ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΑΝΤΙΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΡΧΗ ΔΡΑΜΑΣ Γ. ΞΑΝΘΟΠΟΥΛΟΥ ΓΙΑ ΤΟ ΕΣΠΑ
Πιθανότητα να απενταχθούν έργα από το ΕΣΠΑ, για τα οποία δεν
έχουν υπογραφεί συμβάσεις – Άγνωστη η τύχη έργων όπως η ανακατασκευή των οδών
Φιλίππου και Λ. Στρατού και πολλών άλλων
Του Θανάση Πολυμένη
ΜΑΥΡΑ τα μαντάτα για την πορεία και το μέλλον των έργων της
τρέχουσας προγραμματικής περιόδου του ΕΣΠΑ για το νομό Δράμας, τα οποία ναι μεν
έχουν ενταχθεί στο εν λόγω πρόγραμμα, που όμως ακόμα δεν προχώρησαν σε
διαγωνιστική διαδικασία και δεν έχουν υπογραφεί συμβάσεις με εργολάβους για να
υλοποιηθούν! Και ο λόγος; Ότι το Υπουργείο Υποδομών, χρειάζεται χρήματα για να
υλοποιήσει άλλα έργα που έχουν ενταχθεί στα διάφορα τομεακά προγράμματα των Υπουργείων
και υπάρχουν υπερδεσμεύσεις γι’ αυτά. Σαν να λέμε, πάλι η κεντρική διοίκηση στη
μέση.
Αυτό είναι
το κεντρικό νόημα των όσων είπε χθες το μεσημέρι σε συνέντευξη Τύπου που
παραχώρησε στα τοπικά μέσα ενημέρωσης, ο αντιπεριφερειάρχης Δράμας κ. Γιάννης
Ξανθόπουλος. Όλα αυτά, συζητήθηκαν το βράδυ της Δευτέρας στην τακτική
συνεδρίαση του περιφερειακή συμβούλιο της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και
Θράκης, σε θέμα που αφορούσε την κατάρτιση και τον προγραμματισμό της νέας προγραμματικής
περιόδου ή άλλως του νέου ΕΣΠΑ, για την περίοδο 2014-2020.
Κάνοντας
μια αποτίμηση της τρέχουσας προγραμματικής περιόδου του ΕΣΠΑ,. ο κ. Ξανθόπουλος
είπε ότι, τα έργα που σήμερα η Δράμα ως περιφερειακή ενότητα αγγίζουν το 10,79%
του συνόλου του προγράμματος, όταν την ίδια ώρα ο Έβρος υλοποιεί έργα σε
ποσοστό 30%, η Καβάλα 23%, η Ροδόπη 16 και η Ξάνθη 11% στο σύνολο του ΕΣΠΑ,
επισημαίνοντας ότι κυρίως ο σχεδιασμός αυτός είχε γίνει ήδη από την προηγούμενη
κρατικής Περιφέρεια και όχι από την υφιστάμενη αιρετή διοίκηση της Π.Α.Μ.Θ. Για
να διαπιστώσει στη συνέχεια, ότι η Δράμα υπολείπεται σε ανάπτυξη από τους
άλλους νομούς της Περιφέρειας και ότι πρέπει να γίνει αγώνας δρόμου για να τους
προλάβουμε. Τονίζοντας ότι, ακόμα και τα ίδια ποσοστά έργων να έχουμε στη νέα
προγραμματική περίοδο και πάλι δεν θα προφτάσουμε αυτούς που είναι μπροστά μας.
Μονοπρόσωπο όργανο ο
περιφερειάρχης!
Στις
δηλώσεις του μεταξύ άλλων, ο κ. Ξανθόπουλος είπε ότι πρότεινε προς το περιφερειακό
συμβούλιο, να αλλάξει η υπάρχουν κατάσταση, ώστε να μην αποφασίζει μόνος του ο
περιφερειάρχης για την ένταξη των έργων στο ΕΣΠΑ, ως «μονοπρόσωπο όργανο», αλλά
το περιφερειακό συμβούλιο ως «συλλογικό όργανο», ζητώντας να γίνει αλλαγή, πέρα
από τις αποφάσεις του, το περιφερειακό συμβούλιο να αποφασίζει και να επιβλέπει
για την υλοποίηση του περιφερειακού προγράμματος.
Φθηνότερα έργα
Για άλλη
μια φορά, ο κ. Ξανθόπουλος αναφέρθηκε στην κατασκευή φθηνότερων έργων στην
Ελλάδα, επισημαίνοντας ότι σύμφωνα με δημοσιεύματα, η Ελλάδα κατασκευάζει έργα
ακριβότερα κατά 30% σε σχέση με τον μέσο όρο στην Ευρωπαϊκή Ένωση.
Γιατί μείναμε πίσω;
Σε ερώτηση
του «Π.Τ.», γιατί μείναμε τόσο πίσω ως νομός σε εντάξεις έργων στο ΕΣΠΑ και τι
μπορούμε να κάνουμε ώστε πιθανόν να προλάβουμε την επόμενη προγραμματική περίοδο,
ο κ. Ξανθόπουλος έκανε αναφορά στην χθεσινή επίσκεψη του περιφερειάρχη κ.
Γιαννακίδη στη Δράμα.
Ανέφερε ότι
έγινε μια σύσκεψη χθες το πρωί, όπου έγινε συζήτηση για την πορεία των έργων
ΕΣΠΑ στην περιφερειακή ενότητα Δράμας και στη συνέχεια πήγαν και στον δήμαρχο
Δράμας κ. Χαρακίδη για να συζητήσουν την πορεία των έργων του Δήμου που είναι
ενταγμένα στο ΕΣΠΑ.
