Τετάρτη 31 Αυγούστου 2011

Πολιτική απόφαση για τη σύνδεση Δράμας – Καβάλας μέσω του Ε61


ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΕΞΑΓΓΕΛΙΕΣ ΜΑΓΚΡΙΩΤΗ ΣΤΗΝ ΚΑΒΑΛΑ

Πολιτική απόφαση για τη σύνδεση Δράμας – Καβάλας μέσω του Ε61

- Μαγκριώτης: «Αναγκαία η ωρίμανση μελετών για να ξεκινήσουν τα έργα»
- Ανακοινώσεις για επιβατικό και εμπορικό λιμάνι και αστικό δακτύλιο Καβάλας


Η ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ των δρόμων που συνδέουν το νομό Δράμας με τις Σέρρες, την Καβάλα και την έξοδο προς Εγνατία και Θεσσαλονίκη, είναι τραγική. Εδώ και χρόνια, η Δράμα, είναι ο μοναδικός νομός της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, που έχει συνδεθεί με κάθετο δρόμο προς την Εγνατία, και η σύνδεση των δύο πόλεων Δράμας και Καβάλας είναι πέρα από άθλια. Το ίδιο φυσικά συμβαίνει και με τη σύνδεση της Δράμας με την πόλη των Σερρών. Η Δράμα, είναι ένας νομός που αφέθηκε στην τύχη του, τουλάχιστον όσον αφορά τους κύριους και βασικούς δρόμους σύνδεσής του με τους υπόλοιπους όμορους νομούς και όχι μόνο φυσικά.
Κάπως καλυτέρεψε η σύνδεση του δρόμου με την Καβάλα μέσω της παράκαμψης των Φιλίππων, αλλά και πάλι δεν άλλαξε και τίποτα σημαντικό, γιατί είναι ένας δρόμος με πολλά προβλήματα. (Σύμφωνα με τις προχθεσινές εξαγγελίες του υφυπουργού Μεταφορών, ο δρόμος αυτός της παράκαμψης Φιλίππων, πρόκειται να αναβαθμιστεί σε κλειστό αυτοκινητόδρομο και θα συνδεθεί στον Ε61).
Η σύνδεση του νομού και της πόλης της Δράμας με τους όμορους νομούς, θα βγάλει τον τόπο από την αφάνεια, θα μπορέσει να αυξήσει τις θέσεις εργασίας στην περιοχή, ενώ η συντόμευση της διαδρομής προς την Καβάλα,  θα επιφέρει επίσης σημαντικές αλλαγές στο οικονομικό και κοινωνικό τοπίο της ευρύτερης περιοχής.

