Παρασκευή 30 Αυγούστου 2013

Μια συνέντευξη με τον Γιάννη Ξανθόπουλο

Ο ΑΝΤΙΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΡΧΗΣ ΔΡΑΜΑΣ Γ. ΞΑΝΘΟΠΟΥΛΟΣ ΜΙΛΑΕΙ ΣΤΟΝ «Π.Τ.»

«Το Φαλακρό πρέπει να λειτουργεί επ’ ωφελεία των Δραμινών και με πλήρη διαφάνεια»

«Οι όποιες σκοπιμότητες δεν έχουν να κάνουν με τους περιφερειακούς συμβούλους. Έχουν να κάνουν με τους ανθρώπους που κατά την άποψή μου έχουν είτε συμφέρον οικονομικό, ή όποιο άλλο συμφέρον να λειτουργεί το Χ.Κ.Φ. με τον τρόπο που λειτουργούσε όλα αυτά τα χρόνια.»





Του Θανάση Πολυμένη

Ο ΑΝΤΙΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΡΧΗΣ Δράμας κ. Γιάννης Ξανθόπουλος μιλάει στον «Πρωινό Τύπο», και απαντά στο πώς φτάσαμε ως εδώ, αναφορικά αρχικά με το θέμα του Χιονοδρομικού Κέντρου Φαλακρού (Χ.Κ.Φ.), αλλά και το πώς προκλήθηκε η διαμάχη με ορισμένους από τους περιφερειακούς συμβούλους της ομάδας του.
                Στα λεγόμενά του, αναφέρει μεταξύ άλλων ότι μια ομάδα που έχει οικονομικά συμφέροντα προσπαθεί να τον αποδομήσει, ενώ σημειώνει ότι στο τέλος θα αποδειχθεί ότι έχει δίκιο τόσο για το Χ.Κ.Φ. Ο κ. Ξανθόπουλος έθιξε επιπλέον το θέμα της αλλαγής τηλεφωνικού κέντρου στο Διοικητήριο, καθώς επίσης αναφέρθηκε στην υπόθεση της επιστροφής του τέλους που πλήρωσαν οι Δραμινοί – γνωστό κι ως ευμοιριδόσημο.
            Στο πρώτο μέρος σήμερα, θα τεθούν τα θέματα που έχουν να κάνουν με το Χ.Κ.Φ. και τις προστριβές που έχουν δημιουργηθεί ανάμεσα τους περιφερειακούς συμβούλους και τον κ. Ξανθόπουλο και στο δεύτερο μέρος, τα θέματα με την αλλαγή του τηλεφωνικού κέντρου και το ευμοιριδόσημο.

κ. Ξανθόπουλε. Εκεί που όλα φαινόταν ότι πήγαιναν καλά, όσον αφορά την προκήρυξη εκμίσθωσης του Χ.Κ.Φ., δημιουργήθηκε θέμα νομικής φύσεως, με αποτέλεσμα να έρθετε σε σύγκρουση κυρίως με περιφερειακούς συμβούλους της παράταξής σας. Πώς φτάσαμε ως εδώ;

