεία και όχι το αντίθετο, ότι όταν κλείσει ένα σχολείο ακολουθεί η ύφεση και ο μαρασμός στον τόπο. Αν θα κλείσει ένα σχολείο, δεν σημαίνει ότι επειδή θα κλείσει θα μειωθεί ο πληθυσμός. Επειδή μειώθηκε ο πληθυσμός κλείνει το σχολείο». Σημείωσε ακόμα ο κ. Ξανθόπουλος, ότι, «όταν στέλνουμε τα παιδιά σε ένα σχολείο με 10 και 12 μαθητές, στην ουσία τα τιμωρούμε και δεν τα προσφέρουμε την παιδεία η οποία απαιτείται. Και δεν θεωρώ ότι είναι ταλαιπωρία όταν στέλνουμε τα παιδιά μας στο σχολείο με τα μέσα τα οποία διαθέτει η πολιτεία».
Η όλη συζήτηση κινήθηκε σ’ αυτά τα πλαίσια, με τους εκπροσώπους της ΕΛΜΕ να διαφωνούν με τις θέσεις του κ. Ξανθόπουλο ως προς το συγκεκριμένο ζήτημα.
Σχετικά με το ζήτημα της αρμοδιότητας ή όχι του αντιπεριφερειάρχη, ο πρόεδρος της ΕΛΜΕ κ. Αρναούτης σημείωσε: «Η ισχύουσα νομοθεσία, ο νόμος 1585/85 κτλ., πουθενά δεν προβλέπει αυθαίρετες συγχωνεύσεις και καταργήσεις σχολείων, χωρίς την πρόθεση των περιφερειακών συμβουλίων και την εισήγηση της οικονομικής επιτροπής της περιφερειακής αυτοδιοίκησης, όπου βάσει του νόμου περιέρχονται οι αρμοδιότητες της νομαρχιακής επιτροπής παιδείας και του νομαρχιακού συμβουλίου αντίστοιχα. Επομένως δεν μπορεί το υπουργείο αυθαίρετα να προχωρήσει σε συγχωνεύσεις και καταργήσεις σχολείων».
Ξανθόπουλος: «Θεσμικά δεν μας ζητήθηκε η άποψή μας»
Σε δηλώσεις του μετά από τη συνάντηση με τους εκπροσώπους της ΕΛΜΕ Δράμας, ο αντιπεριφερειάρχης Δράμας κ. Ξανθόπουλος σημείωσε ότι: «Θεσμικά, δεν μου ζητήθηκε από κανέναν φορέα του κράτους ή το υπουργείο Παιδείας ως περιφερειακή ενότητα η άποψή μας. Μάλλον δεν είμαστε μέσα σ’ αυτούς οι οποίοι θα ρωτηθούν.
Παρ’ όλα αυτά, επειδή αρχικά το θέμα μου τέθηκε ότι, όπου κλείνει ένα σχολείο δημιουργείται κοινωνικό και οικονομικό πρόβλημα και μαραζώνει ο τόπος, είπα ότι δεν συμφωνώ με αυτή την άποψη, ότι ισχύει το αντίθετο, ότι το κλείσιμο του σχολείου είναι επακόλουθο του μαρασμού ενός τόπου και όχι το αντίθετο. Άρα εκεί που υπάρχουν σχολεία τα οποία λειτουργούν με μικρό αριθμό μαθητών, αναφέρομαι κυρίως στα δημοτικά σχολεία, όπου μερικά από αυτά λειτουργούν με 5, 6 και 10 μαθητές, είναι λογικό ότι εκεί δεν προσφέρεται ουσιαστική και παιδεία και εκεί, ουσιαστικά, τιμωρούμε τα παιδιά. Τα παιδιά μας πρέπει να πηγαίνουν σε σχολεία τα οποία είναι πολυπληθή, να αναπτύσσεται η άμυλα, να παρέχεται καλύτερη παιδεία γιατί πραγματικά εκεί έχουν όλα τα μέσα να παρέχεται καλύτερη παιδεία.
Όσον αφορά τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, διαπίστωσα ότι εκεί δεν υπάρχει σοβαρό πρόβλημα στον αριθμό των μαθητών. Θεωρώ δηλαδή κάποια γυμνάσια με 15 μαθητές ανά τάξη, μπορούν να λειτουργήσουν άριστα. Και αυτή είναι η άποψή μου. Όπου υπάρχουν γυμνάσια με τέτοιο αριθμό να τάξη δεν θα πρέπει να κλείσουν.