Τα τμήμα του Ε61
Την περασμένη Κυριακή 28 Αυγούστου, με την ευκαιρία της Περιφερειακής Συνδιάσκεψης του ΠΑΣΟΚ στην Καβάλα, ο υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Γιάννης Μαγκριώτης, εξήγγειλε τις πολιτικές αποφάσεις της κυβέρνησης, να προχωρήσει στην ωρίμανση μελετών για τα τμήματα του άξονα Ε61, μέσω του οποίου τελικά θα γίνει η σύνδεση Σερρών – Δράμας και Δράμας – Καβάλας.
Στόχος του Υπουργείου μεταφορών είναι, μέσω του Ε61 «Προμαχώνας – Σέρρες – Δράμα – Λιμάνι Καβάλας», να γίνει και η σύνδεση Δράμας – Εξοχής (σύνορα με Βουλγαρία) μέσω καθέτου.
Ο άξονας αυτός επιβάλλεται να μελετηθεί στην κατεύθυνση σύνδεσης του λιμανιού της Καβάλας, τόσο με τον κάθετο άξονα «Θεσσαλονίκη – Σέρρες – Προμαχώνας» όσο και με τον άξονα «Δράμας-Εξοχής», είπε ο κ. Μαγκριώτης.
Ειδικότερα, ο Κάθετος Άξονας 61 θα συμπεριλάβει παρεμβάσεις που θα βελτιώνουν τις κυκλοφοριακές συνθήκες, στην ευρύτερη περιοχή των τριών Νομών, Καβάλας, Σερρών και Δράμας.
Η ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ Α.Ε. ανέλαβε την εκπόνηση αναγνωριστικής μελέτης για να οριστικοποιηθεί η οριστική χάραξη του άξονα με ενιαία γεωμετρικά χαρακτηριστικά.
 Το σύνολο της προτεινόμενης διαδρομής είναι 115Κm και υποδιαιρείται σε 4 επιμέρους τμήματα:
- Περιαστική οδός Σερρών μήκους 15,5Κm, έχει ολοκληρωθεί η προωθημένη αναγνωριστική μελέτη ενώ σε εξέλιξη βρίσκεται ο διαγωνισμός για την οριστική μελέτης οδοποιίας και το εκτιμώμενο κόστος  του έργου είναι 90 εκ € χωρίς ΦΠΑ.
- Σέρρες – Μεσοράχη -Ν. Μπάφρα μήκους 45Km, βρίσκεται σε φάση ανάθεσης εκπόνησης μελετών (ΜΠΕ για το τμήμα Σέρρες – Μεσοράχη και οριστικές – κτηματολόγια για το τμήμα Σέρρες – Ν. Μπάφρα). Εκτιμώμενο κόστος του έργου  είναι 200εκ € χωρίς ΦΠΑ.
- Ν. Μπάφρα – Δράμα μήκους 25Κm, εκπονούνται μελέτες από την ΔΔΕ ΑΜΘ για το τμήμα Δράμα Μαυρολεύκη και από τη ΔΜΕΟ για το τμήμα Μαυρολεύκη Ν. Μπάφρα) ενώ για το υπό κατασκευή τμήμα της Νότιας Περιφερειακής Δράμας από την ΠΑΜΘ, το οποίο αποτελεί τμήμα μήκους 6 χλμ. του άξονα 61, θα απαιτηθεί διαπλάτυνση ή νέα χάραξη. Εκτιμώμενο κόστος  του έργου είναι 120 εκ. € χωρίς ΦΠΑ.
- Δράμα –Καβάλα μήκους 30Κm, το τμήμα έχει μελετηθεί σε επίπεδο βελτιώσεων από την ΔΔΕ ΑΜΘ και έχει κατασκευάσει κυρίως παρακάμψεις οικισμών. Το τμήμα θα αναβαθμιστεί σε κλειστό αυτοκινητόδρομο με εκτιμώμενο κόστος του είναι 130 έως 150  εκ. € χωρίς ΦΠΑ. Απαιτούνται μελέτες προϋπολογισμού 5  εκ. €.
Για να το καταλάβουμε καλύτερα, ο Ε61 από Σέρρες έρχεται μέχρι Ν. Μπάφρα, από εκεί κατεβαίνει κάθετα στην πόλη της Δράμας και «κουμπώνει» στον κόμβο των Κουδουνίων και από εκεί θα φεύγει για την Καβάλα ως κλειστός, πλέον, αυτοκινητόδρομος. Τμήμα αυτής της σύνδεσης Δράμας – Καβάλας στον Ε61, θα μπει και η υπάρχουσα παράκαμψη των Φιλίππων, η οποία θα αναβαθμιστεί κι αυτή σε κλειστό αυτοκινητόδρομο.

Δράμα – Αμφίπολη
Όσον αφορά τον άξονα Δράμα – Αμφίπολη κατά τμήματα βρίσκεται σε φάση μελέτης από το ΥΠΟΜΕΔΙ/ΔΜΕΟ και την  Περιφέρεια.
Ειδικότερα για το υποτμήμα Δράμα έως Όρια Ν. Δράμας - Σερρών υπάρχει μελέτη αρμοδιότητας Περιφέρειας Αν. Μακεδονίας – Θράκης.
Για το τμήμα Παλαιοκώμη έως Αμφίπολη υπάρχει μελέτη αρμοδιότητας Περιφέρειας Κεντρ. Μακεδονίας.
Το ενδιάμεσο τμήμα Όρια Ν. Δράμας – Σερρών έως Παλαιοκώμη μελετάται από τη ΔΜΕΟ με προβλεπόμενη ημερομηνία για την ολοκλήρωση της μελέτης  το  Α’ τριμ. του 2011.
Το κόστος κατασκευής του συνόλου του έργου που μελετάται προβλέπεται στα 225 εκ. €, με προεκτιμώμενο κόστος απαλλοτριώσεων στα 30 εκ € .