Είναι γνωστό ότι, φιλοδοξία μας και υποχρέωσή μας είναι να θέσουμε την λειτουργία του Φαλακρού σε νέες βάσεις. Και αυτό, όπως έχουμε δεσμευτεί, θα γίνει αφού υπάρξει μια προετοιμασία δύο χρόνων όπως υπολογίζουμε, για να υπάρχουν δύο προαπαιτούμενα: η περιβαλλοντική μελέτη και το master plan, για να πάμε σε μια μακροχρόνια μίσθωση 20ετίας ή 30ετίας και με την δυνατότητα ή την υποχρέωση του μισθωτή να κάνει επενδύσεις.
Αυτό είναι το όραμά μας και η προεκλογική μας δέσμευση. Πιστεύουμε ότι έτσι μπορεί να αναπτυχθεί το Φαλακρό επ’ ωφελεία των Δραμινών. Οι όλες διαδικασίες θα γίνουν φυσικά με διαγωνιστικό τρόπο χωρίς να υπάρχει καμιά υποψία για οτιδήποτε όσον αφορά τη νομιμότητα της λειτουργίας και την εξυπηρέτηση των Δραμινών.
Εξάλλου έχει αποδειχθεί ότι όποιος λειτούργησε μέχρι σήμερα το Χ.Κ.Φ., το έκανε χωρίς να έχει αυτή την αρμοδιότητα. Το λειτουργούσε παράνομα με ότι σημαίνει αυτό. Συν το ότι δημιουργήθηκαν τόσα χρέη στην εταιρεία η οποία το λειτουργούσε. Εμείς είπαμε, αυτά τα δύο χρόνια μέχρι να ετοιμαστούμε για την πολυετή μίσθωση, να πάμε σε μια διαδικασία μίσθωσης των εγκαταστάσεων έτσι όπως είναι, αφ’ ης στιγμής τις έχουμε πάρει εμείς σαν αρμοδιότητα, χώρια φυσικά την υποχρέωση απ’ αυτόν που θα μισθώσει το Φαλακρό, να κάνει επενδύσεις εκεί. Η σκέψη μας είναι, να γίνει συντήρηση των εγκαταστάσεων για να μπορέσει να λειτουργήσει το Φαλακρό αυτά τα δύο χρόνια. Κι αυτό δρομολογήσαμε να γίνει με πλειοδοτικό διαγωνισμό.
Υπήρξε ενδιαφέρον από Δραμινούς οι οποίοι γνωρίζουν το βουνό και δραστηριοποιούνται χρόνια σ’ αυτό. Συνέταξαν οι υπηρεσίες μας, η Δ/νση Τεχνικών Έργων, μια προκήρυξη διαγωνισμού που έθετε το πλαίσιο και τους όρους σύμφωνα με τους νόμους. Πριν από κάποιες μέρες, το Περιφερειακό Συμβούλιο (Π.Σ.), αποφάσισε σε σχέση με την προκήρυξη την οποία εμείς προτείναμε, να προσθέσει μια παρατήρηση η οποία κατά τη δική μας άποψη περιπλέκει τα πράγματα και πιθανόν να οδηγήσει σε αδιέξοδο και να μην υπάρξει αποτέλεσμα στη διαγωνιστική διαδικασία, πράγμα το οποίο θα δημιουργήσει πρόβλημα πιθανόν στη λειτουργία του Χ.Κ.Φ.
Διότι αν δεν έχουμε αποτέλεσμα, αν δεν έχουμε μισθωτή, είμαστε υποχρεωμένοι να λειτουργήσουμε μόνοι μας το Χ.Κ.Φ. Αυτό σημαίνει ότι θα πρέπει να βρούμε έναν τρόπο ή με δικούς μας υπαλλήλους να το λειτουργήσουμε, κάτι που δεν μπορεί να γίνει γιατί πολύ απλά δεν έχουμε αυτή τη δυνατότητα. Άρα θα πρέπει να βρούμε έναν άλλον τρόπο, να αναθέσουμε όλα αυτά σε έναν ιδιώτη. Γι’ αυτό επιχειρήσαμε αυτά τα δύο χρόνια να πετύχουμε αυτό το πράγμα.

Εντούτοις ήταν γνωστό το θέμα με τις συμβάσεις που υπάρχουν στο Φαλακρό σχετικά με τις καφετέριες. Αυτό δεν είχε προβλεφθεί από κανέναν και φτάσαμε σ’ αυτό το σημείο;

