ΣΤΟ ΧΟΡΟ ΤΩΝ ΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΣΕΩΝ ΚΑΙ ΠΑΛΙ ΤΑ ΤΑΞΙ
Πλήρης απελευθέρωση - 9θέσια ταξί – άδειες που δεν θα μεταβιβάζονται
Χρ. Λιθηρόπουλους – Στ. Αμανατίδης: «Προσπαθούν να εξοντώσουν τον κλάδο!»
ΝΕΟ κύκλο απεργιακών κινητοποιήσεων ξεκίνησαν από χθες Πέμπτη τα συνδικάτα και σωματεία των ταξί σε όλη τη χώρα. Οι νέες προτάσεις του υπουργού Υποδομών κ. Ραγκούση, έχουν φέρει τους ταξιτζήδες στα πρόθυρα νευρικής κρίσης!
Σύμφωνα με το προτεινόμενο σχέδιο νόμου η απελευθέρωση του κλάδου θα είναι πλήρης, οι κάτοχοι των αδειών θα πρέπει να οργανωθούν σε εταιρικά σχήματα, ενώ για όσους θελήσουν να αγοράσουν νέα άδεια θα πρέπει να καταβάλλουν παράβολο, το ύψος του οποίου θα καθοριστεί μετά από διαβούλευση. Επίσης, έρχονται τα 9θέσια τα οποία θα μπορούν να διαπραγματεύονται την τιμή με τον πελάτη, σε αντίθεση με τα γνωστά σημερινά ταξί, τα οποία θα πρέπει να δουλεύουν με την προτεινόμενη κρατική τιμή. Σε εφαρμογή και οι μοτοσυκλέτες – ταξί!
Αναλυτικά οι προτάσεις
Αναλυτικότερα, οι προτάσεις που περιλαμβάνει το νομοσχέδιο Ραγκούση που πρόκειται να έρθει για ψήφιση στη Βουλή στις 2 Οκτωβρίου, περιλαμβάνουν:
1. Η Άδεια Παροχής Υπηρεσιών (ΑΠΥ) ΤΑΞΙ επανακτά το Δημόσιο χαρακτήρα της, παραχωρείται αποκλειστικά από το κράτος με παράβολο 15.000 - 40.000 ευρώ για αυτοκίνητα και 5.000 - 10.000 ευρώ για Μοτοσυκλέτες (το ύψος του παραβόλου θα αποτελέσει αντικείμενο διαβούλευσης). Επιπλέον ποσό θα καταβάλλεται για την απόκτηση πέραν του ενός οχήματος.
2. Η Άδεια Παροχής Υπηρεσιών (ΑΠΥ) Επιβατηγού Δημοσίας Χρήσης ανανεώνεται κάθε 3 χρόνια και είναι αμεταβίβαστη για να χτυπηθεί η φοροδιαφυγή και η μαύρη αγορά Αδειών με δημοσιονομικό όφελος εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ για τη χώρα.
Αναλυτικότερα, οι προτάσεις που περιλαμβάνει το νομοσχέδιο Ραγκούση που πρόκειται να έρθει για ψήφιση στη Βουλή στις 2 Οκτωβρίου, περιλαμβάνουν:
1. Η Άδεια Παροχής Υπηρεσιών (ΑΠΥ) ΤΑΞΙ επανακτά το Δημόσιο χαρακτήρα της, παραχωρείται αποκλειστικά από το κράτος με παράβολο 15.000 - 40.000 ευρώ για αυτοκίνητα και 5.000 - 10.000 ευρώ για Μοτοσυκλέτες (το ύψος του παραβόλου θα αποτελέσει αντικείμενο διαβούλευσης). Επιπλέον ποσό θα καταβάλλεται για την απόκτηση πέραν του ενός οχήματος.
2. Η Άδεια Παροχής Υπηρεσιών (ΑΠΥ) Επιβατηγού Δημοσίας Χρήσης ανανεώνεται κάθε 3 χρόνια και είναι αμεταβίβαστη για να χτυπηθεί η φοροδιαφυγή και η μαύρη αγορά Αδειών με δημοσιονομικό όφελος εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ για τη χώρα.