Περιφερειακός Δράμας
Όσον αφορά τον περιφερειακό δρόμο της πόλης της Δράμας. Όπως είναι γνωστό, το ένα τμήμα, από Μυλοπόταμο μέχρι Κουδούνια έχει ήδη ολοκληρωθεί. Το τμήμα Κουδούνια – Μαυρολεύκη – μέχρι πριν τη διασταύρωση Χωριστή, όπως είναι γνωστό έχει σταματήσει στη μέση. Αυτό το τμήμα θα ολοκληρωθεί μέσω των προγραμμάτων ΕΣΠΑ. Ενδεχομένως η διαδικασία δημοπράτησης να γίνει ακόμα και εντός του 2011.
Υπάρχει ακόμα η παράκαμψη της πόλης του Κ. Νευροκοπίου κι αυτό μέσω ΕΣΠΑ. Ο δρόμος Σκαλωτή – Σιδηρόνερο μέσω ΕΣΠΑ.

Σιδηροδρομική σύνδεση Καβάλα – Τοξότες
Η σιδηροδρομική σύνδεση του εμπορικού λιμανιού Καβάλας με τους Τοξότες Ξάνθης είναι επίσης ζωτικής σημασίας για τη στρατηγική ανάπτυξη του λιμανιού. Το έργο αυτό θα το εξεταστεί στα πλαίσια της εξυγίανσης του ΟΣΕ, είπε ο υφυπουργός Μεταφορών και Υποδομών κ. Μαγκριώτης.

Εμπορικό Λιμάνι Καβάλας  «ΦΙΛΙΠΠΟΣ»
Στις αρχές του 2012, ολοκληρώνεται το έργο «Επέκταση κρηπιδωμάτων βορείου τμήματος δυτικού τομέα, νέου εμπορικού λιμένα Καβάλας», προϋπολογισμού 25 εκατ. ευρώ. Η κατασκευή του έργου γίνεται με χρηματοδότηση του Γ’ ΚΠΣ και του ΕΣΠΑ, από το Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων ως έργο γέφυρα. Μέχρι σήμερα έχουν ολοκληρωθεί οι ύφαλες εκσκαφές της λιμενολεκάνης και του αύλακα θεμελίωσης των κυψελωτών κιβωτίων (Caissons).

Επιβατικό λιμάνι Καβάλας
Η Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης, με χρηματοδότηση του ΠΕΠ κατασκευάζει  τα πρόσθετα έργα στο επιβατικό λιμάνι της Καβάλας, συνολικού προϋπολογισμού περίπου 15 εκατ. ευρώ.

Περιαστικός Δακτύλιος Καβάλας
Υπήρχαν και υπάρχουν σοβαρά προβλήματα χρηματοδότησης που έκαναν το έργο να λιμνάζει εδώ και χρόνια. Υπήρχε μια προκαταρτική μελέτη χάραξης της περιμετρικής οδού, η οποία απορρίφθηκε για περιβαλλοντικούς λόγους.. Η περιφερειακή οδός έχει μήκος 8Km, εκτιμώμενος π/υ 50Μ€. Βρίσκεται σε φάση μελέτης.
Όπως είπε ο κ. Μαγκριώτης, το έργο αυτό είναι άμεσης προτεραιότητας για αυτό θα αναλάβει η Εγνατία Οδός ΑΕ, μαζί με την Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, την μελετητική του ωρίμανση για να μπορέσει άμεσα να ενταχθεί στην πρώτη αναμόρφωση του ΕΣΠΑ.
Θ.Πολ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΓΡΑΨΕ ΤΗ ΓΝΩΜΗ ΣΟΥ