Όχι. Η εμπλοκή που έγινε ήταν αυτή ακριβώς. Εμείς λέγαμε στην αρχική προκήρυξη ότι, εκμισθώνουμε όλες τις εγκαταστάσεις επάνω, (διότι μας παραχωρήθηκε όλο το Χ.Κ.Φ με όλες τις εγκαταστάσεις). Δεν υπάρχει στην Κ.Υ.Α. και στην σύμβαση που υπογράψαμε με την αρμόδια υπηρεσία του Υπουργείου, καμία εξαίρεση για καμία χρήση ή για τις εγκαταστάσεις εκεί. Όλα παραχωρούνται, όλα είναι δικά μας. Για το λόγο αυτό αναφέρεται στην προκήρυξη, ότι μισθώνουμε όλες τις εγκαταστάσεις και αναλαμβάνει ο μισθωτής όλες τις υποχρεώσεις ή τις απαιτήσεις ή τα βάρη τα οποία προκύψουν στην πορεία. Μπορεί να εμφανιστεί κάποιος που να έχει απαιτήσεις στην πορεία.
Το προσάρτημα του νομικού το οποίο τελικά ενσωματώθηκε στην προκήρυξη, λέει ότι θα αποδοθούν στον μισθωτή, αν  υπάρξουν, οι χρήσεις για τα καταστήματα τα οποία θεωρεί εκ των  πραγμάτων ο νομικός ότι είναι παράνομες οι μισθώσεις εκεί, όταν θα τις πάρει η Περιφέρεια, όταν δηλαδή ξεκαθαρίσει δικαστικά το θέμα και θα τα δώσει στον μισθωτή. Το ερώτημα το οποίο τίθεται από εμάς, είναι το εξής: μέχρι τότε ποιος θα λειτουργεί αυτές τις εγκαταστάσεις; Ειδικά η μία καφετέρια, η οποία είναι πάνω στην Χιονότρυπα, και που σ’ αυτήν καταλήγει η τετραθέσια καρέκλα. Που σημαίνει ότι αν δεν λειτουργήσει αυτή, δεν θα υπάρχει ενδιαφέρον να ανεβαίνουν οι επισκέπτες  στην κορυφή του βουνού. Άρα δεν θα λειτουργεί η τετραθέσια καρέκλα, άρα δεν θα αποδίδει έσοδα αν δεν υπάρχει επάνω η καφετέρια. Άρα δεν θα ενδιαφερθεί κάποιος να λειτουργήσει ένα χιονοδρομικό κέντρο «κολοβό» ας μου επιτραπεί η έκφραση.
Εμείς λέγαμε ότι θα πρέπει να αποσυνδέσουμε τα δύο πράγματα και παράλληλα να τρέχουν. Όσο θα διαρκούσε η λειτουργία του Χ.Κ., εμείς παράλληλα θα ξεκινούσαμε και ήδη ξεκινήσαμε, τη διαδικασία της νομιμοποίησης των πάντων, όλων των χρήσεων που είναι εκεί. Και μετά θα βλέπαμε πότε θα κατέληγε αυτή η διαδικασία, η οποία είναι και χρονοβόρα.
Ποτέ δεν ισχυριστήκαμε ότι θα παραβλέψουμε τις όποιες παράνομες συμβάσεις που υπάρχουν εκεί. Θα ξεκινήσουμε και ξεκινήσαμε την διαδικασία ελέγχου αυτών των χρήσεων, αλλά επιπλέον λέμε ότι αυτά τα δύο χρόνια μέχρι να ξεκαθαρίσουν τα πάντα, να  υπάρχει συνολική λειτουργία του Χ.Κ. Πάντα έλεγα ότι η λειτουργία του Χ.Κ.Φ., μας ενδιαφέρει να είναι νόμιμη, αλλά μας ενδιαφέρει να λειτουργεί στο σύνολό της επ’ ωφελείας και της τοπικής αλλά και της ευρύτερης δραμινής  κοινωνίας

Υπήρξαν σκοπιμότητες;
Επειδή από τις τελευταίες συνεντεύξεις που είχατε δώσει, μιλήσατε για σκοπιμότητες κάποιων συνεργατών σας. Ποιες ήταν αυτές οι σκοπιμότητες και ποιοι τις δημιούργησαν;

Δεν μίλησα για σκοπιμότητες μόνο συνεργατών μου. Στην ερώτηση, αν βλέπετε σκοπιμότητες πίσω απ’ αυτή την απόφαση, έλεγα ότι ναι υπάρχουν σκοπιμότητες, με διευκρινιστική σε επόμενη συνέντευξή μου, ανέφερα ότι οι σκοπιμότητες δεν έχουν να κάνουν με τους περιφερειακούς συμβούλους. Έχουν να κάνουν με τους ανθρώπους που κατά την άποψή μου έχουν είτε συμφέρον οικονομικό, ή όποιο άλλο συμφέρον να λειτουργεί το Χ.Κ.Φ. με τον τρόπο που λειτουργούσε όλα αυτά τα χρόνια. Οι οποίοι ανθίστανται στις προσπάθειες που κάνουμε να λειτουργήσει το Χ.Κ.Φ. με νέες βάσεις.
Θα έλεγα ότι και μια μερίδα περιφερειακών συμβούλων, ίσως στην αγωνία τους εντός εισαγωγικών ή εκτός εισαγωγικών να λειτουργήσει το Χ.Κ.Φ. νόμιμα και για το συμφέρον της Δράμας, θεώρησαν ότι μ’ αυτή την προσθήκη που έγινε στην προκήρυξη, θα μπορούσαν να το πετύχουν αυτό. Εμείς έχουμε την άποψη ότι αντίθετα, η συγκεκριμένη προσθήκη με τον τρόπο που έγινε, θα δημιουργήσει προβλήματα στη λειτουργία του Φαλακρού. Αυτή είναι η διαφοροποίηση σε σχέση με την απόφαση του Περιφερειακού Συμβουλίου (Π.Σ.).

