Τρίτη 23 Οκτωβρίου 2007

Πανεπιστήμιο στη Δράμα; Ναι, γιατί όχι!

Ένα από τα θέματα τα οποία τα τελευταία χρόνια απασχολούν έντονα το νομό της Δράμας, τους πολίτες του και τα αιρετά στελέχη του, είναι η δημιουργία αυτόνομου ΤΕΙ και πανεπιστημιακής σχολής. Τους τελευταίους μήνες μάλιστα, είτε λόγω της προεκλογικής περιόδου αλλά και μετά από αυτήν εξαιτίας των δηλώσεων του αντιπρύτανη του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης (βλέπε προηγούμενα φύλλα εφημερίδας ΗΧΩ), το θέμα κυριαρχεί για άλλη μια φορά.

Η «ΗΧΩ» πρώτη ανακίνησε το ζήτημα των δηλώσεων του αντιπρύτανη του Δ.Π.Θ. κ. Καραμπίνη σε εφημερίδα της Κομοτηνής, και μάλιστα σε δηλώσεις του ο ίδιος είπε ότι τα λόγια του παρερμηνεύτηκαν, ότι δηλαδή το Δ.Π.Θ. δεν ενδιαφέρεται άμεσα για την επέκτασή του στην Καβάλα και στη Δράμα. Η «ΗΧΩ» μάλιστα είχε φιλοξενήσει και δηλώσεις του την περασμένη εβδομάδα. Ο ίδιος, μπήκε στον κόπο να δημοσιοποιήσει μια επιστολή διάψευσης όσων γράφτηκαν για τις δηλώσεις του στην Κομοτηνή, προς τον βουλευτή του ΠΑΣΟΚ Δράμας κ. Αηδόνη ο οποίος είχε καταθέσει σχετική ερώτηση στη Βουλή, μόνο που η επιστολή αυτή έφτασε μόνο σε μερίδα του Τύπου (όχι σε όλους), αλλά δεν έφτασε ποτέ στο ίδιο το γραφείο του κ. Αηδόνη. Και ο ίδιος ο βουλευτής πληροφορήθηκε την επιστολή του κ. Καραμπίνη από την μερίδα του Τύπου Καβάλας και Δράμας όπου δημοσιεύθηκε.

Από εκεί και πέρα, οι απόψεις των πολιτών για το αν θα πρέπει ή όχι να ασχολούμαστε με την ίδρυση πανεπιστημιακών σχολών στη Δράμα, διίστανται, πραγματικά. Βεβαίως και καλό θα ήταν να δημιουργηθεί μία τουλάχιστον πανεπιστημιακή σχολή. Το θέμα είναι όμως, αν αξίζει τον κόπο να γίνεται αυτό κυρίαρχο θέμα, ή αν αξίζει τον κόπο να καταναλώνονται εργατοώρες για ένα ζήτημα αμφιβόλου κατάληξης, ή αν το ζήτημα αυτό είναι πανάκεια για τη Δράμα.

Η πραγματικότητα είναι ότι το ζήτημα της ίδρυσης πανεπιστημιακών σχολών στη Δράμα ή η δημιουργία αυτόνομου ΤΕΙ, σαφώς και δεν είναι πανάκεια. Με τίποτα! Θα είναι όμως μια σημαντική πηγή οικονομικών εσόδων για την πόλη της Δράμας, κυρίως. Όσον αφορά κυρίως στην ενοικίαση κατοικιών, φαγητό και διασκέδαση των φοιτητών. Όμως, είναι μόνο αυτό το ζήτημα; Είναι μόνο ζήτημα του τι χρήμα θα αφήσουν οι ερχόμενοι φοιτητές στη Δράμα για όσα χρόνια παραμείνουν εδώ; Όχι βεβαίως!

