Τετάρτη, 12 Ιανουαρίου 2011

Ιστορία η Ιστορία…

ΤΕΛΙΚΑ, κανείς δεν μπορεί να καταλάβει τι ακριβώς προσπαθούν να κάνουν. Δεν θέλουμε να λέμε μεγάλα λόγια, αλλά εδώ υπάρχει σίγουρα κάποιο σχέδιο. Δεν θα πούμε ανθελληνισμού, δεν θα πούμε ανιστόρητων, αλλά υπάρχει πλέον σοβαρό ζήτημα. Τουλάχιστον όσο αφορά το ζήτημα της Ιστορίας…

M Στις 11 Οκτωβρίου 2010, η υφυπουργός Παιδείας Εύη Χριστοφυλοπούλου έλεγε: «Στόχος του υπουργείου είναι η αναβάθμιση της διδασκαλίας της Ιστορίας». – Στις 14 Οκτωβρίου 2010, ο υφυπουργός Παιδείας Γιάννης Πανάρετος έλεγε: «Είμαστε περήφανοι για την Ιστορία μας και γι’ αυτό θα παραμείνει κεντρικό αντικείμενο στην εκπαίδευση των Ελλήνων μαθητών».
M Ιανουάριος 2011. Τελικά, το υπουργείο Παιδείας βγάζει την Ιστορία από τον κορμό της υποχρεωτικής διδασκαλίας στη Β΄ και στη Γ΄ Λυκείου και τη μετατρέπει σε μάθημα επιλογής. Την εντάσσει στην ομάδα μαθημάτων με τον τίτλο «Αρχαιογνωσία» και η διδασκαλία της περιορίζεται στην «Αρχαία Ιστορία» και την «Ιστορία των ιδεών». Η «Ευρωπαϊκή Ιστορία» εντάσσεται σε άλλη ομάδα, αυτή των Κοινωνικών Επιστημών. Η Νεότερη Ιστορία της Γ΄ Λυκείου δεν υπάρχει στο ωρολόγιο πρόγραμμα. Στην Α΄ Λυκείου η Ιστορία παραμένει μάθημα υποχρεωτικό με 3 ώρες διδασκαλία την εβδομάδα.
M Ποιος ξεχνάει το βιβλίο της Ρεπούση, όπου σημαντικά γεγονότα του Ελληνισμού όπως η Καταστροφή της Σμύρνης και η σφαγή των Ελλήνων στο λιμάνι καθώς προσπαθούν να γλυτώσουν γίνονται πρόσφυγες προς την Ελλάδα, που συμπυκνώνονται σε πέντε γραμμές; Και μάλιστα, αυτή η σφαγή και η προσφυγιά, αναφέρονται ως εξής: «οι Έλληνες συνωστίζονταν στο λιμάνι της Σμύρνης».
M Η στρογγυλοποίηση των ιστορικών γεγονότων, δείχνει διάθεση αφανισμού της. Γιατί δεν θα έπρεπε οι Έλληνες να γνωρίζουν την Ιστορία τους; Γιατί σήμερα το μάθημα της Ιστορίας εξαφανίζεται από τις δύο τελευταίες τάξεις του Λυκείου και γίνεται προαιρετικό μάθημα;