Διαμάχη!
Όλη αυτή η διαμάχη που ξέσπασε κ. Ξανθόπουλε, έφερε στην επιφάνεια και ένα άλλο  πρόβλημα, που φαίνεται να υφίσταται. Η σχέση σας με τους περιφερειακούς συμβούλους της παράταξής σας. Συμβαίνει κάτι μέσα στην παράταξη κ. Ξανθόπουλε; Έχει σχολιαστεί και στα μέσα ενημέρωσης, ότι οπουδήποτε πηγαίνετε είστε μόνος σας. Σπάνια συνοδεύεστε από περιφερειακούς συμβούλους σε εγκαίνια και άλλες εκδηλώσεις.

Κατ’ αρχάς να κάνω μια διευκρίνιση, ότι, οι περιφερειακοί σύμβουλοι ή η παράταξη, δεν είναι μέσα στα στενά όρια της Περιφερειακής Ενότητας Δράμας. Είναι παράταξη που διαχέεται και αφορά όλη την Περιφέρεια. Δεν υπάρχει παράταξη με επικεφαλής τον Γιάννη Ξανθόπουλο με την στενή έννοια του όρου. Είναι με την ευρεία έννοια του όρου. Θα έλεγα ότι επιλογή των περιφερειακών συμβούλων ήταν, από την πρώτη χρονιά, να μην συμμετάσχουν σε όλες τις εκδηλώσεις τις οποίες πραγματοποιούσαμε. Δεν ξέρω για ποιο λόγο. Στην πορεία των πραγμάτων δημιουργήθηκε με έναν περιφερειακό σύμβουλο μια δυσαρέσκεια η οποία εκφράστηκε πολλές φορές μέσα από τον Τύπο…


Εντούτοις, κ. Ξανθόπουλε, όλο αυτό σχολιάστηκε αρνητικά, ουσιαστικά η διαφωνία που είχατε για το Φαλακρό, ως έντονη αντίθεσή σας απέναντι στον κ. Γιαννακίδη και ότι  υπήρξε κάποια διαμάχη μεταξύ σας.
Οι όποιες διαφοροποιήσεις μου ή διαφωνίες ή συγκρούσεις είτε προς τα κάτω, με τους περιφερειακούς συμβούλους, είτε προς τα πάνω με τον περιφερειάρχη, έχει να κάνει πάντοτε από την μεριά μου, όταν δεν υπηρετούνται οι αρχές μας, όταν δεν υπηρετούνται η νομιμότητα και το συμφέρον των πολιτών.
Η σύγκρουση, που δεν είναι σύγκρουση, η διαφωνία με τον περιφερειάρχη, είναι ότι δύο φορές η Εκτελεστική Επιτροπή, παρουσία του περιφερειάρχη, ενώ αποφάσισε ομόφωνα να στηρίξει την πρόταση του αντιπεριφερειάρχη Δράμας, την εισήγηση προς το Περιφερειακό Συμβούλιο για την συγκεκριμένη διακήρυξη της μίσθωσης του Χ.Κ.Φ., και τις δύο φορές, δυστυχώς, η απόφαση αυτή της Εκτελεστικής Επιτροπής, δεν εφαρμόστηκε. Δυο φορές αναβλήθηκε το θέμα στο Περιφερειακό Συμβούλιο, όταν κάποιοι περιφερειακοί σύμβουλοι, επαναλαμβάνω επειδή δεν γνώριζαν το θέμα, εν αγνοία τους, ή κάποιοι επειδή θεωρούσαν ότι έτσι υπηρετείται καλύτερα το συμφέρον της λειτουργίας του Φαλακρού που είναι λάθος. Εκεί υπάρχει η διαφωνία μου. Όταν ένα όργανο αποφασίζει, δεν μπορεί μετά, επειδή κάποιοι με κάποιες προφάσεις βάζουν κάποια προσχώματα να μην υλοποιείται η απόφαση του οργάνου.
Δυστυχώς η εμμονή μου στο να λειτουργούν τα όργανα σύμφωνα με τις γραφές και τους νόμους, η εμμονή μου να υπηρετείται το δημόσιο συμφέρον, η εμμονή μου να υπηρετείται το δίκαιο και το συμφέρον των Δραμινών πολιτών, δημιουργεί φαινόμενα σύγκρουσης με κάποιους, είτε σκόπιμα, είτε επειδή έχουν μάθει να λειτουργούν με ένα διαφορετικό τρόπο και φαινομενικά φαίνεται να υπάρχουν συγκρούσεις.



