Πέμπτη, 4 Σεπτεμβρίου 2014

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠ/ΣΗΣ ΔΡΑΜΑΣ Λ. ΑΡΤΕΜΙΑΔΗΣ ΣΤΟΝ «Π.Τ.»

«Εμείς ζητάμε περισσότερη και γενναιότερη χρηματοδότηση»

Σημαντικά κενά εντοπίζονται στην Ειδική Αγωγή – Η αξιολόγηση να γίνει με σωστές διαδικασίες




Του Θανάση Πολυμένη

ΧΩΡΙΣ ιδιαίτερα προβλήματα, τόσο σε κενά στην γενική αγωγή και στην σχολική στέγη, αλλά με ελλείψεις ειδικοτήτων στην Ειδική Αγωγή και στα Ολοήμερα, χτυπάει το σχολικό κουδούνι στις 11 Σεπτεμβρίου 2014. Τα γενικότερα προβλήματα στη Δράμα βρίσκονται σε σχετικά καλό επίπεδο, όμως όπως επισημαίνει ο πρόεδρος του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ν. Δράμας κ. Λάζαρος Αρτεμιάδης, χρειάζεται μια γενικότερη γενναία χρηματοδότηση, «ώστε να μην ζητάμε συνεχώς από τα παιδιά να φέρνουν φωτοτυπικό χαρτί, χαρτόνια κλτ.»
            «Εμείς ζητάμε περισσότερη και γενναιότερη χρηματοδότηση», είναι η πρώτη κουβέντα που μας είπε ο κ. Λ. Αρτεμιάδης, μόλις ξεκινήσαμε την συνέντευξη. «Θεωρούμε ότι δεν είναι αρκετά τα χρήματα τα οποία δίνονται και δεν μπορούμε να ζητάμε συνέχεια από τα παιδιά να φέρνουν φωτοτυπικό χαρτί, χαρτόνια κτλ. Υπάρχει μια δυσκολία στα οικονομικά των σχολείων μέσα στο γενικότερο κλίμα που υπάρχει στην κοινωνία».
            Όπως επισημαίνει ο κ. Λ. Αρτεμιάδης, στο νομό Δράμας, σε γενικές γραμμές, δεν υπάρχουν ιδιαίτερα προβλήματα, κυρίως σε κενά δασκάλων στην γενική εκπαίδευση, παρά μόνο στην Ειδική Αγωγή όπου τα κενά ξεπερνούν τα 10 και στα Ολοήμερα, όπου θα υπάρξουν προβλήματα σε ειδικότητες όπως πληροφορικής, θεατρικής αγωγής, επειδή όλοι αυτά καλύπτονται μέσω ΕΣΠΑ, το οποίο αναμένεται να τρέξει από Οκτώβριο ή και Νοέμβριο ακόμη!

Θέματα θέρμανσης
            Σε ερώτηση σχετικά με το ζήτημα της θέρμανσης στα σχολεία του νομού, ο κ. Αρτεμιάδης σημειώνει ότι γενικό επίπεδο το ζήτημα αντιμετωπίζεται αρκετά καλά στους περισσότερους Δήμους της Δράμας: «Προβλήματα στη θέρμανση δεν έχουν υπάρξει σε γενικό επίπεδο. Σε πολλούς Δήμους λειτούργησαν καλά. Δεν  υπήρξαν παράπονα, σίγουρα όμως με μια οικονομία. Αλλά αναφορές ότι δεν υπήρξε θέρμανση, δεν είχαμε.»

Σχολική στέγη
            Αναφορικά με την σχολική στέγη, «στη Δράμα στα περιφερειακή Δημοτικά σχολεία, όλα λειτουργούν το πρωί και κανένα το απόγευμα. Η Δράμα από ζήτημα στέγης είναι πάρα πολύ καλά. Και τα Νηπιαγωγεία είναι όλα καινούρια και σύγχρονα. Δεν αντιμετωπίζουμε πλέον κανένα από τα παλαιότερα προβλήματα με Νηπιαγωγεία που στεγάζονταν σε καταστήματα. Δεν υπάρχουν σήμερα τέτοια. Η σχολική στέγη σε όλο το νομό της Δράμας είναι πολύ καλό επίπεδο.»