Αύξηση φοιτητών σε μια πόλη, σημαίνει και αύξηση επιπέδου και ποιότητας ζωής στην πόλη, πέρα από την οικονομική της πηγή. (Βεβαίως πάντα υπάρχει και η αντίθετη άποψη, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι μένουμε εκεί). Περισσότεροι φοιτητές σε μια πόλη, σημαίνουν και αύξηση του πολιτιστικού επιπέδου, αν και η Δράμα δεν έχει να ζηλέψει σε πολλά πράγματα, κατά την ταπεινή μου άποψη, σε ζητήματα πολιτισμού. Διαφορετικές απόψεις, διαφορετικά πολιτιστικά επίπεδα. Νέες ιδέες, νέες απόψεις που θα μπορούσαν να δημιουργήσουν ένα σημαντικό πολιτιστικό επίπεδο στην πόλη. Αύξηση φοιτητών σε μια πόλη σαν τη Δράμα, σημαίνει και πληθυσμιακή αύξηση στο μέλλον με πολλούς τρόπους που δεν είναι ώρα να αναλύσουμε. Κοιτάξτε πόσο διαφορετικές στη λειτουργία τους είναι πόλεις που έχουν πανεπιστήμια όπως η Αλεξανδρούπολη, η Κομοτηνή, η Ξάνθη, οι Σέρρες, η Λάρισα, ο Βόλος και άλλες. Ακόμα και η Καβάλα που δεν έχει πανεπιστήμιο αλλά έχει αυτόνομες σχολές ΤΕΙ, έχει διαφορετικό τρόπο λειτουργίας. Οι πόλεις αυτές λειτουργούν διαφορετικά σε πάρα πολλά επίπεδα. Οι φοιτητές δίνουν διαφορετική ζωή λόγω των νέων ιδεών που φέρνουν μαζί τους. Μια πόλη με φοιτητές βγαίνει από την αφάνεια και τον κίνδυνο περιθωριοποίησής της.

Προσωπικά, λοιπόν, δεν έχω κανέναν λόγο να αντιδρώ στην έλευση μιας πανεπιστημιακής σχολής στη Δράμα. Το θέμα είναι, αν μπορούμε ως πόλη ή νομός να το διεκδικήσουμε και τι δυνατότητες έχουμε να το κερδίσουμε. Και πάνω απ’ όλα, και το πιστεύω αυτό, τι σχέδια επιφυλάσσει το κέντρο του κράτους στην Αθήνα για τη Δράμα. Από εκεί και πέρα, δεν συμμερίζομαι τις φωνές που λένε: έλα μωρέ και τι έγινε κι αν δεν γίνει! Ούτε βεβαίως είναι πανάκεια, αλλά είναι κάτι πολύ σημαντικό, που θα δώσει νέα ζωή στην πόλη και στο νομό της Δράμας.

10 σχόλια:

  1. Χμ...μήπως κι εγώ να αρχίσω σιγά σιγά να χτίζω νέα γειτονιά εδώ;
    Καλορίζικος ο νέος σου χώρος :)

    Πενθεσίλεια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Πού είσαι κοπέλα μου? Καιρό έχουμε να τα πούμε! Όλα καλά? Νομίζω ότι θα σου αρέσει η γειτονιά αν και θ' αλλάξεις χώρο. Έχει ωραίες δυνατότητες από άποψη διαμόρφωσης του χώρου σου. Το περιοδικό το περιμένω τον άλλο μήνα να έρθει. Κράτησα θέση στο περίπτερο από τώρα... πάντως... (χαχαχα)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Τον άλλον μήνα? Σε ευχαριστώ για το ενδιαφέρον!
    'Ελειψα για λίγο και δυστυχώς ήμουν στριμωγμένη τις τελευταίες 2 μέρες που γύρισα