Η αλλαγή του τηλεφωνικού κέντρου του Διοικητηρίου και η επιστροφή των χρημάτων του ευμοιριδόσημου

«Το τηλεφωνικό κέντρο είναι μια καραμπινάτη υπόθεση, πώς ένα θέμα το οποίο είναι μικρό, τυπικό θα έλεγα, αλλά και ουσιαστικό όσον αφορά τη νομιμότητα και το συμφέρον των Δραμινών πολιτών, κάποιοι, επειδή ήθελαν να πλήξουν κατά την άποψή τους τον Γιάννη Ξανθόπουλο, δημιούργησαν θέμα.»


ΣΤΟ ΔΕΥΤΕΡΟ μέρος της συνέντευξης του αντιπεριφερειάρχη Δράμας κ. Γιάννη Ξανθόπουλου στον «Πρωινό Τύπο», γίνεται λόγος για δύο θέματα, τα οποία δεν έχουν τύχει ιδιαίτερης προβολής από τον τοπικό Τύπο, παρουσιάζουν όμως μια σημαντική ιδιαιτερότητα για τη λειτουργία της Τοπικής Αυτοδιοίκησης. Το ένα ζήτημα αφορά την αλλαγή του τηλεφωνικού κέντρου του κτηρίου του Διοικητηρίου όπου στεγάζεται η Αντιπεριφέρεια Δράμας και πλείστες όσες δημόσιες υπηρεσίες.
            Το δεύτερο θέμα αφορά το γνωστό μας ευμοιριδόσημο. Εκείνο το ειδικό τέλος που επέβαλε ο πρώην νομάρχης Δράμας κ. Κώστας Ευμοιρίδης και το οποίο λειτούργησε για περίπου 6-7 χρόνια. Ο κ. Ξανθόπουλος, ζήτησε να δοθούν τα χρήματα αυτά πίσω στον Δραμινό λαό. Είτε σ’ αυτούς που τα πλήρωσαν, είτε με την δημιουργία ενός μεγάλου έργου στο νομό!

Να ασχοληθούμε και με δυο άλλα θέματα κ. Ξανθόπουλε. Το ένα είναι με το τηλεφωνικό κέντρο του διοικητηρίου. Κάποια στιγμή αλλάξατε ολόκληρο τον μηχανισμό, ενώ ακολούθησαν μηνύσεις και η υπόθεση βρίσκεται στον εισαγγελέα; Τι ακριβώς γίνεται μ’ αυτό;

Το τηλεφωνικό κέντρο (τηλ.κ.) είναι μια καραμπινάτη υπόθεση, πώς ένα θέμα το οποίο είναι μικρό, τυπικό θα έλεγα, αλλά και ουσιαστικό όσον αφορά τη νομιμότητα και το συμφέρον των Δραμινών πολιτών, κάποιοι, επειδή ήθελαν να πλήξουν κατά την άποψή τους τον Γιάννη Ξανθόπουλο, δημιούργησαν θέμα. Τι έγινε με το τηλεφωνικό κέντρο.
Διαπιστώσαμε το 2012, μετά από δύο εκτεταμένες βλάβες του τηλεφωνικού κέντρου, και επειδή κάποιοι οι οποίοι είχαν εγκαταστήσει το τηλεφωνικό κέντρο και είχαν πείσει τη διοίκηση μέχρι το 2010, δηλαδή τον τότε νομάρχη επί δέκα χρόνια, ότι υπήρχε αναγκαιότητα να υπάρχει συντηρητής μόνιμος του τηλεφωνικού κέντρου και οδηγούσαν τα πράγματα στο να υπάρχουν επί δέκα χρόνια συμβάσεις έργου 10.000 € συν ΦΠΑ γύρω στις 12.000 € επί 10 χρόνια πάνω από 100.000 €, οι συγκεκριμένοι άνθρωποι είχαν αιχμάλωτο το τηλεφωνικό κέντρο, ας μου επιτραπεί η έκφραση. Και όταν εμείς πλέον θεωρήσαμε ότι δεν χρειάζεται να υπάρχει μόνιμος συντηρητής τηλ. κ., άρα δεν θα συνεχίζαμε το καθεστώς των συμβάσεων. Όταν χάλασε το τηλ. κ. και απευθυνθήκαμε σε κάποιους άλλους για να το διορθώσουν, δεν μας χορηγούσαν τους κωδικούς για να έχουμε πρόσβαση στο σύστημα, με το αστείο επιχείρημα ότι είναι πνευματικό τους κεκτημένο και ιδιοκτησία, ενώ έχουν πληρωθεί γι’ αυτό. Το τηλεφωνικό κέντρο είναι ιδιοκτησία της Περιφέρειας, άρα ό,τι είχε να κάνει με κωδικούς είχε πληρωθεί.
Οπότε στην αδυναμία μας να λειτουργήσει σωστά το τηλ. κ., επί 15 μέρες δεν είχε πρόσβαση η αντιπεριφέρεια με τον έξω κόσμο, είχαμε το δικαίωμα να το κάνουμε, να αντικαταστήσουμε το τηλεφωνικό κέντρο. Και το αντικαταστήσαμε με ένα ισάξιο και καλύτερο τηλ. κ., με ελάχιστα χρήματα, γύρω στις 20.000 ευρώ. Δηλαδή σε δύο χρόνια που δεν θα έχουμε συμβάσεις συντηρητή, θα αποσβεστεί το έξοδο αυτό. Για να το πω διαφορετικά, στα 10 χρόνια που είχαν αυτή την σύμβαση έργου, θα μπορούσαμε να αγοράσουμε πέντε τηλεφωνικά κέντρα. Ήδη έχει παρέλθει ένας χρόνος και δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα, καμία βλάβη, ενώ πέρυσι, το 2012, είχαμε δύο βλάβες. Τυχαίο; Δεν ξέρω… Και κάναμε τη διαδικασία της ανάθεσης που είχα το δικαίωμα εκ του νόμου να το κάνω.
Τότε αυτοί προσέφυγαν, γιατί υπήρχε ένα τυπικό πρόβλημα, το οποίο δεν πρόβλεψε ο νόμος και προσέφυγαν στην Οικονομική Επιτροπή της Περιφέρειας, την οποία μπέρδεψαν ή φοβήθηκαν κάποιοι στην Οικονομικό Επιτροπή.