3. Ανοίγει η αγορά της Ειδικής Μίσθωσης (ΕΙΔ.ΜΙΣΘ.) με οχήματα έως 9 θέσεων με κράτηση μέσω τηλεφώνου ή internet χωρίς περιορισμό έδρας οχήματος και απαγόρευση επιβίβασης πελάτη από το δρόμο ή τις πιάτσες (πανελλαδική εξυπηρέτηση) αλλά με ελεύθερη διαπραγμάτευση κομίστρου. Το άνοιγμα αυτής της αγοράς στις υπόλοιπες χώρες της Ε.Ε. και διεθνώς σήμανε τη δημιουργία χιλιάδων θέσεων εργασίας.
4. Στα Ειδικής Μίσθωσης Οχήματα προβλέπεται και η λειτουργία Μοτοσυκλετών Δημοσίας Χρήσης.
5. Τα νέα αυτοκίνητα ΤΑΞΙ και τα οχήματα Ειδικής Μίσθωσης θα είναι καινούρια αντιρρυπαντικής τεχνολογίας (πιστοποίηση EURO 5 κατ’ ελάχιστο) και θα διαθέτουν υποχρεωτικά πρόσβαση στο Διαδίκτυο και Τηλεόραση.
6. Τα νέα ΤΑΞΙ θα φέρουν διακριτή φωτιζόμενη μεγαλύτερη (από τα υπάρχοντα) μεγέθους πινακίδα και λωρίδα διαφορετικού χρώματος προκειμένου να ξεχωρίζουν στο δρόμο.
7. Οι οδηγοί και οι κατά το νόμο υπεύθυνοι της εταιρείας παροχής υπηρεσιών Ε.Δ.Χ. οφείλουν να πιστοποιούνται και με σεμινάρια κατάρτισης που θα περιλαμβάνουν μεταξύ άλλων αγγλικά ξενοδοχειακού επιπέδου (συνεργασία με το Υπ. Εργασίας.)
8. Συστήνεται επιτροπή υψηλού επιστημονικού κύρους με αντικείμενο την παρακολούθηση εφαρμογής του νόμου και της ροής απόδοσης των νέων αδειών, την επεξεργασία προτάσεων με τη συμπλήρωση 6 μηνών από την πλήρη εφαρμογή του νόμου και τη διασφάλιση συνθηκών ελεύθερου ανταγωνισμού για την αποφυγή καρτέλ με υποχρέωση καταγγελίας στην Επιτροπή Ανταγωνισμού.
9. Οι υπάρχοντες κάτοχοι αδειών ΤΑΞΙ και οι νυν Οδηγοί ΤΑΞΙ χρηματοδοτούνται από το ΕΣΠΑ μέσα από πρόγραμμα ύψους 50.000.000 (εκατομμυρίων) ευρώ, με ποσό έως 100.000 ευρώ ανά ΑΠΥ για αγορά νέου οχήματος και την αναβάθμιση του υπάρχοντος. (Συνεργασία με το Υπ. Περιφερειακής Ανάπτυξης)
10. Οι σημερινοί κάτοχοι μισής άδειας ΤΑΞΙ αποκτούν αδαπάνως μία (1) Άδεια Παροχής Υπηρεσιών (ΑΠΥ) ΕΔΧ ΤΑΞΙ.
11. Υπάρχει ειδική πρόβλεψη για τη μετασκευή οχημάτων Ειδικής Μίσθωσης που θα εξυπηρετούν ΑΜΕΑ και άτομα μειωμένης κινητικότητας.
12. Για γεωγραφικές περιοχές όπου το Σύνταγμα προβλέπει ότι χρήζουν ειδικής αντιμετώπισης από το νομοθέτη θα υπάρξουν ιδιαίτερες ρυθμίσεις.
13. Για τους ιδιοκτήτες ΤΑΞΙ που απέκτησαν άδειες τα τελευταία 3-7 χρόνια (αντικείμενο διαβούλευσης) θα υπάρξουν ειδικές φορολογικές ρυθμίσεις (Συνεργασία με το Υπ. Οικονομικών).
14. Στην ιστοσελίδα του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων θα υπάρχει ειδικός χώρος με link υποχρεωτικά για όλες τις ιστοσελίδες όλων των εταιρειών καθώς και για την αποστολή καταγγελιών-παραπόνων.