Σχετικά με το Παρανέστι που αναφέρθηκε ότι θα κλείσει και θα συγχωνευθεί με το Γυμνάσιο Σταυρούπολης, η άποψή μου είναι ότι σε περιοχές τέτοιες όπως το Παρανέστι και το Νευροκόπι, θα πρέπει να τις βλέπουμε με διαφορετική ματιά απ’ ό,τι άλλες περιοχές. Γιατί είναι απομακρυσμένες, με ιδιαιτερότητες και οικονομικές και κοινωνικές και θα πρέπει να στηρίζονται με όλους τους τρόπους».
Αρναούτης Γιάννης: «Είμαστε αντίθετοι»
«Η ΕΛΜΕ Δράμας είναι κάθετα αντίθετη σε οποιαδήποτε μορφή συγχώνευσης ή κατάργησης στο νομό Δράμας. Το υπουργείο Παιδείας ετοιμάζει ένα μαζικό σχέδιο συγχωνεύσεων και καταργήσεων σχολικών μονάδων. Είναι ανάγκη, συντονισμένα, με τους γονείς και τις τοπικές κοινωνίες, το επόμενο διάστημα, να μας βρει απέναντι. Χαρακτηριστικό της αυθαιρεσία του υπουργείου, είναι ότι δεν υπάρχει έστω και μία επιστημονική μελέτη που να τεκμηριώνει παιδαγωγικά ή με οποιοδήποτε τρόπο, το κλείσιμο και την συγχώνευση σχολικών μονάδων.
Από αυτά που γνωρίζουμε, είναι στα σχέδια να συγχωνευθεί το Γυμνάσιο Μικρόπολης, το Γυμνάσιο Περιθωρίου αλλά και πολλά γυμνάσια ο αριθμός των μαθητών δεν υπερβαίνει τους 60.
Εμείς πιστεύουμε ότι, τα σχολεία που θα δεχθούν αυτούς τους νέους μαθητές από τις συγχωνεύσεις, είναι ήδη γεμάτα. Για παράδειγμα, το Γυμνάσιο Προσοτσάνης το οποίο έχει δεχθεί και τους μαθητές από το Γιαννίκειο Γυμνάσιο Πετρούσας, είναι ήδη γεμάτο και καλείται τώρα να δεχθεί, αν γίνουν αυτές οι συγχωνεύσεις – καταργήσεις σχολικών μονάδων, τα παιδιά του Γυμνασίου Μικρόπολης και ενδεχομένως και του Γυμνασίου Σιταγρών.
Τον τελικό λόγο βέβαια έχει ο Περιφερειακός Δ/ντής Εκπαίδευσης, για τον οποίο δεν γνωρίζουμε ποια θα είναι η τελική του εισήγηση».
Απεργιακές κινητοποιήσεις
Επίσης, σύμφωνα με την απόφαση της γενικής συνέλευσης της ΟΛΜΕ, εγκρίθηκε 48ωρη απεργιακή κινητοποίηση για 22 και 23 Φεβρουαρίου μαζί με τη Διδασκαλική Ομοσπονδία Ελλάδας.
Το Δ.Σ. της ΕΛΜΕ Δράμας, θεωρεί ότι είναι ένα σημαντικό βήμα για την οργάνωση της αντίστασης που πρέπει να εκφράσει ο κλάδος, μετά την οικονομική εξαθλίωση στην οποία μας οδήγησε η κυβερνητική πολιτική, που δυστυχώς για τους εργαζόμενους αποδείχτηκε ότι εφαρμόζει πιστά τις εντολές του μνημονίου και της τρόικας.
Οι εκπαιδευτικοί με τις έως τώρα περικοπές έχουν χάσει περίπου 3 μισθούς, ενώ έπεται και συνέχεια με το Ενιαίο Μισθολόγιο που θα εφαρμοσθεί το 2011. Το επίδομα Εξωδιδακτικής Απασχόλησης (288 Euro) έχει μπει στο στόχαστρο και είναι πολύ πιθανό να περικοπεί εξολοκλήρου.
Τα πράγματα θα γίνουν πιο άσκημα ακόμη, αν εφαρμοστεί το σχέδιο του Υπουργείου που προβλέπει σαρωτικές αλλαγές στο χώρο της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης: αύξηση ωραρίου, κλείσιμο σχολείων, μείωση χρηματοδότησης σχολείων, κατάργηση δομών όπως ΓΡΑΣΕΠ, ΚΕΔΔΥ, ΚΕΣΥΠ, Κέντρα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, συγχώνευση Δ/νσεων Π/βάθμιας και Δ/θμιας Εκπάιδευσης και πολλά άλλα που θα φέρουν τα πάνω κάτω αλλάζοντας εντελώς το τοπίο της Εκπαίδευσης που γνωρίσαμε έως τώρα.
Θ.Πολ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
ΓΡΑΨΕ ΤΗ ΓΝΩΜΗ ΣΟΥ