Η οποία άργησε τότε να διαθέσει την ανάλογη πίστωση;

Αυτό που κάνει η Οικονομική Επιτροπή, είναι να διαθέτει τις πιστώσεις. Ο νόμος λέει ότι η Οικονομική Επιτροπή διαθέτει την πίστωση. Δηλαδή, τους λες εσύ ότι θα κάνεις αυτή την δαπάνη, και αυτοί ελέγχουν τον προϋπολογισμό αν υπάρχουν τα χρήματα. Η Οικονομική Επιτροπή δεν είναι αυτή η οποία αναθέτει τις εργασίες. Κάποιοι στην Οικονομική Επιτροπή, νόμιζαν τότε ότι αυτοί πρέπει να κάνουν την ανάθεση. Εγώ τους έλεγα ότι δεν έχουν εκ του νόμου αυτή την αρμοδιότητα. Τώρα, που ήρθε διευκρινιστική από το Υπουργείο, μου είπαν ότι είχα δίκιο τότε! Και έχουν αντιληφθεί ότι πλέον αυτές τις διαδικασίες τις κάνει ο αντιπεριφερειάρχης. Ο περιφερειάρχης έχει παραχωρήσει σ’ εμάς την αρμοδιότητα.
Στο προσεχές Περιφερειακό Συμβούλιο, θα υπάρχει εισήγηση της νέας προέδρου της Οικ. Επ., η οποία θα λέει ότι αυτό το πράγμα είναι αρμοδιότητα του περιφερειάρχη και του αντιπεριφερειάρχη και όχι της Οικ. Επ. Δηλαδή, επιτέλους, έχουν αντιληφθεί ότι δεν είναι δική τους αρμοδιότητα. Τους λέγαμε τότε, ότι, αν για την οποιαδήποτε προμήθεια θα πρέπει να αποφασίζει η Οικ. Επ., τότε εδώ δεν θα μπορούσε να γίνει τίποτα.

Αναφορικά με το γνωστό ευμοιριδόσημο. Ζητήσατε να δοθούν αυτά τα χρήματα που εισπράχθηκαν επί της πρώην Νομαρχίας του κ. Ευμοιρίδη, ως τέλη, πίσω στους Δραμινούς που τα πλήρωσαν. Σε ποιο σημείο βρίσκεται αυτή η υπόθεση;