15. Το κόμιστρο των ΤΑΞΙ μειώνεται κατά 10-20%
Στη Δράμα
Η χθεσινή απεργιακή κινητοποίηση στη Δράμα, είχε μεγάλη συμμετοχή. Απήργησε το 90% των ιδιοκτητών ταξί. Μιλώντας στον «Π.Τ.», ο πρώην πρόεδρος των Σωματείων Ταξί Αν. Μακεδονίας και Θράκης κ. Χρήστος Λιθηρόπουλος, τόνισε:
«Ο κ. Ραγκούσης θέλει να μας αναδιοργανώσει. Προσπαθεί να κάνει ένα νέο πρότυπο, που δεν ισχύει πουθενά στην Ευρώπη. Ας διοργανώσει πρώτα τη δημόσια διοίκηση… Μιλάει για ταξί με υπολογιστές κτλ. Εμείς ευχαρίστως να τα περάσουμε. Μιλάει για άδειες που θα επιστρέφονται, για μισές άδειες που θα γίνονται ολόκληρες δωρεάν. Πράγματα που ίσχυαν κάποτε στο σοβιετικό καθεστώς! Ας διοργανώσουν πρώτα τη δημόσια διοίκηση, το κράτος κι ας μας αφήσει εμάς… Μόνοι μας μπορούμε να οργανώσουμε τον κλάδο μας».
Ο πρόεδρος του Σωματείου Ιδιοκτητών Ταξί και Ραδιοταξί «Ομόνοια» κ. Στέφανος Αμανατίδης, μιλώντας κι αυτός στον «Π.Τ.», αναφέρεται κυρίως στο ζήτημα του 9θέσιου πολυμορφικού αυτοκινήτου: «Τα 9θέσια ταξί θα είναι τρομερός ανταγωνισμός για εμάς. Ο ιδιοκτήτης του, θα έχει τη δυνατότητα να διαπραγματεύεται οποιαδήποτε τιμή θέλει για το κόμιστρο με τους πελάτες του, ενώ τα σημερινά συμβατικά τιμή θα υποχρεούνται να έχουν την κρατική τιμή που θα ορίζει το Υπουργείο. Για παράδειγμα, ένα συμβατικό για να κάνει δρομολόγιο Δράμα – Θεσσαλονίκη, πρέπει να πάρει κόμιστρο 180 ευρώ. Το 9θέσιο ταξί, θα μπορεί να διαπραγματεύεται το κόμιστρο όσο θέλει με τους επιβάτες του».
Και συνεχίζει ο κ. Αμανατίδης: «Είμαι αντίθετοι στο νομοσχέδιο του κ. Ραγκούση, γιατί είναι εξωπραγματικό, εξοντωτικό και καταστροφικό. Θα πολεμήσουμε μέχρι θανάτου, γιατί πλέον χάνουμε τη δουλειά μας, χάνουμε τις άδειές μας, επειδή ο κ. Ραγκούσης μοιράζει ανεξέλεγκτα άδειες. Πρέπει να καταλάβουν όλοι οι συνάδελφοι, ότι χρειάζεται να αγωνιστούμε για τα δικαιώματά μας. Ορισμένοι συνάδελφοι αντέδρασαν γι’ αυτή την απεργία λόγω Πέμπτης. Εγώ θα επιμένω ότι, μέχρι να βγούμε στη σύνταξη έχουμε χιλιάδες Πέμπτες… Γιατί να μην απεργήσουμε τώρα; Όταν στις 2 Οκτωβρίου περάσει από τη Βουλή το νομοσχέδιο του κ. Ραγκούση, τότε την άλλη μέρα δεν θα έχουμε δουλειά!!! Αν δεν πολεμήσουμε από τώρα, δεν θα έχουμε αποτέλεσμα. Δικαιολογώ τους συναδέλφους, ότι με τις 20 μέρες απεργία φτάσαμε όλοι στο σημείο να δυσκολευόμαστε οικονομικά. Όλοι έχουμε έρθει στο σημείο να μην μπορούμε να πληρώσουμε τις οφειλές μας».
Θανάσης Πολυμένης
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
ΓΡΑΨΕ ΤΗ ΓΝΩΜΗ ΣΟΥ