Κενά στην εκπαιδευτική διαδικασία και στην Ειδική Αγωγή
            Από τα σημαντικότερα θέματα, είναι τα κενά των δασκάλων στην εκπαιδευτική διαδικασία. «Αυτή τη στιγμή σε επίπεδο εκπαιδευτικών, γίνεται μια προσπάθεια για να στελεχωθούν τα σχολεία και στις 11 Σεπτεμβρίου να λειτουργήσουν όλα κανονικά. Υπήρξε μια καθυστέρηση εξαιτίας της αδράνειας του Υπ. Παιδείας, το οποίο προχθές ακόμα ανακοίνωσε τις αποσπάσεις από σχολείο σε σχολείο, και ακόμα-ακόμα, το Σαββατοκύριακο έβγαλε συμπληρωματικές αποσπάσεις σε γραφεία. Άρα όλα αυτά δημιουργούν ένα πρόβλημα στην οργάνωση σε τοπικό επίπεδο, σε κάθε νομό.
Στη Δράμα σε επίπεδο δασκάλων, δεν υπάρχουν αυτή τη στιγμή ανάγκες στα σχολεία. Προβλήματα όμως εντοπίζονται στον ευαίσθητο χώρο της Ειδικής Αγωγής. Όπου υπάρχει σοβαρό θέμα αυτή τη στιγμή. Λείπουν εκπαιδευτικοί. Ελπίζουμε να γίνουν προσλήψεις άμεσα, σύμφωνα με αυτά  που ανακοινώνει η πολιτική ηγεσία, ότι στις 8 Σεπτεμβρίου θα καλέσει εκπαιδευτικούς Ειδικής Αγωγής και εκπαιδευτικούς της γενικής εκπαίδευσης. Ελπίζουμε, γιατί η Ειδική Αγωγή είναι ένας χώρος που πονάει και τα κενά στη Δράμα είναι αρκετά. Και όχι μόνο σε δασκάλους, αλλά και σε ψυχολόγο, που δεν υπάρχει ούτε στο Ειδικό Σχολείο γιατί έχει συνταξιοδοτηθεί, ούτε κοινωνική λειτουργός υπάρχει επειδή έχει βγει στη σύνταξη, ενώ στο ΚΕΔΔΥ δεν υπάρχει αυτή τη στιγμή ψυχολόγος και έτσι αυτό δεν μπορεί να ολοκληρώσει τις διαγνώσεις του καθώς δεν έχει την επιστημονική ομάδα. Ελπίζουμε, θέλουμε να πιστεύουμε ότι θα καλυφθούν άμεσα.
Οι πληροφορίες σχετικά με το ΕΣΠΑ, αναφέρουν ότι θα «τρέξει» από 1 Οκτωβρίου ή από Νοέμβριο. Ήδη έχουν γίνει οι αιτήσεις. Φέτος ειδικά με τους αναπληρωτές, πρώτα βγήκε μια εγκύκλιος για την γενική αγωγή και μέχρι πριν από λίγες μέρες έκαναν για την Ειδική Αγωγή, γιατί εκκρεμούσε ένας νόμος, που φέρνει αλλαγές στον τρόπο πρόσληψης. Όλα αυτά δημιουργούν καθυστερήσεις.
Η Ειδική Αγωγή σε πανελλαδικό επίπεδο έχει τεράστιες ανάγκες. Θα πρέπει το Υπ. Παιδείας, επιτέλους, να κάνει μόνιμους διορισμούς και σε δασκάλους στη γενική αγωγή και πολύ περισσότερο στην Ειδική Αγωγή, που έχει πάνω από δέκα χρόνια, συνεχώς αναπληρωτές. Και δεν είναι λόγια που τα λέμε εμείς ή το συνδικαλιστικό κίνημα, τα είπε ο ίδιος ο υπουργός και είπε ότι τα κενά σήμερα στην εκπαίδευση είναι πάρα πολλά. Και αν πούμε ότι έχει τα στοιχεία μπροστά του, αυτή είναι η πραγματικότητα. Είναι πολλές οι συνταξιοδοτήσεις φέτος και η κατάσταση αυτή θα συνεχιστεί.»
«Κενά θα υπάρξουν επίσης και στα ολοήμερα σχολεία, όσον αφορά ειδικότητες όπως της πληροφορικής, της θεατρικής αγωγής κτλ., λόγω της μη πρόσληψης ωρομισθίων», συμπληρώνει ο κ. Αρτεμιάδης.

Πόσα σχολεία Ειδικής Αγωγής έχουμε στο Νομό Δράμας;
«Η Δράμα έχει ένα Ειδικό Σχολείο, αλλά έχει πολλά τμήματα ένταξης μέσα στις σχολικές μονάδες. Αυτή τη στιγμή είναι πάρα πολλές οι θέσεις. Σε κάθε σχολείο, σχεδόν από ένα τμήμα ένταξης. Και τα οποία είναι κενά. Γύρω στα 10 κενά πρέπει να έχουμε στην Ειδική Αγωγή. Απλά, αυτή τη στιγμή, εκείνο που καίει είναι το Ειδικό Σχολείο. Πρέπει να στελεχωθεί άμεσα. Και πρώτη προτεραιότητα είναι αυτό, η στελέχωση του Ειδικού Σχολείου.»