Γνωρίζετε την όλη στάση μου στο ευμοιριδόσημο. Ήταν η επιβολή πρόσθετων τελών και φόρων στους Δραμινούς πολίτες, από τον τότε νομάρχη κ. Ευμοιρίδη. Είχα αποδείξει τότε ως νομαρχιακός σύμβουλος της αντιπολίτευσης με ενέργειές μου προς το Υπουργείου Εσωτερικών και επί ΠΑΣΟΚ και επί Νέας Δημοκρατίας και προς τον Συνήγορο του Πολίτη, ότι και αντισυνταγματική ήταν αυτή η επιβολή των τελών και παράνομη, αυτά τα έλεγε το Υπουργείο, το Κράτος δηλαδή και ο Συνήγορος του Πολίτη και καλούσαν τότε τον νομάρχη να τα αποσύρει. Δεν τα απέσυρε επί χρόνια και τα απέσυρε στο τέλος της θητείας του.
Πριν από ένα χρόνο, πληροφορήθηκα ότι το Περιφερειακό Συμβούλιο της Κεντρικής Μακεδονίας, αποφάσισε να επιστρέψει χρήματα προς τους πολίτες της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας και ειδικά του νομού Χαλκιδικής, γιατί είχαν επιχειρήσει για ένα διάστημα και το είχαν κάνει, να επιβάλουν κι αυτοί πρόσθετο για τη δεύτερη παραθεριστική κατοικία και ήταν ανάλογη περίπτωση. Εκεί είχαν την ευαισθησία να επιστρέψουν τα χρήματα. Έτσι ξεκίνησα κι εγώ τη διαδικασία να γίνει το ίδιο και εδώ, να επιστραφούν σε όσους είχαν πληρώσει τότε χρήματα για τα τέλη.
Ξεκίνησα τη διαδικασία, προσέφυγα και προς τον Εισαγγελέα να ελέγξει την νομιμότητα της πράξης του κ. Ευμοιρίδη, και προς την Αποκεντρωμένη Διοίκηση,  και προς το Υπουργείο Εσωτερικών και προς την Περιφέρεια Αν. Μακεδονίας – Θράκης. Αυτό το οποίο μέχρι τώρα έχει καταγραφεί και πρόσφατα έχει έρθει απόφαση από την Αποκεντρωμένη Διοίκηση, η οποία λέει για το συγκεκριμένο θέμα, ότι όσον αφορά το πειθαρχικό του θέματος, ότι έχει παραγραφεί το αδίκημα. Λέει ότι ο χρόνος παραγραφής είναι η πενταετία και έχει παραγραφεί. Το πειθαρχικό κομμάτι του αδικήματος. Το να διωχθεί δηλαδή πειθαρχικά ο τότε νομάρχης και αυτοί που αποφάσισαν. Δεν ξέρω αν υπάρχει ποινικό θέμα, γιατί αναφέρει ότι αυτό είναι θέμα εισαγγελίας. Το θέμα της επιστροφής των χρημάτων είναι ακόμα σε ισχύ. Δεν έχει παραγραφεί και πιθανόν να έχουμε εξελίξεις.
Όσον αφορά το ευμοιριδόσημο, αλλά και όσον αφορά το θέμα του Τελωνείου Εξοχής, πολλοί πολίτες οι οποίες τώρα με βλέπουν, μου λένε, Γιάννη, είχες δίκιο τότε όταν τα έλεγες. Το δίκιο που αποδεικνύεται, προέρχεται από το γεγονός όχι ότι ο Γιάννης Ξανθόπουλος είναι πιο έξυπνος απ’ τους άλλους όταν θέτει έγκαιρα κάποια θέματα, είναι γιατί όταν ασχολούμαι με ένα θέμα, ασχολούμαι με το θέμα απ’ όλες τις πλευρές χωρίς σκοπιμότητες. Απλά ελέγχω την νομιμότητα των πράξεων και το δημόσιο συμφέρον.
Όταν έλεγα ότι δεν χρειάζεται να γίνει το κτήριο του τελωνείου Εξοχής γιατί σε ένα χρόνο μπαίνει η Βουλγαρία στην Ε.Ε., ο τότε νομάρχης ανέβηκε στα σύνορα, μάζεψε όλους τους τοπικούς παράγοντες και δείχνοντας το χωριό, είπε ότι αυτός ο οποίος κατάγεται απ’ αυτό το χωριό εδώ στα σύνορα, δεν θέλει να γίνει το τελωνείο. Δεν έλεγε το κτήριο, έλεγε δεν θέλει να γίνει το τελωνείο. Και φυσικά βλέποντας τώρα μ το κτήριο να χειμάζει και να καταστρέφεται, δόθηκε γύρω στο 1,5 εκατομμύριο ευρώ εκεί, λένε Γιάννη είχες δίκιο δεν χρειαζόταν το κτήριο.

Αυτό που ήθελα να καταλήξω με το ευμοιριδόσημο κ. Ξανθόπουλε, ποιος θα δώσει πίσω αυτά τα χρήματα και με ποιο τρόπο. Η περιφέρεια, η αντιπεριφέρεια Δράμας ή αυτοί που ψήφισαν τότε το θέμα, το συλλογικό όργανο.

