Τετάρτη, 16 Ιουνίου 2010

Άντε, να δούμε ανάπτυξη στη Δράμα...

● ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕ η ημερίδα που έγινε το πρωί της Δευτέρας στη Νομαρχία Δράμας για τον διευρωπαϊκό άξονα Ε61 (Ε22). Βέβαια, το θέμα είναι ότι, ακόμα γίνονται συζητήσεις για το αν και πώς θα περάσει από τη Δράμα. Και φυσικά πόσο κοντά από την πόλη της Δράμας. Σε ποιο σημείο θα ενωθεί, με το δρόμο Δράμας – Αμφίπολης, ή με τον νότιο περιφερειακό που βρίσκεται υπό κατασκευή.

● Για να λέμε και του στραβού το δίκιο, μάλλον θ’ αργήσουμε να δούμε την υλοποίηση του Ε61 ή Ε22 ή όπως κι αν λέγεται. Το ζητούμενο είναι, ότι, αυτός ο διευρωπαϊκός άξονας, απ’ όπου κι αν περάσει, θα πρέπει να καταλήγει στο νέο λιμάνι της Καβάλας, στη Νέα Καρβάλη. Είτε βγει από τις Σέρρες και «κουμπώσει» στην Εγνατία στο ύψος της Ελευθερούπολης, είτε περάσει βορειότερα από τα τενάγη Φιλίππων και συνδεθεί με τη Δράμα, πάλι στο λιμάνι της Καρβάλης θα πρέπει να καταλήξει.

● Αυτό που έθεσε πάντως ως σημαντικό ζήτημα στην ημερίδα ο νομάρχης Καβάλας Θ. Καλλιοντζής, το άμεσο είναι η σύνδεση της Δράμας με την Καβάλα. Εκεί βρίσκεται το σημαντικότερο και αμεσότερο πρόβλημα. «Ήδη βλέπουμε στον οδικό άξονα Δράμας – Καβάλας, έναν κυκλοφοριακό φόρτο απίθανο όλες τις ώρες. Δεν μιλάμε για το καλοκαίρι που γίνεται ένα κομφούζιο κυριολεκτικά».

● «Και πρέπει, είπε ο κ. Καλλιοντζής, άμεσα από την Περιφέρεια να προχωρήσουν τα έργα: παράκαμψη Αμυγδαλεώνα στο νομό Καβάλας, και φυσικά οι παρακάμψεις που έχουν ζητηθεί από τη νομαρχία Δράμας στα όρια του νομού Δράμας, Άγιο Αθανάσιο, Δοξάτο κτλ. Άμεσα, αμεσότατα… Έχει πνιγεί αυτός ο δρόμος, εκεί μέσα στον Αμυγδαλεώνα».

● Και φυσικά, η αμεσότητα της βελτίωσης του οδικού άξονα Τελωνείου Εξοχής – Δράμα. Αυτά είναι τα άμεσα ζητούμενα σήμερα, όσον αφορά τη σύνδεση της Δράμας με την Καβάλα. Ο νότιος περιφερειακός της Δράμας, η συνέχειά του μέχρι το ύψος στα «Μάρμαρα Σκαρή» και η παράκαμψη του Αμυγδαλεώνα, θα πρέπει άμεσα να ξεκινήσουν και να τελειώσουν το δυνατόν συντομότερο. Όλα αυτά τα έργα κολλάνε σήμερα στη χρηματοδότηση από την Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας – Θράκης.

● Έτσι θα βοηθηθούν οι δύο πόλεις της Δράμας και της Καβάλας και φυσικά το νέο λιμάνι στη Νέα Καρβάλη, το οποίο θα μπορεί άνετα να δέχεται τον όγκο των εμπορευμάτων από Βουλγαρία μέσω Τελωνείου Εξοχής. Ο διευρωπαϊκός άξονας Ε61 (Ε22), μπορεί να βοηθήσει το λιμάνι της Καβάλας, συνδέοντάς το με τον Προμαχώνα. Όμως αυτό είναι ένα πιο μακρινό σχέδιο, και θα τολμούσα να πω, ένα όνειρο, τουλάχιστον ακόμα σήμερα.