Η αξιολόγηση
            Περνώντας στα προβλήματα που απασχολούν τον κλάδο, ο κ. Λ. Αρτεμιάδης αναφέρεται στο ζήτημα της αξιολόγησης, για το οποίο τονίζει ότι οι δάσκαλοι έχουν πει «ναι» στην αξιολόγηση, όμως με προϋποθέσεις. Και εξηγεί:
«Αυτή τη στιγμή το κυρίαρχο ζήτημα είναι αυτό της αξιολόγησης. Να γίνει όμως ξεκάθαρο σε όλους, ότι ως εκπαιδευτικοί δεν είμαστε αντίθετοι. Μην βγει κάποιος και πει ότι οι δάσκαλοι δεν θέλουν την αξιολόγηση. Οι δάσκαλοι είπαν ναι στην αξιολόγηση, αλλά δεν θέλουν, δεν συμφωνούν μ’ αυτή την αξιολογική διαδικασία όπως το Υπουργείο προσπαθεί να την εφαρμόσει. Η οποία το μόνο που έχει να κάνει, είναι να ασχολείται μόνο με το οικονομικό κομμάτι, τις ποσοστώσεις.
Και δεν υπάρχει ούτε η βελτιωτική διαδικασία, ούτε ποιοτική αναβάθμιση. Διότι δουλειά χωρίς χρήματα δεν γίνεται. Αν το Υπουργείο δεν φροντίσει να επιμορφώσει τους εκπαιδευτικούς οι οποίοι πιθανόν να έχουν κάποια αδυναμία, αν δεν βελτιώσει την χρηματοδότηση στην σχολική μονάδα, δεν μπορεί να προχωρήσει. Αξιολόγηση ναι, με σωστές θέσεις και σωστά κριτήρια. Αυτή την στιγμή δεν υπάρχει κι εκεί είναι η αντίρρησή μας. Ναι στην αξιολόγηση, σωστά, έτσι όπως πρέπει να γίνει, με σκοπό την βελτίωση του εκπαιδευτικού έργου, όχι τιμωρητικού χαρακτήρα. Να γίνει ξεκάθαρο στην κοινωνία, ότι οι δάσκαλοι δεν θέλουν την αξιολόγηση.»

Ζητήματα επιμόρφωσης
            Αναφορικά με το ζήτημα της επιμόρφωσης, ο πρόεδρος του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ν. Δράμας σημειώνει:
«Η κατάσταση συνεχίζει να είναι κακή. Κάποια στιγμή υπήρξε μια επιμορφωτική διαδικασία, το «Διδασκαλείο», που όμως από το 2010 επί υπουργίας Διαμαντοπούλου σταμάτησε, δεν μετεκπαιδεύονται άλλο οι δάσκαλοι. Είχαν το δικαίωμα με εξετάσεις να πάνε για δύο χρόνια, κάτι πολύ σημαντικό.

Επιμορφωτικές διαδικασίες μικρής διάρκειας, τρίμηνα ΠΕΚ, 40ωρα, έχουν σταματήσει. Η όποια επιμόρφωση γίνεται, έχει να κάνει με την προσωπική θέληση του κάθε συναδέλφου, ο οποίος από την τσέπη του θα δώσει χρήματα να παρακολουθήσει είτε σεμινάρια σε άλλους νομούς, είτε σεμινάρια εξ αποστάσεως που κάνουν τα πανεπιστήμια. Είναι πολλοί συνάδελφοι στη Δράμα, οι οποίοι παρακολουθούν τέτοια σεμινάρια και κάνουν μεταπτυχιακά με δικά τους έξοδα, σε μια προσπάθεια να επιμορφωθούν σε κάθε τι καινούριο, το οποίο υπάρχει στον χώρο της εκπαίδευσης. Από πλευράς πολιτικής ηγεσίας δεν γίνεται τίποτα. Προσπάθειες καταβάλουν και οι σχολικοί σύμβουλοι, με επιμορφωτικά απογευματινά σεμινάρια μια φορά το μήνα. Αλλά οργανωμένη επιμορφωτική διαδικασία από πλευράς Υπουργείου, αυτή την στιγμή δεν υφίσταται.»