Σας λέω ότι υπάρχει προηγούμενο γι’ αυτό, δεν το θυμήθηκα ξαφνικά, ούτε για εκδικητικούς λόγους. Προέκυψε γιατί υπήρχε απόφαση του Περιφερειακού Συμβουλίου της Κεντρικής Μακεδονίας να επιστραφούν, από χρήματα του Περιφερειακού Συμβουλίου της Κεντρικής Μακεδονίας. Από εκεί θα επιστραφούν. Τώρα θα μου πείτε, αν παρθεί μια τέτοια απόφαση, πού θα βρεθούν όλοι αυτοί οι οποίοι είχαν πληρώσει, αν υπάρχουν παραστατικά ή όχι. Αν τελικά παρθεί μια τέτοια απόφαση, που θεωρώ ότι θα είναι μια γενναία απόφαση από το Περιφ. Συμβ. αν τελικά έρθει τα θέμα, η πρότασή μου θα είναι αφού υπολογιστούν πόσα είναι αυτά τα χρήματα, έχω μια τάξη μεγέθους πόσα είναι…

Πόσα είναι κ. Ξανθόπουλε;

Σε δραχμές, υπολογίζω ότι ήταν περίπου 400.000.000 δρχ. κάθε χρόνο. Πρέπει να  ήταν από το 2000 μέχρι το 2006 ή 2007, γύρω στα 6 ή 7 χρόνια. Άρα μιλάμε για περίπου 4-5 εκατομμύρια ευρώ σήμερα!

Υπάρχει η πιθανότητα να κληθούν οι νομαρχιακοί σύμβουλοι που ψήφισαν τότε να πληρώσουν αυτό το ποσό συνολικά, όπως έγινε για παράδειγμα με το ΚΕΚ της πρώην Νομαρχίας;

Δεν ξέρω. Να σας πω ποια θα ήταν η πρότασή μου, γιατί πιθανόν να μην έχουν τα παραστατικά όλοι όσοι είχαν πληρώσει αυτό το ποσό. Η δικιά μου πρόταση προς το Περιφ. Συμβ., θα είναι μ’ αυτό το ποσό να γίνει κάποιο σημαντικό έργο στο νομό Δράμας, ώστε να αποδοθεί δικαιοσύνη. Ώστε αυτό το συγκεκριμένο έργο, που μπορεί να είναι και κοινωνικό έργο, ότι έγινε με τα χρήματα αυτά, τα χρήματα των Δραμινών. Και νομίζω ότι θα το αποδεχθεί αυτό η Δραμινή κοινωνία.
Τώρα, όσον αφορά αν θα καταλογιστούν ευθύνες σ’ αυτούς οι οποίοι αποφάσισαν τότε, δεν μπορώ να το γνωρίζω. Εγώ πάντως έχω αυτή την άποψη, ότι ναι, θα πρέπει να καταλογίζονται τα ποσά αυτά σ’ αυτούς οι οποίοι αποφασίζουν παράνομα. Και έχω κάνει πρόταση προς την Εκτελεστική Επιτροπή, που δυστυχώς δεν έχει γίνει αποδεκτή. Επειδή καλούμαστε τώρα, και έχω κληθεί πολλές φορές κι εγώ σαν εκπρόσωπος της Περιφέρειας, να πληρώσουμε δαπάνες οι οποίες αποδείχθηκαν εκ μέρους των ελεγκτικών αρχών ότι παρανόμως έγιναν, παρ’ όλα αυτά αυτοί οι οποίοι επιτέλεσαν το συγκεκριμένο έργο προσέφυγαν στα δικαστήρια και δικαιώθηκαν και είμαστε υποχρεωμένοι εμείς να πληρώσουμε, η δική μου πρόταση προς την Εκτ. Επιτροπή ήταν, να προσφύγουμε εμείς εναντίον αυτών που έδωσαν αυτές τις παράνομες εντολές και να πληρώσουν αυτοί.
Δηλαδή, για να προσωποποιήσουμε, αν ο αντιπεριφερειάρχης Δράμας δώσει μια εντολή και γίνει μια δημόσια δαπάνη, η οποία θεωρηθεί από τις ελεγκτικές αρχές ότι ήταν παράνομη, ναι, να πληρώσω εγώ από την τσέπη μου.

Εννοείται δηλαδή τον πρώην νομάρχη;


Ναι. Αυτά τα οποία πληρώνουμε τώρα εμείς, τα πληρώνει ο Δραμινός πολίτης.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΓΡΑΨΕ ΤΗ ΓΝΩΜΗ ΣΟΥ