    Πενθεσίλεια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Δες τι γίνεται: τα περιοδικά του είδους, και έχουν δίκιο οι άνθρωποι εδώ που τα λέμε, στέλνουν τεύχη στην επαρχία μετά από ένα μήνα περίπου, τουλάχιστον. Μη σου πω και δύο. Ο λόγος ότι, επειδή δεν πουλάνε με τη σέσουλα όπως τα άλλα ξέκωλα, όσο γυρίσουν πίσω από Αθήνα - Θεσσαλονίκη και άλλες μεγάλες πόλεις, μετά στέλνουν και στη Δράμα για παράδειγμα. Κι αυτό, φέρνει μόνο ένα περίπτερο που φέρνει πολλά, φέρνει δύο τεύχη και αυτο είναι. Εγώ πάντως... καπάρωσα ήδη ένα τεύχος όταν το φέρει! Περιμένω... που θα μου πάει! Πάντως έδωσα το όνομά σου το διαδίκτυο, αλλά δεν μου έβγαλε φωτογραφία σου! Τι γκαντεμιά είναι αυτή!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. χαχαχα!!!! Ακόμα ψάχνεις φωτογραφία μου????
    Ειμαι σίγουρη όμως ότι στο ιντερνετ βρήκες στοιχεία μου ;)
    Φωτογραφίες μου κρατάνε 2 άτομα στον ΠΑΘ και 2 με έχουν δει.
    Θα σου έστελνα όμως ένα τεύχος για να μην μπεις σε τέτοιο κόπο.
    Πού να δεις και το βιβλίο-ανθολόγιο που ετοιμάζουμε...Νέα σε λίγο καιρό :)
    Σε ευχαριστώ και πάλι πολύ!
    Πενθεσίλεια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Α, κι όσο αφορά τη δημιουργία παν/μίου ή σχολής στη Δράμα, σαν άτομο που διδάσκει σε ΤΕΙ επαρχίας- ωπ, λάθος! Περιφέρεια τώρα πια,είπαμε!!- θα σου πω ότι μακάρι να μην άνοιγαν όλα αυτά τα τμήματα, που μπορεί μεν να ενισχύουν την ντόπια αγορά, αλλά υποβαθμίζουν απίστευτα μια ανώτατη εκπαίδευση που στην Ελλάδα σε διαβεβαιώνω είναι σε υψηλότατο επίπεδο. Ρώτα όποιον έχει σπουδάσει εξωτερικό, κι εμένα συμπεριλαμβανομένης.
    Δεν μπορώ να βλέπω μικροκομματικές σκοπιμότητες εις βάρος παιδιών, οικογενειων και ονείρων. Και το χειρότερο, εις βάρος του μέλλοντος πολλών γενιών.
    Μεγάλη κουβέντα άνοιξα και θα μπορούσα να επιχειρηματολογώ επί μακρόν.
    Καλό σου βράδυ μικρέ :)
    Πενθεσίλεια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Δεν ξέρω γιατί κρατάς τόσο καλά κρυμένη την εικόνα σου, αλλά είναι δικό σου ζήτημα αυτό! Όλοι κρατάμε μυστικά από όλους τους άλλους, ακόμα κι εγώ ο ίδιος εδώ μέσα, έχω ένα καλά -πιστεύω- κρυμένο μυστικό! Ας είναι...
    Όσον αφορά το πανεπιστήμιο. Εφόσον η διασπορά των πανεπιστημιακών σχολών συνεχίζεται, λογικό είναι να απαιτώ κι εγώ ως πόλη, ως Δράμα, να γίνει μια πανεπιστημιακή σχολή. Δεν μπορεί να συνεχίζεις τη διασπορά σχόλών αλλούη κι αλλού κι εδώ να μου λες ότι η η διάσπαση των σχολών εξασθενεί την ανώτατη εκπαίδευση. Αυτά είναι τρίχες. Γιατί να έχει σχολή ας πούμε το Αγρίνιο, η Τρίπολη και να μην έχει η Δράμα. Αν θέλουν να μην ...εξασθενίσουν την ανώτατη εκπαίδευηση, τότε να πουνε: τέρμα η διασπροά. Πανεπιστημιακές σχολές θα έχουν: Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Πάτρα, Αλεξανδρούπολη. Γιατί να έχει η Ξάνθη καιόχι η Δράμα? Αυτοί άρχισαν τη διασπορά, όχι εγώ. Κι εφόσον συνεχίζουν να τη διασπούν, τότε απαιτώ κι εγώ, Αν κλείσουν σε 3 - 4 πόλεις στην Ελλάδα, έχει καλώς. Να το πουν όμως να τελειώνουμε.
    Αχ... που θα πάει θα σε βρω...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Δεν ξέρω γιατί κρατάς τόσο καλά κρυμένη την εικόνα σου, αλλά είναι δικό σου ζήτημα αυτό! Όλοι κρατάμε μυστικά από όλους τους άλλους, ακόμα κι εγώ ο ίδιος εδώ μέσα, έχω ένα καλά -πιστεύω- κρυμένο μυστικό! Ας είναι...
    Όσον αφορά το πανεπιστήμιο. Εφόσον η διασπορά των πανεπιστημιακών σχολών συνεχίζεται, λογικό είναι να απαιτώ κι εγώ ως πόλη, ως Δράμα, να γίνει μια πανεπιστημιακή σχολή. Δεν μπορεί να συνεχίζεις τη διασπορά σχόλών αλλούη κι αλλού κι εδώ να μου λες ότι η η διάσπαση των σχολών εξασθενεί την ανώτατη εκπαίδευση. Αυτά είναι τρίχες. Γιατί να έχει σχολή ας πούμε το Αγρίνιο, η Τρίπολη και να μην έχει η Δράμα. Αν θέλουν να μην ...εξασθενίσουν την ανώτατη εκπαίδευηση, τότε να πουνε: τέρμα η διασπροά. Πανεπιστημιακές σχολές θα έχουν: Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Πάτρα, Αλεξανδρούπολη. Γιατί να έχει η Ξάνθη καιόχι η Δράμα? Αυτοί άρχισαν τη διασπορά, όχι εγώ. Κι εφόσον συνεχίζουν να τη διασπούν, τότε απαιτώ κι εγώ, Αν κλείσουν σε 3 - 4 πόλεις στην Ελλάδα, έχει καλώς. Να το πουν όμως να τελειώνουμε.
    Αχ... που θα πάει θα σε βρω...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. xaxaxa! Χμ...επίμονος.
    Να σου πω Θανάση, μπορεις να ρίξεις μια ματιά στο ποστ μου και στο προφίλ μου.
    Θέλω τη γνώμη σου για αυτό.
    Θα σου τηλ αν μου επιτρέπεις

