Παρασκευή 5 Απριλίου 2013

«Επιλέγω να θρέψω τα παιδιά μου…»


Ο Αλσίντες Σάντους είναι ένας 46χρονος Πορτογάλος, άνεργος επί δύο χρόνια, ο οποίος δε δικαιούται πλέον ούτε επίδομα ανεργίας. Την Πέμπτη, ανακοίνωσε δημοσίως πως δεν προτίθεται να πληρώσει κανένα φόρο για όσο διάστημα δεν βρίσκει εργασία, προκειμένου να μπορέσει να θρέψει την οικογένειά του. Σε επιστολή του στον Συνήγορο του Πολίτη, ο Αλσίντες Σάντους τονίζει πως δεν έχει τη δυνατότητα την ίδια στιγμή και να πληρώνει φόρους και να θρέφει τα δύο παιδιά του, και ως εκ τούτου δίνει πλέον προτεραιότητα στην επιβίωση των παιδιών του.

«Είμαι αναγκασμένος να κάνω μία επιλογή. Αφ’ ής στιγμής μπορέσω να εξασφαλίσω κάποιας μορφής εισόδημα τότε θα πληρώσω τους φόρους μου στο μέτρο του δυνατού», δηλώνει ο άνεργος προγραμματιστής. «Με την επιστολή αυτή θα ήθελα να καταστήσω σε όλους γνωστή την περίπτωσή μου, τίποτε άλλο. Δεν αναμένω να μου δώσουν άδεια να μην πληρώνω εφεξής τους φόρους μου. Θα φέρω την υπόθεσή μου ενώπιον του κράτους», επεσήμανε σήμερα ο Σάντους, υπογραμμίζοντας πως κανένας εκπρόσωπος του κράτους δεν έχει έλθει ακόμη σε επαφή μαζί του.
Ο άνεργος αιτιολόγησε την απόφασή του επικαλούμενος σχετικό άρθρο του Συντάγματος, σύμφωνα με το οποίο «κάθε πρόσωπο έχει το δικαίωμα να αντιστέκεται απέναντι σε οποιαδήποτε διαταγή βλαπτική για τα συμφέροντά του». Στην επιστολή του, ο Σάντους καταφέρεται κατά της κυβέρνησης, η οποία κατ’ αυτόν αποδύεται σε μία πολιτική που «προάγει την ανεργία» και δεν σέβεται «το δικαίωμα στην εργασία».
Ο Αλσίντες Σάντους, που ζει με τη σύζυγό του και τα δύο τους παιδιά στη Μόιτα, περίπου 30 χλμ νοτίως της Λισαβόνας, κέρδιζε 2.200 ευρώ το μήνα στην τελευταία εργασία του και έως πριν ένα μήνα ελάμβανε επίδομα ανεργίας 1.150 ευρώ. Η οικογένεια βασίζει πλέον την επιβίωσή της στα 600 ευρώ του μισθού της συζύγου του, που εργάζεται ως τηλεφωνήτρια σε εταιρεία τηλεπικοινωνιών, και του οποίου το μεγαλύτερο μέρος (400 ευρώ) εξανεμίζεται στην αποπληρωμή του στεγαστικού τους δανείου.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΓΡΑΨΕ ΤΗ ΓΝΩΜΗ ΣΟΥ