Πέμπτη 9 Ιανουαρίου 2014

ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΞΑΝΘΟΠΟΥΛΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΠΟΦΑΣΗ ΓΙΑΝΝΑΚΙΔΗ ΝΑ ΜΗΝ ΕΙΝΑΙ ΜΑΖΙ ΤΟΥ ΣΤΙΣ ΕΚΛΟΓΕΣ ΤΟΥ 2014


[Το «επέλεξα» εγώ, εμμένοντας μέχρι τελευταία στιγμή στις αρχές μου…]


Ξανθόπουλος: «Θεωρώ ότι ήταν άκομψο, γιατί αν είχε την πρόθεση να το ανακοινώσει μέσω συνέντευξης, θα έπρεπε τουλάχιστον να το πει σ’ εμένα.»




Του Θανάση Πολυμένη


ΜΕ ΜΙΑ όχι και τόσο συνηθισμένη κίνηση και πολιτικά ορθή, ο περιφερειάρχης Αν. Μακεδονίας – Θράκης και επικεφαλής της περιφερειακής παράταξης «Κοινωνική Συμμαχία» κ. Άρης Γιαννακίδης, ανακοίνωσε το μεσημέρι της Τετάρτης 8 Ιανουαρίου, σε τοπικό τηλεοπτικό σταθμό της Δράμας, ότι ο αντιπεριφερειάρχης Δράμας κ. Γιάννης Ξανθόπουλος, δεν θα είναι εκ νέου υποψήφιος με την παράταξη. Όπως συγκεκριμένα είπε ο κ. Γιαννακίδης, «ο κ. Ξανθόπουλος διάλεξε τους δικούς του δρόμους και σέβομαι τις επιλογές».
Απορίες προκαλεί το γεγονός, ότι ο κ. Γιαννακίδης αποφάσισε να το ανακοινώσει σε μια συγκεκριμένη τηλεοπτική εκπομπή και όχι σε μια συνέντευξη Τύπου ως είθισται. Χαρακτηριστικό είναι μάλιστα, ότι, ο ίδιος ο κ. Ξανθόπουλος, δεν γνώριζε τίποτα απολύτως, πριν από τα όσα δήλωσε ο κ. Γιαννακίδης. Σήμερα το πρωί, ο αντιπεριφερειάρχης Δράμας κ. Ξανθόπουλος έδωσε συνέντευξη Τύπου, όπου διάβασε μια δήλωση και δέχτηκε ερωτήσεις.