    Πενθεσίλεια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Καλησπέρα
    Λοιπον, έριξα μια γρήγορη ματιά κι από οτι κατάλαβα, μάλλον για διαφήμιση αυτου που κάνει πρόκειται. Είναι πανεύκολο σήμερα να ιδρύσεις στα χαρτιά κυρίως, μια ΜΚΟ και μάλιστα η ΕΥρωπαϊκή Ένωση τις προωθεί όσο τίποτα άλλο. Όπως και η ιδρυση Μη Κερδοσκοπικών Οργανώσεων. Πανεύκολο. Κι αν έχεις κάποιον να σε χρηματοδοτήσει, ή αν έχεις κάνα μέσον από βουλευτή και άλλα, ένας καλός λογιστής και βγάζει καλό μεροκάμματο! Ναι για... Λοιπόν, θα έλεγα, μην ασχολείσαι μαζί του. Ασε που δεν είναι ξεκάθαρος ο σκοπός, δεν λέει τι ακριβώς κάνουν και άλλα τέτοια. Άσε και το άλλο, ότι, τηλεφωνόντας στο κινητό εκείνο, μπορεί να βγάζει και ποσοστά! Είναι παλιό το κολπό! Μην τον σχολιάζεις, γιατί τον διαφημίζεις περισσοτερο. Του δίνεις βήμα και δικαιολογείς την ύπαρξή του. Αυτά, ως άποψή μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

ΓΡΑΨΕ ΤΗ ΓΝΩΜΗ ΣΟΥ