Όπως είπε ο
αντιπεριφερειάρχης Δράμας, «ειπώθηκε από τον κ. Γιαννακίδη ότι έχει κλείσει ήδη
το ΕΣΠΑ. Δεν μπορούμε να εντάξουμε νέα έργα. Και όχι μόνο αυτό. Ζητούνται από
το Υπουργείο Υποδομών να γίνουν ακόμα και απεντάξεις έργων από το περιφερειακό
πρόγραμμα, προκειμένου να βρεθούν χρήματα για τα έργα που έχουν ενταχθεί στα τομεακά προγράμματα
των υπουργείων. Υπάρχουν υπερδεσμεύσεις στο πρόγραμμα του Υπουργείου Υποδομών
στα έργα και θέλουν να απεντάξουν δικά μας έργα για τα οποία δεν έχουν γίνει
συμβάσεις και πιθανόν να μην προχωρήσουν και να πάνε τα χρήματα στα τομεακά των
υπουργείων. Η απάντηση στο ερώτημά σας, είναι ότι δεν μπορούμε να κάνουμε
τίποτα, ώστε η Δράμα να έχει περισσότερα έργα ενταγμένα στην τρέχουσα
προγραμματική περίοδο γιατί ουσιαστικά έχει κλείσει το πρόγραμμα», είπε ο κ.
Ξανθόπουλος.
Διευκρινιστικά σε επόμενη ερώτηση
του «Π.Τ.» ζητήσαμε από τον κ. Ξανθόπουλο να μας πει αν συζητήθηκε για το ποια
θα είναι τα έργα τα οποία πιθανόν θα κοπούν στη συνέχεια. Ο κ. Ξανθόπουλος είπε
ότι την ερχόμενη Παρασκευή ο κ. Γιαννακίδης θα έχει συνάντηση με τους αρμόδιου
του ΕΣΠΑ στο Υπουργείο Υποδομών ώστε να ασκηθεί σχετική πίεση. Η οδηγία που
εκδόθηκε από το αρμόδιο Υπουργείο Υποδομών, λέει ότι όσα έργα τα οποία έχουν
συμβασιοποιηθεί, δεν έχουν υπογραφεί συμβάσεις μέχρι 10 Αυγούστου 2013, μόνο
αυτά θα υλοποιηθούν. Από εκεί και πέρα, κανένα άλλο έργο, έστω και αν έχει
ενταχθεί στο ΕΣΠΑ, δεν θα προχωρήσει, τουλάχιστον για την τρέχουσα
προγραμματική περίοδο και θα περιμένει την ένταξή του στην επόμενη, 2014-2020.
Ζητώντας περισσότερες
διευκρινίσεις, ο «Π.Τ.» ρώτησε τον κ. Ξανθόπουλο, αν για παράδειγμα η
ανακατασκευή και ανάπλαση των οδών Φιλίππου και Λ. Στρατού που εντάχθηκαν πριν
από μερικές μόλις μέρες στο ΕΣΠΑ θα κοπούν, ο κ. Ξανθόπουλος απάντησε:
«Ναι, ακριβώς αυτό λέω. Επειδή
δεν έχει γίνει σύμβαση και επειδή δεν έχει ακόμα ξεκινήσει η διαγωνιστική
διαδικασία. Την Παρασκευή που θα είναι ο κ. Γιαννακίδης στην Αθήνα, για
συγκεκριμένα έργα, επειδή υπάρχει και μια δέσμευση του υπουργείου ότι η Δράμα θα
εντάξει έργα 75 εκατ. € παραπάνω από τα έργα ΕΣΠΑ που διαχειρίζεται, θα γίνει
πίεση να υλοποιηθεί αυτή η δέσμευση του υπουργείου. Δεν είμαστε σίγουροι ότι θα
γίνει. Εν κατακλείδι, για τα έργα που δεν θα μπουν τώρα στο ΕΣΠΑ, θα γίνει μια
προσπάθεια, το 2014 να υλοποιηθούν ώστε να μην υπάρξει κενό διάστημα ενός ή δύο
χρόνων μεταξύ της παλιάς και της νέας προγραμματικής περιόδου.»
Οδικοί άξονας Δράμας
– Καβάλας - Αμφίπολης
Αναφορικά με τον βασικό οδικό
άξονα Δράμας – Καβάλας, για τον οποίο ξεκίνησαν μελέτες ώστε στο τέλος του 2014
να ξεκινήσουν οι δημοπρασίες αυτού του άξονα, ο κ. Ξανθόπουλος είπε ότι θα είναι
έτοιμα να ενταχθούν στην νέα προγραμματική περίοδο. Όσον αφορά τον άξονα Δράμας
– Αμφίπολης, ολοκληρώνονται εντός τρέχοντος έτους οι σχετικές μελέτες που
ξεκίνησαν πριν 6-7 χρόνια. Μένουν να γίνουν άλλες δύο μελέτες, η μία αφορά την
άνω διάβαση της σιδηροδρομικής γραμμής στα Κουδούνια και του κόμβου εκεί
ξεκίνησε, αλλά δεν ξεκίνησε η μελέτη των τεχνικών έργων για τον υπόλοιπο οδικό
άξονα. Σ’ αυτόν τον άξονα εμπλέκεται και η περιφέρεια Κεντρ. Μακεδονίας και
χρειάζεται μεγαλύτερη προσπάθεια σ’ αυτό.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
ΓΡΑΨΕ ΤΗ ΓΝΩΜΗ ΣΟΥ