Δήλωση Ξανθόπουλου
            Η δήλωση του κ. Ξανθόπουλου, όπως ακριβώς την διάβασε έχει ως εξής:
[«Σε όλο το διάστημα της  μέχρι σήμερα θητείας μας, μέσα στα συλλογικά όργανα, στα διάφορα φόρα, δημόσια στα μέσα ενημέρωσης αρθρώναμε ξεκάθαρα τον λόγο μας. «Λόγος» για την προάσπιση του δημοσίου συμφέροντος,  την λειτουργία των θεσμών, την υπηρέτηση των πολιτών και της κοινωνίας.
 «Λόγος»  μας όσον αφορά στον αναπτυξιακό σχεδιασμό , ήταν και  είναι η εμμονή μας  στον Δημοκρατικό προγραμματισμό και στη διαβούλευση με την θεσμική κοινωνία, στην βάση  πάντα των αρχών μας για Περιφερειακή συνείδηση, ισόρροπη ανάπτυξη και άρση των ενδοπεριφερειακών  ανισοτήτων.  «Λόγος» μας όσον αφορά τη Δράμα είναι η προσπάθεια  μας να ξεφύγει από την καταδίκη της υπανάπτυξης, την διαχρονική αδικία, να κατακτήσει τελικά ισότιμη με τις άλλες Περιφερειακές Ενότητες αντιμετώπιση και θέση.
Και αλλοίμονο, ενώ αυτός ο λόγος ήταν και προεκλογική  μας δέσμευση,   αυτόν τον λόγο διατυμπάνιζε και μετά συνεχώς,  με στεντόρεια και γλαφυρή φωνή,  ο κ. Γιαννακίδης ,   στην πράξη τον  καταπατεί   με την περίπτωση του Νοσοκομείου Κομοτηνής  ορθώνοντας τον «αντίθετο λόγο» ως αντίλογο .
Ο κ.Γιαννακίδης κόντρα στους καιρούς και στις ανάγκες της  κοινωνίας  της Περιφέρειας,  ανακοίνωσε την 19-10-13,   μαζί με τον βουλευτή ΝΔ Ροδόπης κ.Στυλιανίδη , τον Αντιπεριφερειάρχη Ροδόπης και τον διοικητή του τοπικού Νοσοκομείου , την ένταξη στο ΕΣΠΑ του νέου Νοσοκομείου Κομοτηνής και την χρηματοδότηση του με 66,8 εκατ ευρώ  από το ΠΕΠ 2014-2020.
Προκαταλαμβάνοντας και προσβάλλοντας όλα τα συλλογικά όργανα, τη δημοκρατία  και τους θεσμούς, ο κ.Γιαννακίδης λειτούργησε στην περίπτωση αυτή ως Νομάρχης Κομοτηνής και όχι ως Περιφερειάρχης Αν.Μακεδονίας και Θράκης.
Χρειάστηκαν να περάσουν πάνω από δύο μήνες,  να προκαλέσουμε μία αναβολή συζήτησης του θέματος  στη συνεδρίαση του περιφερειακού Συμβουλίου την 13-11-13, για να πετύχει με οριακή απαρτία ,  δυστυχώς και με τη συμμετοχή 3 από τους 9 περιφερειακούς συμβούλους της Δράμας, την θετική απόφαση του Συμβουλίου στην Χριστουγεννιάτικη συνεδρίαση την 27-12-13.
Η συγκεκριμένη  πρωθύστερη, αποσπασματική και μονομερής υπέρ της Ροδόπης  απόφαση είναι ενάντια στα συμφέροντα της Περιφέρειας  και  της Δράμας. Μια τέτοια απόφαση  δεν ήταν δυνατόν να την αποδεχτούμε.
Σε αυτήν την απόφαση θα αντιταχτούμε…
Με τον κ.Γιαννακίδη πορευτήκαμε «εκ κομματικής επιλογής» , μέσω της οποίας ορίστηκε  επικεφαλής.  Στα τρία χρόνια λειτουργίας  ο σχηματισμός μας δεν μετεξελίχτηκε σε παράταξη και ο ίδιος δεν καταξιώθηκε ως αρχηγός. Απόδειξη  τούτου ότι πριν από 15 μέρες δημοσίως στη Δράμα δήλωνε ότι δεν γνωρίζει αν θα είναι υποψήφιος. Οι πραγματικοί αρχηγοί όμως , οι υπαρκτές παρατάξεις, τραβούν μπροστά  χωρίς να περιμένουν κομματικά ή συγκυβερνησιακά δεκανίκια.
 Φυσικά δεν θα είμαστε πλέον μαζί.
 Μόνο που αυτό δεν το αποφάσισε ο κ.Γιαννακίδης.
Το «επέλεξα» εγώ , εμμένοντας μέχρι τελευταία στιγμή  στις αρχές μου, στην περιφερειακή μου συνείδηση και στην αγάπη μου για την Δράμα».]

