Κυριακή, 27 Ιουνίου 2010

Ήταν ένα μονοπάτι που ήθελε να γίνει αυτοκινητόδρομος!

● ΣΤΟΥΣ ΔΡΟΜΟΥΣ ΤΗΣ ΑΘΗΝΑΣ κατέβηκαν προχθές οι Πελοποννήσιοι, προκειμένου να διαμαρτυρηθούν για το κλείσιμο του σιδηροδρόμου στην περιοχή τους. Η Πανελλήνια Ομοσπονδία Σιδηροδρομικών, οι νομάρχες και τα Νομαρχιακά Συμβούλια Μεσσηνίας, Αρκαδίας, Αργολίδας και Ηλείας και η Παμπελοποννησιακή Συντονιστική Επιτροπή Αγώνα, υπογραμμίζουν τη σημασία που έχει για την περιφέρεια ο σιδηρόδρομος και ζητάνε να συνεχιστεί η λειτουργία του, καθώς και να τεθεί από την πλευρά της κυβέρνησης σαφές χρονοδιάγραμμα εκσυγχρονισμού του διαδικτύου.


● Δυστυχώς, σ’ αυτή τη χώρα, όπως εξελίχθηκαν οι καταστάσεις, ο σιδηρόδρομος πλήττεται άμεσα, εδώ και πολλά χρόνια. Υπάρχει μια τάση από την υδροκεφαλική Αθήνα, να καταργήσει τον σιδηρόδρομο σχεδόν σε όλη τη χώρα. Εδώ και πολλά χρόνια, πόλεις όπως το Κιλκίς και η Δράμα και περιοχές της Πελοποννήσου, και σίγουρα και αλλού στη Δυτική Μακεδονία κυρίως, κινδυνεύουν να χάσουν τα δρομολόγια που τους εξυπηρετούσαν.


● Ο σιδηρόδρομος αφέθηκε στην τύχη του, κυριολεκτικά. Ούτε καν στο έλεος του Θεού… Στην εγκατάλειψή του για να ακριβολογούμε… Χρόνια τώρα, δεν έγινε καμιά απολύτως προσπάθεια για τον εκσυγχρονισμό του. Και δεν μιλάμε για τις κτιριακές υποδομές στους σταθμούς, που χρησιμοποιούνται ακόμα τα κτίρια του Βίλατζ!


● Μιλάμε για τον εκσυγχρονισμό στα τρένα, στις μηχανές, στις γραμμές. Στις διπλές γραμμές, σε ταχύτερα τρένα. Στην Κίνα, κατασκευάζουν τώρα πια το τρένο «αστραπή», το οποίο θα διανύει τεράστιες αποστάσεις, θα έχει 30 σταθμούς και θα παραλαμβάνει επιβάτες χωρίς να σταματήσει στο σταθμό! Θα κερδίζει έτσι σημαντικό χρόνο από κάθε στάση!


● Ο σιδηρόδρομος στην Ελλάδα βρίσκεται σε πρωτόγονη κατάσταση. Σε μια τόσο μικρή χώρα, ο σιδηρόδρομος θα έπρεπε να οργώνει κάμπους και βουνά. Θα έπρεπε να βρίσκεται σε κάθε πόλη και σε κάθε κωμόπολη. Θα έπρεπε να είναι η κινητήριος δύναμη της χώρας, κυρίως στη μετακίνηση των εμπορευμάτων. Θα έπρεπε να μεταφέρει τον μεγαλύτερο όγκο επιβατών από την μια άκρη ως την άλλη της ηπειρωτικής Ελλάδας! Αλλά, φευ! Δυστυχώς…


● Ήδη στην Πελοπόννησο έχουν κόψει αρκετά δρομολόγια και ετοιμάζονται να κόψουν τώρα και αρκετά δρομολόγια από τη Θεσσαλονίκη και πάνω. Τώρα βλέπουν την Ελλάδα μέχρι τη Θεσσαλονίκη. Κι όλα αυτά, με πρόσχημα την οικονομική κατάσταση της χώρας. Θα ερημώσουν μεγάλες περιοχές και θα σβήσουν κυριολεκτικά!


● ΟΤΑΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΖΑΝ ΤΗΝ Εγνατία Οδό, οι τότε κυβερνώντες, οι διάφορες κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ και της Νέας Δημοκρατίας, υποσχόταν την κατασκευή κάθετων αξόνων για τη Δράμα. Το ίδιο έκαναν και για τη Φλώρινα και την Πέλλα. Τελικά, αυτά δεν έγιναν ποτέ. Μετά από χρόνια, έμελλε να το ομολογήσει ο νυν υφυπουργών Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων (και δεν συμμαζεύεται, οι τίτλοι τους μάραναν τρομάρα τους…): Για τη Δράμα, τη Φλώρινα και την Πέλλα, δεν είχαν σχεδιαστεί κάθετοι οδικοί άξονες προς την Εγνατία Οδό.


● Το είπε ξεκάθαρα! Τι σημαίνει αυτό; Ότι δεν λογάριαζαν καν να κατασκευάσουν καθέτους άξονες. Δεν ήθελαν, δεν τους ενδιέφεραν, δεν το είχαν εντάξει ποτέ στα προγράμματά τους. Άρα δεν υπήρχαν κονδύλια, δεν υπήρχαν μελέτες, δεν υπήρχε τίποτα! Απλά, ερχόντουσαν στη Δράμα και έλεγαν αρλούμπες, μας δούλευαν ψιλό γαζί, αδιαφορούσαν για μας.


● Και τι σημαίνει αυτό; Ότι δεν τους ενδιέφεραν, ούτε η Δράμα, ούτε η Πέλλα, ούτε η Φλώρινα! Είχαν ήδη αφήσει απ’ έξω τις τρεις αυτές περιοχές. Γιατί άραγε; Ποιος ο λόγος; Τι είχαν στο μυαλό τους; Γιατί δεν τους ενδιέφερε η ανάπτυξη της περιοχής της Δράμας, για παράδειγμα; Ούτε κοντά στη Θεσσαλονίκη είναι όπως η Πέλλα ή το Κιλκίς, για παράδειγμα.


● Είχαν στο μυαλό τους να αναπτύξουν την Καβάλα σε τέτοιο σημείο, ώστε η Δράμα να αποτελέσει ενδοχώρα και επίνειο; Ούτε και σ’ αυτό πέτυχαν. Το λιμάνι της Καβάλας παρέμεινε κι αυτό ανολοκλήρωτο μέχρι τώρα. Θα κατασκεύαζαν υποτίθεται έναν δρόμο μεταξύ Δράμας – Καβάλας που θα παράκαμπτε όλα τα χωριά, και στο τέλος έκαναν έναν δρόμο της πλάκας.


● Κατασκεύασαν μια παράκαμψη στους Φιλίππους, έναν δρόμο με μία λωρίδα κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση. Αν αυτό λέγεται αυτοκινητόδρομος τότε σίγουρα μας δουλεύουν… Και αν απλά δεν μπορούν να κάνουν αυτό που θα έπρεπε να κάνουν, καλύτερα να μας το πουν να το ξέρουμε να τελειώνουμε. Έτσι περιμένουν να κάνουν ανάπτυξη;


● Και τώρα δήθεν σχεδιάζουν να εντάξουν τη Δράμα στο διευρωπαϊκό αυτοκινητόδρομο Ε22 (πρώην ονομασία Ε61). Κι ακόμα, όπως είπε κι ο Μαγκριώτης, σκέφτονται να περάσουν την Εγνατία πίσω από το Παγγαίο, κάπου από την Μπάφρα, κάπου από τα Τενάγη Φιλίππων, αλλά κολλάνε, κάτι λένε για το υπέδαφος, κάτι για προβλήματα και άλλα διάφορα.


● Έχω την εντύπωση ότι είναι μπερδεμένοι. Προφανώς σκέφτονται διαφορετικά: τι θα γίνει αν αύριο-μεθαύριο ανοίξει η εξόρυξη των λιγνιτών; Πώς θα μπορέσει να δουλέψει και ο Ε22, η υποτιθέμενη κάθετος προς την Εγνατία και η Εγνατία από τα Τενάγη των Φιλίππων; Δυσεπίλυτα προβλήματα και πώς να τα λύσεις! Τα υπόλοιπα είναι πολιτική για τους πολιτικούς και ίσως, ως ένα σημείο, και ενοχές για μια πόλη σαν τη Δράμα, που αφέθηκε να σβήνει μέρα με τη μέρα!

Θ.Πολ.