Απαντήσεις σε δημοσιογραφικές ερωτήσεις
Στη συνέχεια, ο κ. Ξανθόπουλος απάντησε σε ερωτήσεις δημοσιογράφων. Συγκεκριμένα, σε ερωτήσεις του «Πρωινού Τύπου», απάντησε ως εξής:
κ. Ξανθόπουλε, πριν ο κ. Γιαννακίδης δώσει την συνέντευξη Τύπο, σας είχε πει την απόφασή του να μην είστε εκ νέου υποψήφιος μαζί του;
«Όχι, το έμαθα από δημοσιογράφο».
Πώς το σχολιάζετε αυτό; Δεν θα έπρεπε να σας το έχει ανακοινώσει πριν;
«Θεωρώ ότι ήταν άκομψο, βέβαια, γιατί αν ο κ. Γιαννακίδης είχε την πρόθεση να το ανακοινώσει μέσω συνέντευξης, θα έπρεπε τουλάχιστον να το πει σ’ εμένα. Όχι ότι δεν θα συμπορευτούμε, γιατί αυτό ήταν γνωστό και όπως είπε στη δήλωσή μου, ουσιαστικά το είχα επιλέξει εγώ, καθώς επέμεινα μέχρι τελευταία στιγμή στο δίκαιο της άποψής μας. Απλά ήταν άκομψο να ακουστεί από τα μέσα ενημέρωσης πριν ενημερωθώ».
Πιστεύετε, κ. Ξανθόπουλε, ότι ασκήθηκαν πιέσεις προς τον κ. Γιαννακίδη από κάποιους, προκειμένου να σας αποπέμψει;
«Δεν θεωρώ ή μάλλον δεν γνωρίζω αν υπήρχαν πιέσεις, αλλά θα πω ότι δεν δέχομαι τον όρο ότι έχω αποπεμφθεί από τον κ. Γιαννακίδη. Εγώ γνώριζα και είχα μιλήσει με τους συνεργάτες μου, ότι η εμμονή μου στις αρχές μας, σ’ αυτά τα οποία υποστηρίζαμε προεκλογικά, στις δεσμεύσεις μας, για ενδοπεριφερειακές ανισότητες τις οποίες πρέπει να ξεπεράσουμε, για περιφερειακή συνείδηση, για τη Δράμα η οποία υστερεί και πρέπει να βοηθηθεί, αυτά δεν μπορούσα εγώ να τα απαρνηθώ. Και επειδή μέχρι τελευταία στιγμή, και στο περιφερειακό συμβούλιο που έγινε 27/12 παραβρέθηκα, δεν φυγομάχησα και υποστήριξα τις θέσεις, ήταν σίγουρο ότι αυτές οι θέσεις και αυτή η εμμονή μου και επιμονή στις απόψεις μου, θα με οδηγούσε εκτός της όποιας παράταξης υπάρχει, η οποία δεν υπάρχει, θα με οδηγήσει στο να μην συμπορευτούμε με τον κ. Γιαννακίδη.
Σε άλλη ερώτηση δημοσιογράφων, αν ο κ. Γιαννακίδης λειτούργησε ρεμβασιστικά απέναντι στον κ. Ξανθόπουλο μ’ αυτή την συνέντευξη, γιατί στο πλαίσιο της θητείας δεν υπήρχαν καλές σχέσεις μεταξύ των δύο, αν και υπήρχαν συγκαλύψεις και από τις δύο πλευρές για το πού βρίσκονταν οι σχέσεις αυτές. «Όπως λέω στη δήλωσή του, επειδή είχαμε φωνή και λόγο πραγματικά στα συλλογικά όργανα και την άποψή μας αυτή την αρθρώναμε δυνατά, όπως την θέση μας με τη διασφάλιση του δημοσίου συμφέροντος, με τον ανταγωνισμό στις διαδικασίες των δημοσίων έργων, όπως έχω εκφράσει την άποψή μου ότι με τον Καλλικράτη αντί να αποκεντρωθούν αρμοδιότητες στις περιφερειακές ενότητες, υπάρχει συγκέντρωση αρμοδιοτήτων στην Κομοτηνή, επειδή κάποιοι καρεκλοκένταυροι θέλουν να κατοχυρώσουν τον ρόλο τους, επειδή έχω και στα συνέδρια της ΕΝΠΕ εκφράσει την άποψή μου ότι η διαχείριση του ΕΣΠΑ πρέπει αν φύγει από το μονοπρόσωπο όργανο που είναι ο περιφερειάρχης και να έρθει στο περιφερειακό συμβούλιο γιατί αυτό επιτάσσει η πραγματική δημοκρατία, επειδή έχω αντιταχθεί στο παρελθόν στο κλείσιμο των υπηρεσιών για ψήλου πήδημα ή εν πάσει περιπτώσεις θεωρούσαν κάποιοι ότι έπρεπε μ’ αυτόν τον τρόπο να εκφράσουν τη διαμαρτυρία τους προς τον όποιον απευθυνόταν αυτοί, εγώ έχω διαφορετική άποψη για το θέμα, όλα αυτά πραγματικά, δημιουργούσαν αντιπαραθέσεις. Αλλά ήταν πολιτικές αντιπαραθέσεις, δεν ήταν προσωπικές. Με τον κ. Γιαννακίδη σαν πρόσωπο, δεν έχω κανένα πρόβλημα».
Σε άλλη ερώτηση για το τι θα κάνει στο μέλλον, αν δημιουργήσει δική του παράταξη, ή αν θα είναι υποψήφιος σε κάποιον άλλο βαθμό, ο κ. Ξανθόπουλος απάντησε ότι είναι ακόμα «πολύ νωρίς» για να αποφασίσει τι  θα κάνει, ενώ τόνισε: «Δυστυχώς όλες οι παρατάξεις, αυτό που λέω στη δήλωσή μου, περιμένουν τα κομματικά δεκανίκια… δυστυχώς όλες οι παρατάξεις. Θεωρώ ότι και η περιφερειακή αυτοδιοίκηση θα πρέπει να φτάσει στο επίπεδο ώστε να λειτουργούν αυτόνομα με βάση τις αρχές τους και όχι να περιμένουν να έχουν την στήριξη, το χρίσμα μάλλον, από πολιτικά κόμματα».

Τέλος, ο κ. Ξανθόπουλος μίλησε για «λάθος» του κ. Γιαννακίδη απέναντι στη Δράμα, αναφερόμενος στο ζήτημα του Νοσοκομείου Κομοτηνής: «Ήταν ανφέρ, λάθος, απέναντι στη Δράμα, αλλά ακόμα και την περιφέρεια. Το θέμα, αν κάποιος το δει σφαιρικά, δεν αφορά μόνο τη Δράμα. Το ότι δεσμεύεται ένα ποσό 70 εκατ. ευρώ, παραβλέποντας όλες τις διαδικασίες, ουσιαστικά προσβάλλοντας τους θεσμούς, δεν αφορά μόνο τη Δράμα. Αφορά και τις άλλες περιφερειακές ενότητες. Και άλλες περιφερειακές ενότητες δεν θα πάρουν τα χρήματα που θα έπρεπε να πάρουν».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΓΡΑΨΕ ΤΗ ΓΝΩΜΗ ΣΟΥ